Wpis z mikrobloga

@Herato ile maksymalnej mocy będzie miał taki panel? Może 500W
Założymy że cały przez 10h w ciągu dnia (to nierealne jest swoją drogą) panel robi 500W. Łączna energia wyprodukowana przez panel to około 5kWh.
Nissan leaf ma około 60kWh pojemności, także daje to 8% podładowania baterii.
W rzeczywistości wynik 1.5kWh to będzie cud bo panel nie jest ustawiony pod kątem prostym do słońca więc jego wydajność spada znacząco.

Do tego auto by
@Herato: Musi tak być docelowo, sprawność paneli rośnie co raz bardziej. Wszyscy tutaj piszący z lekceważeniem o tej idei jakoś pomijają że teraz to jest standard w kemperach i wyniki są naprawde imponujące ( ͡º ͜ʖ͡º)

Dawniej Fisker Karma tak chyba miał, kiedyś Audi do wentylacji na czas postoju też tak korzystało z paneli
@Saeglopur: tak ale w Audi chodził z tego wiatraczek.
A kamper ma jednak inną powierzenie dachu i inne przeznaczenie. A i tak to bez sensu bo kamperem wolę stanąć w cieniu pod drzewem niż w pełnym słońcu.
Jakikolwiek zysk przeżresz klimą z nawiązką
@PiotrFr: Nikt nie zmusza do smażenia się w słońcu, większość jest kompletnie na stałe na płasko i już samo to wystarcza do solidnego ładowania podczas jazdy, postojów gdy się nie kryjesz przed słońcem itp. Da się normalnie monitor i komputer używać, lodówkę cały czas, urządzenia sie ładują, caly czas jest bilans dodatni.
@Saeglopur: ale kamperem się więcej stoi niż jeździ i gdzie to będziesz magazynowac? Nadal biorąc pod uwagę dostępną powierzchnie w aucie osobowym i zużycie energii na napęd nie ma to żadnego sensu. Jeśli nastąpi jakaś mocna poprawa wydajności to czemu nie ale raczej prędzej pojawią się znacznie lepsze akumulatory