Wpis z mikrobloga

O kurde, strefa czystego transportu w Warszawie będzie dotyczyc diesli 18+, czyli od 2006 w przyszłym roku xd ktoś se uciułał 30k na auto i go wygonią z miasta, żeby kupił sobie młodsze.
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.

Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.

W wypadku samochodów elektrycznych najwięcej CO2 powstaje podczas produkcji. Jak wynika z LCA, w wypadku modelu elektrycznego jest to 57 g CO2/km, podczas gdy produkcja samochodu z silnikiem Diesla powoduje emisję na poziomie 29 g CO2/km.

Wynika z tego, że nowy elektryk ma być rzekomo bardziej eko, niż nowy diesel, ale zdecydowanie nie jest tak, że lepiej jest wymieniać auto na nowe
A no i nie wiemy, jak długo elektryk będzie w stanie jeździć, warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego, to faktycznie wyjdzie tak, że elektromobilnosc w ogólnym rozrachunku nie da żadnych istotnych oszczędności pod kątem ekologii.
No chyba, że tak będziemy rozpatrywać to, że biedni ludzie nie będą mieli czym jeździć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Plus takiej strefy to to, że przynajmniej w danym miejscu nie ma zanieczyszczeń, ale są gdzie indziej, więc no -_(ツ)_/¯
BTW jakby mnie było stać to bym sobie kupił elektryka, nie jestem wśród wrogów
#samochody #motoryzacja #elektromobilnosc #warszawa #strefaczystegotransportu #co2 #ekologia #przemyslenia
Shatter - O kurde, strefa czystego transportu w Warszawie będzie dotyczyc diesli 18+,...

źródło: Audi-A6-C6-12

Pobierz
  • 199
  • Odpowiedz
@IIIlIII: rządy po w pigułce. "My nie jesteśmy radykałami". Tylko potem rządzi taki trzaskowski i miasto oddaje w ręce skrajnych radykałów i aktywistów. O autach benzynowych decydują dane ich fanatycznych nienawistników i lobby elektryków. W kulturze i sztuce radykalne i chore psychicznie feministki jak ta co do teatru triumfalnie wprowadziła złote cipsko, a każdy wieżowiec kojarzy jej się z #!$%@?.
  • Odpowiedz
@czerew: dokładnie
Gotowanie żaby. A później przyjdzie pora na ludzi. Wykorzystałeś swój limit węglowy, nie możesz oddalić się od swojego miejsca zamieszkania na więcej niż 500m.
  • Odpowiedz
Czyli liczą się bardziej partykularne interesy osób mieszkających w centrum


@djtartini1: szkoda tylko że SCT to głównie interes turystów i pseudohotelarzy z airbnb żeby turysta mógł sobie iść do kawiarni rano na śniadanie bez samochodów. Przeciętny mieszkaniec najczęściej potrzebuje sprawnie dostać się z domu do punktu x,y czyli praca, szkoła dziecka, sklep i samochód mu to umożliwia.
  • Odpowiedz
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.


Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.


@Shatter: Kompletnie nie wiesz o czym piszesz.
1. stare diesle trują wielokrotnie bardziej niż stara benzyna (rzędy wielkości) - dlatego właśnie pozbywamy się starych diesli ale już
  • Odpowiedz
a niech pozwalają na elektryki tylko, zobaczymy czy ogarną w miare szybko naprawę dróg. ja już jeżdze elektrykiem 3100kg masa własna + 920kg załadunku. Opony dają radę na 30-40k km.
  • Odpowiedz
@Shatter: bo to nie chodzi o to żeby było ekologiczne, tylko żeby było czyste, stąd nazwa STREFA CZYSTEGO TRANSPORTU, też nie do końca mnie to przekonuje ale nie róbmy #!$%@? z logiki
  • Odpowiedz
@Shatter
Różnica jest taka, że jak ci stary śmieć w starym złomie z wyciętym DPF przejedzie obok, to wdychasz syf i smród a do tego jest głośno. A jak przejedzie elektryk to oddychasz czystym powietrzem i jest cichutko.
Mam nadzieję, że mogłem pomóc.
  • Odpowiedz
O kurde, strefa czystego transportu w Warszawie będzie dotyczyc diesli 18+, czyli od 2006 w przyszłym roku xd ktoś se uciułał 30k na auto i go wygonią z miasta, żeby kupił sobie młodsze.

Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.


@Shatter: ważne, że będzie mniej samochodów. Biednych nie będzie stać na wymianę.
  • Odpowiedz
imo da mnie chory przepis nie każdego stać na nowsze piżdziki


@Morwi: i o to chodzi. W imię ekologii wywalić biednych z drogich miast
  • Odpowiedz
Przepis, który ma polepszyć życie bogolom z centrum i utrudnić życie prolom z obrzeży.


@Lokalny_Gamon: i to jest bardzo dobry przepis. Ubrany w ekologię, bo jak inaczej chcesz plebs wyrzucić to się bulwersuje.
  • Odpowiedz
nikomu nie zabierają wolności, tylko uwalniają ludzi od biedaków trucicieli. Kto normalny jeździ 15 letnim samochodem? XD


@Camel665: wykopki nie rozumieją, że nie chcemy w centrum ich gratów.
  • Odpowiedz