Wpis z mikrobloga

#gothic
Orajt, kilka konkretnych godzin przegrane w zasugerowanego przez @BillyDallas moda VarusBiker, z tej okazji luźne notki:

- Nowe lokacje są mniej lub bardziej zgrabnie wkomponowane w istniejący świat i zwykle przyjmują postać kotlin, jaskiń, grobowców i podobnego cholerstwa - nie ma (albo przynajmniej nie znalazłem) z dupy wyrastających obozo-plantacjo-warowni skrytobójco-mago-łowców demonów.
- Progi statystyk przesunięte z 34-64-94-... na 44-84-124-..., progi broni zostały po staremu. Nie bardzo rozumiem ideę, ale narzekać nie będę - chciałem ograć moda najemnikiem na 1h z dodatkową kradzieżą kieszonkową, więc będę mógł bez wyrzutów sumienia wpakować te kilka punktów w zrękę ¯\(ツ)_/¯ Wieść gminna niesie, że mag dostał parę fajnych zabawek i poprawek, ale jestem fizycznie uczulony na grę magiem w Gothikach i nie zamierzam się męczyć.
- Doświadczenie leje się strumieniami: trolle np. dają teraz 1500 XP (podobno są trudniejsze do pokonania, jednak sprawdzony sposób walenia ich po plecach lagą działa jak wcześniej - pewne rzeczy są chyba po prostu nie do przeskoczenia), a trochę się ich pałęta po okolicy. W połączeniu z dodatkowymi questami poziomy lecą naprawdę szybko.
- Potwory są generalnie bardziej agresywne, wykrywają nas wcześniej i minimalnie trudniej wyciągnąć je pojedynczo - zmiana wybitnie na plus.
- Dodatkowe pierdółki jak tworzenie strzał, jazda na cieniostworze (xD) czy gotowanie - przyznaję bez bicia, gówno mnie to obchodzi, szczególnie to pierwsze. Miałoby to jeszcze ręce i nogi, gdyby były problemy ze zdobyciem strzał/bełtów, a tu nie dość, że nie ma, to jeszcze można je odzyskać z pokonanych przeciwników.
- Ogólnie nie odczułem, żeby było jakoś znaaacznie trudniej niż w bazowej
NK, a nie jestem jakimś autystycznym wyjadaczem, który zna na wylot klatki animacji - myślę, że zmieni się to później, bo dopiero zacząłem drugi rozdział.

Z innej beczki:
Gothic, w szczególności zmodowany, to jakieś ezoteryczne gówno, trzymające się kupy tylko dzięki modlitwie, przerzutemu chlebowi i pajęczynie xD Gra #!$%@? mi za każdym razem, gdy zamykam ekwipunek (swój czy handlarza, nieważne) tabem, zamykając escapem działa elegancko - nie wiem już czy to wina spine'a, linuxa, kodu gry, czy jeszcze czegoś innego, ale Morrowind_ z toną bzdur potrafi być bardziej stabilny.
  • 2