Wpis z mikrobloga

@przekliniak: bo jesli Nexera jest zapchana to mozesz niewiele zrobic, tak jak wyzej masz opisane przez inne osoby, to nie jest swiatlowod Orange czy Playa, UPC tylko oni jada na wspolnej rurze Nexery do klientow, tu nawet nie chodzi o to, ze Orange ma za duzo klientow tylko oni nie wiedza ilu kazdy iny operator ma klientow, to wie Nexera.

Tak opisalem bo z tego co sie orientuje Orange montuje swoje
@przekliniak:

Sprzedawca Orange miał ekipę instalatorów, którzy nie bali się wejść na dach i poprowadzić światłowód przez komin


Ale czekaj, masz tam 2 światła - jedno Nexery i drugie osobne od Orange czy tylko samą Nexerę i to Orange na liniach Nexery brałeś?
Bo jeśli tak to jest dokładnie tak jak mówi @krzywy_kanister , wtedy nie ma najmniejszego znaczenia jakiego operatora końcowego wybierzesz bo i tak przyjeżdża do Ciebie w każdym
@parcu1: wydaje mi sie, ze nawet nie ma opcji zeby byly dwa swiatlowody (chyba, ze to lacze biznesowe ale inny operator niz Orange), Orange po prostu olewa inwestycje tam gdzie dziala Nexera. O czym oczywiscie wiedza, bo Nexera kupuje swiatlowody czy transmisje do szafek z Oltami od Orange i dopiero pozniej sami buduja. Dziwnym trafem punkty styku z Nexera tez sa w budynkach Orange :).
nie zakloca w jakim sensie? maja wspolna przepustowosc wiecc jak najbardziej moze byc problem jesli port jest zapchany.


@krzywy_kanister: Gdybyś doczytał mój komentarz do końca to byś wiedział, że o tym wspomniałem. Jeszcze raz Ci go zacytuję i przeczytaj go do ostatniej kropki.

"W przypadku BSA, gdzie jest kilku operatorów to spinani są oni VLANami i jeden drugiego nie zakłóca. Z dosyłami może być najwyżej problem."
@GratisLPG: Haha to moze przestan pisac bzdury i sam sobie zaprzeczac. Nie zaklocaja ale jest problem z dosylem, co to ma niby oznaczac, nie ma zaklocen ale jest problem z dosylem czyli jest problem. O jakich ty zakloceniach piszesz, chyba wymyslonych przez ciebie.
@parcu1: Orange na liniach Nexery, dzielone z UPC/Play/T-Mobile. Infrastruktura z dofinansowania UE, więc żaden inny operator nie będzie nawet myślał o kładzeniu drugiej nitki.

nie ma najmniejszego znaczenia jakiego operatora końcowego wybierzesz

Ma o tyle znaczenie, że różnią się routingiem.

Bodajże jest to jakaś Nokia.

Zgadza się.

@krzywy_kanister

Orange ma za duzo klientow tylko oni nie wiedza ilu kazdy iny operator ma klientow, to wie Nexera.

Myślę, że dokładnie tak jest.
@przekliniak:

Ma o tyle znaczenie, że różnią się routingiem.


No to chyba oczywiste.

nie ma najmniejszego znaczenia jakiego operatora końcowego wybierzesz


Pisząc to miałem na myśli tylko a wyłącznie sprawy montażowe.

Dostałem torbę Nexery, więc technicy musieli być od nich, ale umawiałem ich przez gościa z Orange. Poprzednie ekipy, z którymi rozmawiałem, kazały mi stawiać jakieś maszty jeśli nie chcę wiercić w ścianie


Najwidoczniej miałeś pecha trafiając na niekompetentne osoby z
różnią się routingiem


No i właśnie jak już jesteśmy przy routingu, to pisząc wcześniej że źle wybrałeś chodziło mi m.in. o niego. Orange ma skopany routing, cały ruch przez zagranicę leci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W maju kończy mi się umowa, więc mogę zmienić dostawcę. Wyboru dużego nie ma: Orange, Play, T-Mobile i UPC. Coś byś polecił albo gdzie szukać informacji?


Nie no, wybór jest na pewno większy.
@Vernyy: Tak. Kilka dni po tym wpisie wszystko zaczęło działać normalnie. Od jednego mirka dostałem nieoficjalne info, że problem był w regionalnym węźle gdzieś na poziomie województwa. Wcześniej zgłaszałem reklamację z certyfikowanym pomiarem zarówno do Orange jak i do Nexery, ale nie wiem czy to coś dało, bo Orange zwalał winę na Nexerę, a z Nexery nie dostałem żadnej odpowiedzi.