Wpis z mikrobloga

Szukam czegoś do około 50k, co zastąpi mi obecne a3 1.8t

Auto ma być praktyczne, co jazdy na codzień i co najważniejsze - w miare bezproblemowe, z normalnymi kosztami utrzymania (czyli mniejszymi niż jakiejś v8 od audi, gdzie naprawa potrafi kosztować tyle co auto)

niestety nie wiem na co się zdecydować - chciałbym żeby auto miało przyzwoite osiągi (lepsze niż obecne 190km), najlepiej benzyna/benzyna + gaz (myślałem nad dieslem, ale raczej 7km do pracy przez miasto mu się nie będzie podobać), jak czysta bena to najlepiej bezpośredni wtrysk. Chciałbym też żeby było w automacie, który jednocześnie nie będzie tykającą miną

Póki co myślałem o:

1. A3 8P z 2.0tfsi, quattro i dsg - chciałbym egzemplarz poliftowy, żeby był chociaż z tego 2010 roku, ale martwi mnie trochę to, że za zadbany egzemplarz (co prawda poliftowego, ale auta które powstało początkowo w 2003r) trzeba wyłożyć 40-45k + mieć w zanadrzu dodatkowe 10k na ewentualny remont silnika (no chyba, że dopytać sprzedawcy czy auto bierze olej, a po zakupie walnąć od razu trasę 1000km żeby mieć pewność czy faktycznie tak jest i potem się ewentualnie kłócić. Może i głupie podejście, ale po tym jak tydzień po zakupie obecnego auta mi skrzynia padła, to wiem żeby nie do końca ufać ludziom.)

2. Golf 6 GTI - to samo, auto fajne (szkoda że ośka), potencjalnie 10k też w zanadrzu na remont silnika

3. Alfa Romeo Giuletta QV - trochę mi się z przodu nie podoba, też ośka niestety, ale z tego co wiem to w połączeniu z 1.75Tbi i skrzynią TCT całkiem niezawodna

4. Megane RS - fajne, koszta utrzymania trochę spore ale do zniesienia (większość rzeczy nie wymienia się co drugi dzień), jedyne co to minus bo 3d i trochę ciasne, nie wiem jak się nadaje na daily. Ale za to mogę wrzucić LPG.

Nie mam żadnych wymagań co do tego czy kombi, czy hatchback, czy sedan - co mi się spodoba, to wezme, bo rodziny żadnej nie mam do wożenia. Jedyna, istotna rzecz - musi być składana kanapa (czasami zdarza mi się przewieźć coś dłuższego, albo np. rower, więc składana kanapa to konieczność).

Chciałbym, żeby auto, oprócz tego że ma wyglądać i dawać jakąś tam przyjemność z jazdy, mogło mnie bez problemu zawieźć na jakieś wakacje do chociażby Chorwacji, bez strachu że coś się po drodze zepsuje (w obecnym 8l tak mam, niby zadbane, ale jak mam jechać gdzieś dalej niż 200km to kupa w gaciach, czy nic się po drodze nie zepsuje i auto nie stanie).

//a, zapomniałbym - napęd fajnie jakby został awd, bo się przyzwyczaiłem do tej przyczepności i ogólnie prowadzenia. Mógłbym przyjąć RWD, chociaż nigdy nie miałem. FWD jako ostateczność.

#samochody
  • 24
@crazy_wolf: IS250 mi się mega podoba ale nie ma opuszczanej kanapy + osiągi słabe. Na IS350 musiałbym wyłożyć 60-65k + szybko schodzą.

