Aktywne Wpisy
ish_waw +742
gracilis +54
Obserwuje sobie kacapską propagandę na wykopie i muszę napisać, że po wielu próbach udało jej się trafić w gusta wykopków. Mianowicie mnóstwo wpisów odwołuje się do treści "nie mam zamiaru walczyć za kraj który nic mi nie daje i tylko zabiera". Kontynuując punktem zaczepienia są p0lki, janusze wyzyskiwacze, mityczne wieloletnie kolejki na rezonans itd. Żeby mieć świadomość, jak bardzo jest to wycelowane w obrzydzenie polakom Polski trzeba pamiętać, że rosyjska propaganda nie
Ten wół roboczy oparty został na modelach szwajcarsko-austriackiej firmy „Saurer Werke”, przeznaczony do przewozu ładunków i holowania przyczep. Został zaprojektowany i opracowany na podstawie istniejących modeli Saurer, ciężarówek 4G i 6G, które były produkowane w FAP od 1953 roku na licencji. FAP 1314 to samochód ciężarowy o ładowności 13 ton DMC, z sześciocylindrowymi silnikami Diesla chłodzonymi wodą o mocy 130 i 145 koni mechanicznych FAMOS.
Na początku produkcji model ten był oznaczony dwucyfrowo jako FAP 13, ale na początku lat 70., wraz z wprowadzeniem czterocyfrowego oznaczenia, oprócz liczby 13, która wskazuje na całkowitą masę samochodu podstawowego w tonach, dodano liczbę 13, wskazującą moc silnika w dziesiątkach koni mechanicznych (130 KM), a pojazd był odtąd skatalogowany jako FAP 1313. W tym samym czasie pojawił się model FAP 1314 z mocniejszym silnikiem, co spowodowało wycofanie FAP 1313 z produkcji.
Podstawowymi wersjami nadwoziowymi tego FAPa były wywrotki i furgony, a także pojazdy strażackie, komunalne, leśne, cysterny, pojazdy do przewozu zwierząt oraz różne specjalistyczne dźwigi. Produkowany był również w wersji z napędem na 4 koła, popularnie zwanej „Allerad” (ang. All Roads) i był najczęściej używany w Jugosłowiańskiej Armii Ludowej. W JNA zastosowano FAP 1314 oprócz standardowego kontenera transportowego i wywrotki również z nadbudówkami: zbiorniki paliwa, zbiorniki na wodę, wozy strażackie, warsztaty mobilne, dźwigi samochodowe itp.
W 1987 roku ciężarówka została zmodernizowana do wersji FAP 1414. Otrzymała nowy układ hamulcowy, osie, pneumatykę, przekładnię synchroniczną i niewielki wzrost ładowności. Wszystkie inne funkcje pozostały takie same jak w poprzednim modelu FAP 1314.
#rzetelnafura
#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #fap #jugoslawia