Wpis z mikrobloga

Przesyłka zamówiona 01.10.22r. Wysłana Cainiao Super Economy Global, nie dotarła do dzisiaj.
Skończył się okres ochrony, więc dałem refund i otrzymałem odpowiedź sprzedawcy:
The goods have been delivered by local logistics companies, Since local post offices in many areas do not provide tracking information inquiries, So I can’t see the goods have arrived Please contact your local post office for pickup Please use logistics tracking system to inquire,https://global.cainiao.com/index.htm

A następnie odpowiedź AliExpress:
AliExpress's decision:If you did not get the package, please provide shipping company's missing parcel documents within valid time. If you have received the goods but not in good condition/ shortage, you are suggested go to 'Dispute Detail' -- Check 'Dispute Reason-- Click 'Update Reason' to update your reason for filing a dispute.

Czy jest w ogóle możliwość dostania takiego dokumentu? Czy zgodnie z prawem to nie sprzedawca powinien udowodnić dostarczenie i skontaktować się samemu z lokalnym przewoźnikiem? Ale pewnie AliExpress się tym nie przejmuje...

Za zamówienie zapłaciłem kilkadziesiąt groszy, bo pozostałe kilkanaście złotych było z kuponu - zwrot to będą tylko te grosze, bez dodatkowego kuponu? Jeśli tak to pewnie w ogóle nie warto się bawić.
#aliexpress
  • 22
  • Odpowiedz
@Norskee chodziło mi o to, że zgodnie z prawem wielu krajów (w tym Polski) to sprzedawca jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki, ale zapewne w Chinach jest inne podejście do tego i to ja mam się bujać z problemem.
  • Odpowiedz
2022-10-17 PRZESYŁKA DOTARŁA DO ODDZIAŁU
Dzięki, nawet nie wiedziałem że jest tracking dla tej firmy.

W takim przypadku chyba AliExpress powinien przedłużyć ochronę albo dokonać zwrotu...
Jaka jest szansa, że przesyłka nigdy nie dotrze?
  • Odpowiedz
@astaban teraz to nie wiadomo co, bo moja też od 17 października siedzi i nie dociera. Pośrednik nawalił i nie wiadomo czego się spodziewać. Ja już zwrot od Aliexpress dostałem przez tych nieudaczników.
  • Odpowiedz
Wysłałem im tracking ze Świata Przesyłek, AliExpress odpisało:
"We are sorry to bring you a bad shopping experience this time. We will take your disappointment and dissatisfaction about the service of the logistics & merchant seriously. Aliexpress will ask the seller to continuously optimize their services to enhance buyers' shopping experience in the future. Thank you for your support to AliExpress and wish you a happy life. " i zamnęło refund jako
  • Odpowiedz
@astaban: nie wiem co oni tam porobili w tej likwidującej się już firmie, ale są tacy co jakimś cudem mają nawet przesyłki przyjęte w połowie listopada w ich oddziale i tak sak samo nie dotarły, jak te przyjęte w oddziale w październiku.
  • Odpowiedz
@astaban status się już nie zmieni, bo to nierejestrowane dno jest. Historia śledzenia kończyła się zawsze na przyjęto w oddziale albo na zielonym pasku z napisem: Przesyłka została przekazana do finalnego operatora doręczającego. Następnym śladem już była przesyłka w skrzynce na listy po tygodniach albo miesiącach od ostatniego statusu albo i jej nie było, bo nieraz je wcięło bezpowrotnie, ale z tymi ostatnimi przesyłkami już samych siebie przeszli na całego. Kompletnie już
  • Odpowiedz