Wpis z mikrobloga

Pytanie do ekspertów i mądrych głów z działu #mechanikasamochodowa , pacjent Focus mk2 2.0 ben + lpg. Niedawno wymieniona elektronikę cała od lpg bo fachman powiedział, że on rozkłada ręce, nie wie i tu trzeba panie wymieniać, to wymieniliśmy (facet niby najlepszy w mieście). Dosyć szybko okazało się ze po wymianie elektroniki padł termostat i zaciął się w pozycji otwartej, w tym czasie potrafił przy hamowaniu spaść do 500 obrotów i falować do 1000 ale stabilizował. Na zimnym do czasu 55 stopni płynu chłodzącego miał petlę otwarta z „powodu awarii systemu” później się zamykała. Po wymianie to już mamy cyrk, potrafi nawet zgasnąć na jałowym przy hamowaniu albo otwiera się pętla „Z powodu obciążenia silnika lub przerwania dopływu paliwa” jak patrzyłem to przed tym komunikat rzeczywiście obciążenie silnika jest potężne a jadę spokojnie po mieście. Mechanicy podmieniali lambdy i chyba przepustnice? (Sprawne). #ford #mechanika
  • 21
@WolfSky: Cewka nie wiem bo mówili o sondach i przepustnice. Teraz pytanie czy nie padły dwie rzeczy na raz, odpowiadające za bieg jałowy ale tez z jakiegoś powodu obciążenie silnika mi pokazuje na poziomie 90% a ja sobie trzymam 2 tysiące obrotów i tez długo trzyma tę pętle otwarta
@Idzi3: Obciążenie to najprędzej na podstawie przepływomierza albo map sensora jest wyliczane przynajmniej w vagach. A do tego są korekty z sondy lambda swoją drogą.
Może myśli że masz gaz w podłodze i przez to przechodzi w pętle otwartą.
A nie telepie silnikiem od wypadania zapłonu? Jakie masz korekty paliwowe gdy pracuje w closed loop?
@biskup2k: Telepie, czuć od razu ze faluje. Co do korekt paliwowych to nie mam pojęcia. Przy LPG tamten fachman zmniejszał mi dawkowanie ale pytanie czy jest to powiązane. Powiem szczerze ze teraz sam się uczę aut, raz ze ojciec nie chciał przekazać a dwa ze sam nie parłem do tego.
@biskup2k: Te wykresy są z głównej mierze z benzyny właśnie. Czwartek mogę jeszcze spróbować nim zrobić z 20 km bo będę jechał załatwić jedna rzecz. Kiedy wejdę w odczyt danych to nie mam przepływu powietrza, ew. jest w czasie rzeczywistym. @oli91: Kupiłem go niecały rok temu, na LPG jeździ 7 lat. Ja nie sprawdzałem chociaż miałem się do tego zabierać żeby zrobić duży serwis i przegląd lpg
@Idzi3: no co za bogato jest według korekt.
To że lecą na otwartej przepustnicy do -7% to spoko, ale okolice -25% to już niepokojący objaw.
To już są granice regulacji z którą ecu sobie nie poradzi.
Już nie wspomnę, że spadają na milisekundę do -99%.

Trzeba sprawdzić co pokazują sondy, bo z nich się korekcje biorą.
Jak Sonda pokaże bogatą mieszankę to ecu będzie odejmować wahę, ale co wtedy jak jest
@trzaichlac69: Mam zapisane dane i właśnie w kwestii sondy lambda wychodzą jakieś krzaki, jakby raz miał odczyt a później już nie, totalnie bezsensowne. Mechanicy podmieniali lambde i przepustnice i było to samo
@Idzi3: no to trzeba sprawdzić kable od sondy do ecu . Jeden plus dwie masy powinny być po zapłonie i sygnałowy między wtyczką sondy a wtyczką ECU.
Ja plus jest masay są i przejście na sygnałowy to ECU do wymiany

Auto nie będzie poprawnie działać bez odczytów z sondy lambdy bo to najważniejszy czujnik dla silnika.
@Idzi3: ja bym poprosił mechanika żeby odciął kable od lpg idące do wtrysków, wtedy tylko wyłączasz na sterowniku w kabinie i masz silnik na samej benzynie i zero ingerencji ze strony sterownika gazu i wtedy możesz się bawić w diagnozowanie do woli
korekty masz ładne, długoterminowa schodzi w okolice zera a krótkoterminowa wskazuje na bogatszą mieszankę i jest spora szansa że tak właśnie to było zestrojone przez gaziarza i jest to
@trzaichlac69: Powiem szczerze,że aż tak głęboko nie siedzę, mogę im coś powiedzieć ze miałem zasugerowane i tez wiadomo wezmę im te swoje odczyty z telefonu, to jest akurat zakład który robi tylko Fordy, nie ASO ale można powiedzieć ze takie po, teraz wiem ze mam czekać na telefon bo będą coś zamawiać na podmiankę. @Pangia: Jak sobie przypomnę to całkiem możliwe ze wtedy akurat zmieniłem między mieszankami, bo miałem nadzieje
@Idzi3: a ty nie możesz wrzucić tu takich wykresów z telefonu dotyczących tego co pokazują sondy ?
Najlepiej jedna i druga od momentu odpalenia do nagrzania się płynu chłodniczego do 90 stopnina na biegu jałowym?

No tak zapominam , że tu jeszcze mamy do czynienia z LPG i ktoś obrał z otuliny, przewód sygnałowy łączący sondę przed katem z ECU i dolutowalł pewnie tam przewód idący do komputera gazu.

Sam widzisz