Wpis z mikrobloga

Zagadka, mam zimną górę chłodnicy, środek i dół gorący. Do tego mam ciśnienie w układzie, poziom płynu sobie radośnie spada i rośnie w granicach min/max. Przy okręceniu korka wyrzuca ciśnienie i poziom płynu rośnie.. Co tu może być nie tak?

Auto fiat bravo ii 1.4 90km w lpg.
◉ Termostat raczej sprawny, węże góra i dół z chłodnicy ciepłe. Chociaż jak jest zimno to nie trzyma tej temperatury 90 non stop, jadąc po prostej z ogrzewaniem lekko włączonym wskazówka potrafi trochę spadać. Temperatura rośnie normalnie. Kiedyś trzymał wskazówkę na 90 praktycznie zawsze.

◉ Oleju pali jak zawsze z pół litra na 10k km, olej czysty, płyn chłodniczy bez oleju, korek wlewu bez żadnego nalotu. Nie dymi na biało ani niebiesko. Nie przegrzewa się. Płyn też gazem nie śmierdzi.

◉ Wątpię by to była UPG bo nie ma objawów, robiłem też test na obecność spalin i nic nie wyszło + to ciśnienie mam już ponad 40k km i dalej jeździ xD.

Stawiałbym na jakąś nieszczelność na wężach, w instalacji lpg lub w chłodnicy i że bierze lewe powietrze. Problem że wlałem kontrast UV do zbiornika wyrównawczego i świeciłem wszędzie latarką UV i nic nie znalazłem XD.

#samochody #mechanikasamochodowa #motoryzacja
Pobierz KuliG - Zagadka, mam zimną górę chłodnicy, środek i dół gorący. Do tego mam ciśnienie...
źródło: comment_1669230506ONAFda9fKFC36LOcv8gqIZ.jpg
  • 20
@KuliG:
Zimna góra to ewidentnie zapowietrzona chłodnica, więc gdzieś Ci ten płyn ucieka. Możliwe, że na małym obiegu masz szczelnie a leci gdzieś na wężach lub samej chłodnicy. Nie wiem jak w tym aucie ale niektóre fiaty i alfy miały specjalny zaworek na wężach do odpowietrzenia, bo zbiorniczek wyrównawczy jest poniżej najwyższego punktu w układzie.

Przy okręceniu korka wyrzuca ciśnienie i poziom płynu rośnie

To akurat normalne zachowanie nawet w sprawnym
@KuliG: czyli raczej masz wszystko szczelne

Zgaduję że gaz który wypełnia górę chłodnicy to para wodna z wrzącego w bloku płynu.

Jeśli czujnik temperatury nie pokazuje przegrzania to możliwe że pompa wody nie pcha cieczy.

Parę rzeczy tu się nadal nie zgadza, bo w sytuacji jak płyn wrze to korek powinien się otwierać, ale te bywają niesprawne po wielu latach eksploatacji, bądź po tym ja ktoś kiedyś jakiś wyciek leczył "stop
@hellfirehe: A korek dwa razy wymieniałem zbiorniczka i nic nie zmienił.

Ja nie wiem jak to możliwe że to auto robi spokojnie trasy 500km i nic mu nie wybucha, nie przegrzewa itp. xD
@KuliG:
Nie zdążyłem dopisać:
Nieszczelność (szczególnie samej chłodnicy) może też być taka, że na zimno bez ciśnienia zaciąga powietrze z zewnątrz a pod ciśnieniem rozgrzanego płynu się uszczelnia. Wysiadasz z auta, ono stygnie i wtedy kapie.

Zgaduję że gaz który wypełnia górę chłodnicy to para wodna z wrzącego w bloku płynu.

@hellfirehe:
Tam normalnie pod ciśnieniem nic nie powinno wrzeć, choć może tak być jeśli pompa wody nie domaga.
Tam normalnie pod ciśnieniem nic nie powinno wrzeć,


@smk666: normalnie wiadomo, zwłaszcza że chłodnica ma ledwo 50C

Ale jam chłodnica ma 50C a węże są napompowane, to coś jest mocno nie tak.

Korek się otwiera w okolicach prężności par przy 130C, więc może tam w silniku jeszcze tyle nie ma.

Obstawiam że pompa wody ma powyrywane łopatki (albo w autach gdzie jest odpinany - nie działa jej napęd), albo nie otwiera
@trzaichlac69: Troche pojeździłem po sklepach, jak do niego wsiadałem to już był zagrzany i przejechałem od tego momentu 5km. Ciężko to jakoś inaczej opisać, miejska jazda.

@hellfirehe: węże też na powierzchni koło 60stopni miał górny, 50 dolny. Węże ogólnie nie robią się twarde można sobie pościskać.
@KuliG: odpal auto włącz na maksa temp w kabinie i nawiew wkręć na 2k obrotów i trzymaj tak długo aż włączy się wiatrak na chłodnicy . Jak się włączy wyjdź i pomierz wtedy .

Po 5km przerywanej jazdy w mieście i temp powietrza za oknem to wątpię, że układ się zagrzał .
@Jemigrant: wskazowka na 90 stopni i podczas jazdy spada. Przed chwilą zrobiłem 30km, jeździłem w kółko po obwodnicy 100kmh na wyzszych obrotach, pod spore góry i chlodnica zimna, wąż do chłodnicy z 50stopni, węże malego obiegu normalnie ponad 85 na pirometrze.
To jest mała benzyna, to sie powinno rozgrzać w chwile.
Wymieniłem niedawno termostat i faktycznie zaczął trzymać temperature jak powinien. Był zacięty w połowie otwarty przez co dziwnie to wyglądało.
No ale żeby nie było za dobrze to prawdopdoobnie chwile po tej wymianie uszczelka pod głowicą pierdutła.

Problem z rozruchem, po przekreceniu klucza jakby rozrusznik/aku padł, ecu odcina zapłon. Na kompie błąd P0300, P0301, błąd sondy lambda, ogólnie wypadanie zapłonu na cylindrze pierwszym.
Za którymś razem odpala wydając z siebie dzwięk jakby
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@KuliG: pamiętam jak w starym Volvo uszczelniłem układ chłodzenia i zrobiłem próbę ciśnieniową, układ puścił w 3 miejscach na raz :D. Więc nie zdziwiłbym się. Zmierz kompresję zanim zrzucisz głowice