Wpis z mikrobloga

Dzień dobry,
Pacjent to Mercedes E320 W211 benzyna. Plan jest taki żeby w miejsce zużytych katalizatorów (jeden jest pęknięty i zaczął dzwonić) wstawić sportowe 200cpsi euro 3, wyrzucić rezonatory i wstawić x-pipe. Człowiek od katalizatorów powiedział, że tak czy inaczej check się zapali przez sondy za katalizatorem. Czy usunięcie ich z ECU narobi dużego gnoju? Słyszałem dwie teorie, jedna mówi, że sondy za katalizatorem sprawdzają jedynie sprawność katalizatora, a druga że odpowiadają za „mapę długoterminową” i wpływają na mieszankę zmniejszając lub zwiększajac spalanie w celu oczyszczenia katalizatora. Cena nowych, oryginalnych katalizatorów zwala z nóg, a brytyjskie zamienniki podobno są fatalnej jakości i generują tylko problemy. Proszę o opinie i radę co robić. Z góry dziękuje i dobrego dnia życzę.

#motoryzacja #mechanika #tuning #samochody
  • 3
@karwlo: sonda za katem moim zdaniem jest nie istotna, liczy się ta przed, bo steruje składem mieszanki paliwowo powietrznej. Mam taki wam silnik, ale w innym samochodzie i też wyrzucone katy, nie zaobserwowałem nic niepokojącego. Spalanie w normie.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@karwlo: Bzdura wstawiaj masahuku katanima czy tam ten swój sportowy wyprogramuj, korekty paliwa robią sondy przed katalizatorami, generalnie i tak ten motor jest srogo przelany to jak pojedziesz na wy programowanie to niech Ci chlop sprawdzi afr bo miałem takiego co miał 12.5, zdjelismy wachy i palił ponad litra mniej na setkę a ten motor nie jest wysilony więc spokojnie może na 13 z groszem jechać