Wpis z mikrobloga

4 lata temu Mercedes twierdził że Semi nie jest możliwa, bo będzie łamała prawa fizyki

“If Tesla really delivers on this promise, we’ll obviously buy two trucks — one to take apart and one to test because if that happens, something has passed us by. But for now, the same laws of physics apply in Germany and in California.”


Jest możliwa. 80k funtów, 500 mil. Idioci pieprzą farmazony, karawana jedzie dalej. Teraz sobie kupią dwie i rozbiorą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#tesla #spacex #elonmusk #samochody
timechain - 4 lata temu Mercedes twierdził że Semi nie jest możliwa, bo będzie łamała...
  • 53
tak samo wszyscy byli pewni siebie z osobówkami i lekceważyli teslę a teraz srają w gacie i nie wiedzą co robić.


@timechain: To co jest chyba najważniejsze, to Tesla nie dość że sprzedaje najwięcej samochodów elektrycznych to jeszcze zgarnia chyba cały zysk ze sprzedaży elektryków.

Inne firmy robią elektryki ale się nie cieszą... bo raz że na nich nie zarabiają a dwa kanibalizują samochody spalinowe w tym samym segmencie na których
@kwanty: ich problemem jest to że te koncerny są wielkie i zbiurokratyzowane a ostatecznie to są montowniami podzespołów z outsourcingu. Nie są w stanie reagować i zmieniać czegokolwiek tak szybko jak Tesla, która większość robi sama.
Są jak Titanic który jest ogromny i prze do przodu, ale kiedy trzeba zmienić kierunek to działa ospale. W zasadzie ich wielkość to przy takiej zmianie jest ich wielkim problemem.
Ta ładowarka megawatowa jest trochę straszna... Przechodzisz koło kabelka w którym jest 1000V DC i płynie 1000A prądu i żeby się nie dymił to ma chłodzenie cieczą. Ciekawe jak wyglądają fajerwerki po przecięciu ;-)


@kwanty: mnie tu najbardziej zadziwia, że na kolei w Polsce na przykład jest zakaz podłączania/rozłączania gniazd 3 kV DC nawet jeśli istnieje choć promil szansy że są pod napięciem - musi być fizyczna separacja, a tutaj do
@timechain
@gonzo91

Możliwe że nawiązywał do słów Billa Gatesa sprzed paru lat, gdzie twierdził że SEMI nigdy nie będzie działać. Teraz wyobraźcie sobie firmę, która może rocznie zaoszczędzić na samym paliwie ok 150 000zl (nie mówiąc o olejach, klockach hamulcowych itp.) a SEMI będzie kosztować 900 000. Firmom transportowym będzie się opłacać nie tylko kupować SEMI jako nowe ale też wymieniać starsze auta diesla. Oczywiście na ten moment największym problemem będzie sieć