Wpis z mikrobloga

Oglądałem dzisiaj Zychowicza – miał jakiegoś gościa, który chyba zajmuje się bliżej tematyką historyczną Ukrainy, czyli UPA, Bandery itd. Jestem w tym zielony, więc chciałem posłuchać jak to jest. No i spoko... jakieś swoje przemyślenia mam.

Wszedłem na wykop, ktoś zrobił znalezisko:

https://www.wykop.pl/link/6970627/spor-o-bandere-dlaczego-czcza-upa-na-ukrainie-arkadiusz-karbowiak/

Wbijam poczytać komentarze... zobaczyć jakie przemyślenia po tej rozmowie mają Mireczki... a tam... nawet nie ma czerwonych łapek pod wpisami, które znowu poruszają kwestie zasadności przekazywania czołgów Ukraińcom.

Naprawdę – bez kitu. Prawie rok wojny, a na wykopie siedzi grupa oszołomów, która dalej nie rozumie zasadności pomagania Ukrainie :)

Choć zakładam, że to po prostu kochający Putina śmiecie, którzy uznali, że znalezisko z tak delikatnym tematem, będzie idealnym miejscem do tego, by się zesrać i zebrać za to kilka plusów ¯\_(ツ)_/¯

Zresztą, zobaczcie sami...

#ukraina #wojna
  • 7
@Thorrand: Takie właśnie prymitywne, krótkowzroczne widzenie rzeczywistości powoduje, że nie potrafimy wykorzystać żadnej, historycznej szansy. Moim zdaniem wynika to z rozpaczliwie niskiego poziomu edukacji, szkolnictwa opartego nie na indywidualnym myśleniu a na zbiorowej tresurze. Na domiar złego jesteśmy przykuci do trupa przeszłości, nie umiemy ruszyć do przodu, bo zawsze znajdzie się coś sprzed 100, 200 a czasami i ponad 300 lat (w końcu są i takie potężne umysły, które chcą rozliczać
@Thorrand: To w zasadzie jest dobre miejsce dla kościelnej dyplomacji. Jak w przypadku polsko-niemieckim pod koniec lat 60.

Teraz akurat ukraińska cerkiew powstała, i ona potrzebuje takich gestów jak niemieccy biskupi w latach 60. I ukraińska cerkiew nie może sobie pozwolić na odrzucenie takiego potencjalnego listu.