Hondy tak średnio mi podchodzą, a Toyoty fajnej w tej budżecie nie kupię.
@PiotrFr: ja tam co prawda kierowcą jakimś wyścigowym nie jestem (chociaż nie ukrywam, że jakbym miał auto które się do tego nadaje, to chętnie bym wyskoczył w miarę możliwości raz na jakiś czas pośmigać na torze), więc prowadzenie nie jest AŻ tak istotne, ale faktycznie wydaje mi się, że nic lepszego od Megane nie znajdę. Giuletta też fajna, ten przód trochę mi średnio podchodzi (chociaż na żywo wygląda ładniej). Minus taki
@lukasz3123: zależy jak dbasz :) ostatnio robiłem regenerację vanosów , wymianę tarcz z przodu , rozrząd był do wymiany przy okazji regeneracji vanosów ... nie powiem bo trochę wyszło ok 5k ... ale od tamtej pory wszystko śmiga, wymieniałem 2 lata temu pompę wody to też koszt z wymianą 1500zł . Ale auto marzenie , dużo osób się ogląda czasem tych z nowszych bet , prowadzenie bajka. Mam automat ze skrzynią
@PiotrFr: różnica jest taka, że nawet jakbym się połasił na 8v za 70k, to miałbym auto z 2016+, więc względem nawet takiej megane, to około 4-5 lat różnicy, bo budżet mam na meganke pewnie z 2010-2011
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@lukasz3123: jak chcesz kompakta w benzynie i z AWD to wybór praktycznie sprowadza się do nowszych a3/s3

W podobnych pieniądzach powinien się znaleźć jeszcze Leon 1.8TSI 180 lub pro cee'd GT 204KM , ale to bedzie kolejny hothatch z fwd
@adrjenq: szczerze, to jestem w stanie przymknąć oko na tą ośkę, biorąc tego leona albo pro cee'da - te auta mi się mega podobają. Tylko pytanie, czy pro ceed jest w moim budżecie, nawet zakładając te 70k? Leon z tego co widziałem to tak, ale nie wiem czy te 1.8TSI jest już naprawionym silnikiem.

Oprócz Alfy, najbardziej składaniam się chyba ku temu, żeby dołożyć i wziąć A3 8V 2.0 tfsi -
@adrjenq: rocznik 8v-ki podałem z dupy, nastawiałem się na Kanadę/USA, a nie byłem do końca świadom jak wygląda kwestia roczników i gdzie jaki był produkowany. O ile nie był mocno walnięty i naprawa jest zgodnie ze sztuką, to nie przeszkadza mi to.

Masz model z Europy, czy US/CA? Wiesz może coś o różnicach między tymi dwoma "modelami"? Słysazłem, że Kanada/US ma minimalnie gorszą jakość wykonania + zawieszenie inaczej zestrojone. Jesteś w
@adrjenq: wow, dzięki za konkretne opisanie tego jak to wygląda. Nie byłem nawet świadom tych różnic między słupkami.

Co do haldexa, to na szczęście nic nowego dla mnie - w obecnej 8L mam też haldexa. Rozrząd jest faktycznie taki straszny jak go piszą? Czy nie ma tragedii? Orientowałeś się w kosztach?

Co do samych kosztów utrzymania - dużo Ciebie wyniosły od początku posiadania auta? Dodam, że raczej staram się większość rzeczy
@lukasz3123: Ja mam 110kkm z czego 96k zrobił w USA, więc nie ma jakiejś potrzeby wielkich wymian. Zawieszenie jest jeszcze w oryginale, nie ruszane od nowości, aktualnie przymierzam się do wymiany hamulców tył - tarcze z tyłu jeszcze siedzą OEMy z pierwszego montażu. Największy wydatek to opony ze względu na rozmiar 235/35/R19.

Co przeczytałeś o rozrządzie? Tu nie ma żadnego profilaktycznego interwału wymian. Dopóki nie łańcucha słychać to nic się nie
@adrjenq: wybacz, byłem bez dostępu do kompa.

Poza tym, coś jeszcze wymieniałeś w aucie? Dużo musiałeś włożyć po zakupie? I jeśli można wiedzieć - ile dałeś?

Z tego co wiem, to wersje US mają problem z nagarem, to samo co pierwsze TFSI - głównie z tego względu, że są 4 wtryski a nie 8, jak w wersji europejskiej. Myślałem z początku o kupnie czegoś przejściowego do 50k, ale nie ukrywam, że