Wpis z mikrobloga

  • 0
#mechanikasamochodowa #opel Koledzy podpowiedzieć co takie zachowanie silnika może oznaczać za problem? Czyściłem EGR i przepustnicę w corsie 3 cylindrowej benz i teraz silnik się dusi, co chwilę coś tłucze, to chyba nie problem z adaptacją przepustnicy tylko jakbym może coś źle podpiął ale wszystko wygląda ok i nie wiem. Żadnych błędów nie pokazuje, ani EGR ani wypadanie zapłonu. Tutaj nagranie: https://youtu.be/NwtyGPnhkAE
  • 40
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@erdetmxt
@trzaichlac69
@MvtxMxntvnv
@cacyyy sprawdziłem iskrę, jest normalnie na wszystkich 3 cylindrach, przepustnica na zapłonie pokazuje około 7% wychylenia a po wciśnięciu pedału w podłogę 99% więc chyba nie ma sensu rozbierac i patrzeć fizycznie bo raczej widać że reaguje. Ten dźwięk silnika faktycznie niepokojący ale ciężko mi zrozumieć jak mogłaby to być przykładowo panewka jeśli ja tylko czyściłem przepustnicę i EGR xD ale kto to wie
  • Odpowiedz
@tourer: na filmiku to nijak to brzmi szczerze mówiąc; sprawdź kompresję, jak u mnie 1.0 stwierdziło że w sumie to 2 cylindry mu wystarczą to pomijając brak jakiejkolwiek dynamiki to byś się nie poznał że nie ma wcale kompresji na drugim cylindrze, palił z kopa i chodził niemal idealnie równo, a po skasowaniu błędu wpadał w tryb awaryjny dopiero jak się nagrzał
@cacyyy: ta rurka ma tak minimalny wpływ na
  • Odpowiedz
ta rurka ma tak minimalny wpływ na pracę silnika


@Pangia: nie w oplu, a przynajmniej nowszych silnikach.
Jest podłączona za klapą wewnątrz przepustnicy, a nie tak jak bywa zazwyczaj, w rurze dolotowej. Odłączenie jej, to tak samo jakbyś zrobił dziurę w przepustnicy.
Z tego samego powodu, jak naprzyklad odkręcisz korek od oleju, silnik zaczyna pracować nie równo. Bo odma jest zintegrowana z pokrywa zaworów.

A z reszta się zgodzę, silnik pracuje
  • Odpowiedz
jak naprzyklad odkręcisz korek od oleju, silnik zaczyna pracować nie równo.


@cacyyy: nie w każdym silniku, chociażby u mnie w 1.4 vaga możesz sobie odkręcić korek kiedy chcesz i tylko się na chwilkę przydusi i zaraz wyrówna te obroty, zresztą jeden paproch co mi gaz zakładał to tak złożył pokrywę silnika że przewód od odmy był poskładany jak zapałka i dopóki inny gaziarz mi tego nie pokazał to sam tego nie
  • Odpowiedz
@tourer: trzeba wykręcić świece opuścić tłok na tym cylindrze w dół i wsadzić długi śrubokręt przez otwór i nacisnąć nim na łeb tłoka . Powtórzyć dla każdego cylindra . Tam gdzie poczujesz luz tam panewka się obróciła .
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@kloner11 @erdetmxt @fabek @biskup2k @trzaichlac69 @MvtxMxntvnv @cacyyy @Pangia żeby nie zostawiać niezakończonego tematu to muszę poinformować że dopiero zaślepka EGR pomogła. Wcześniej był zmieniony sam EGR ale na używkę za 30 zł więc mogła być po prostu niesprawna. Teraz zamówiłem nowy EGR bo auto ogolnie jest zmulone(cały czas jest check engine) a po jakimś czasie wchodzi w tryb awaryjny i pracuje jeszcze gorzej a ciężko znaleźć kogoś sensownego kto mi to wyprogramuje.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@fabek no tak to właśnie wygląda jakby spaliny z EGR go dusiły ale przecież EGR nie jest wyłączony więc sterownik musi sobie z tym radzić
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@fabek no założyłem nowy i auto działa normalnie więc tamte faktycznie były walnięte ale nadal błąd od razu wyskakuje, gaszę auto kasuje i znowu, muszę teraz pojeździć i zobaczyć czy wchodzi w tryb awaryjny nadal
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@tourer po odłączeniu akumulatora na jakiś czas komputer się zresetował i zniknął błąd EGR, auto jeździ w miarę normalnie chociaż czuć że coś go jeszcze muli ale w porównaniu do tego co było to i tak jest bajka, problem z głowy. Może jeszcze zaslepie tym razem na sprawnym EGRze żeby zobaczyć czy to nie EGR go zamula ale to może w wolniej chwili
  • Odpowiedz