Aktywne Wpisy
chrzano +275
Nie spodziewałem się tak ciepłego przyjęcia mojego poprzedniego posta o 4 rocznicy w pracy. ᶘᵒᴥᵒᶅ
Z ostatniej wizyty w Monachium przytargałem kilka suwenirów — przypinki JetBrains, Kotlin i IntelliJ IDEA.
Zróbmy #rozdajo
- jeden secik (trzy piny) wśród komentujących
- jeden secik wśród plusujących
Napiszcie czy i dlaczego korzystacie (albo nie, bo to nie przymus) z narzędzi od JetBrains.
Może czegoś im brakuje czego potrzebujecie? Postaram się odnieść
Z ostatniej wizyty w Monachium przytargałem kilka suwenirów — przypinki JetBrains, Kotlin i IntelliJ IDEA.
Zróbmy #rozdajo
- jeden secik (trzy piny) wśród komentujących
- jeden secik wśród plusujących
Napiszcie czy i dlaczego korzystacie (albo nie, bo to nie przymus) z narzędzi od JetBrains.
Może czegoś im brakuje czego potrzebujecie? Postaram się odnieść
Kaneczai +1
Hej, jako iż prowadzę wypożyczalnie samochodów chciałbym rozszerzyć zakres usług i zaoferować coś typowo jako auto do ślubu. Przychodzę do Was z pytaniem, jakie auto wybralibyście?
#samochody #motoryzacja #slub
#samochody #motoryzacja #slub
Jakim autem chciałbyś jechać do ślubu?
- Ford Mustang VI gen 21.2% (117)
- Chrysler 300c 16.9% (93)
- Jaguar XF/XE 31.9% (176)
- Inne(napisz w komentarzu) 29.9% (165)
Dla wszystkich mając pomysły przesłać A-10 Brrrrrt (a także jego fanów, bo Brrrrt) zamiast F-16 na Ukrainę, kilka faktów na temat tego ułomnego samolotu.
- Jest to najczęściej zestrzeliwany samolot koalicji na bliskim wschodzie
- Jest to samolot z największą liczbą trafień Blue on Blue
- Jest to samolot z największą liczbą cywilów na koncie
- 90% zestrzeleń pojazdów opancerzonych przez A-10 było przy pomocy rakiet, a nie działa
- Poza najnowszą wersją modyfikacji, A-10 nie ma żadnych systemów kontroli ognia czy rozpoznawania celu
- Piloci musieli identyfikować cele przy pomocy lornetki, stąd ciągłe złe rozpoznania i mordowanie sojuszników bądź cywili
- Po jednej akcji kiedy A-10 ostrzelał Brytyjczyków bo ich pilot nie rozpoznał z lornetki swojej, mieli oni tak dość, że zakazali amerykanom korzystać z A-10 w rejonie ich działań.
- Działo A-10 jest bardzo celne, tak na +/- 15m od miejsca gdzie celuje pilot jest uznane za celne. Rozrzut jest znacznie większy
- Amerykańscy żołnierze dzielą się na tych, którzy go kochają albo nienawidzą. Ci co go kochają byli w odległości kilkuset metrów od miejsca ostrzału, ci co go nienawidzą byli tuż obok i bali się o własne życia czy łaskawie trafi tam gdzie powinien.
- Modyfikacja A-10 to najnowszego standardu, w którym jest m. in. system kontroli ognia, by łaskawie przestali mordować swoich, kosztuje więcej niż F-35
Samolot jest ubóstwiany za swoją prostotę przez grupkę ludzi zwanych w Ameryce "Fighter Mafia". Jest to banda starych dziadów, którzy mieli kiedyś szczątkową albo i większą styczność z siłami powietrznymi, jeden z nich kocha występować w Russia Today zachwalając prostotę i debilizm rosyjskich samolotów. Uważają, że wszystko powinno być proste i technologie skomplikowane są zbędne.
Jeden z nich wielce twierdził przy tworzeniu A-10, że takie elektroniczne bzdety jak radar są niepotrzebne, to ma być proste, jak ruskie samoloty. Wystarczy duże działo i większy silnik. To ich odpowiedź na wszelkie rzeczy. Większy kaliber i większy silnik.
Chyba nie trzeba nic mówić, że spece od lotnictwa jak tamci tylko gęby otworzą to mają ubaw z nich?
Amerykanie jeżeli poślą tą porażkę na Ukrainę to tylko po to, by pozbyć się go z magazynów i kupić więcej F-35.
Nagranie głosowe z ostrzelania brytyjczyków przez A-10 można znaleźć na internecie, pilot aż mdłości dostał, kiedy został poinformowany co zrobił, bo z lornetki wyglądali na wrogów.
Komentarz usunięty przez autora
@XanderPLXE: działa to dokładnie tak samo w nowych F-16 bo to nie zostało w ogóle zmienione. Mam ci pokazać spisy treści poszczególnych dokumentów MLU? XD
Masz film z symulatora F-16, który świetnie pokazuje jak działa FCR w trybie A-G. Nie wiesz nic o tym jak to działa.
@TypowyZakolak: nieskuteczne. Działa używa się przeciwko ciężarówkom, lekko opancerzonym pojazdom oraz skupiskom piechoty. Przeciwko czołgom A-10C przenosi od dwóch do czterech pocisków kierowanych AGM-65 Maverick. Teoretycznie da się nawet założyć 6 ale nigdy tego nie praktykowano, bo dołożenie jakiegokolwiek inne uzbrojenia powoduje przekraczanie dopuszczalnej masy startowej.
A-10 nie ma
@XanderPLXE: jak chcesz się kłócić to ja tam mogę w nieskończoność. Którym dokumentem wolisz żebym dalej wyjaśniał te twoje bzdury? NATOPS? Czy może jeden z trzech dokumentów MLU, które posiadam? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W czasie wojny w zatoce o ile pamiętam 60-80% czołgów trafionych działem z A-10 było ponownie operacyjne w ciągu 24 godzin. A w zatoce to mówimy raczej o T-55, bo T-72 mieli chyba koło 300 tylko.
I kompletnie zgadzam się z tym, że A-10 nie ma sensu na
Każdy się czegoś dowie i ostatecznie wyciągnie własne wnioski. W końcu nie warto wierzyć we wszystko co przeczyta się w internecie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sojuz151: A-10 nie jest jeszcze wycofywane. F-16 również może korzystać ze słabych lotnisk. Odkurzanie pasa to mit. Robi się to
@XanderPLXE: Ale nie w trybie A-G przynajmniej jeśli chodzi o F-16.
Problem w tym że nie. To co ty twierdzisz nijak sie ma do realnych możliwości dzisiejszych A-10. Zwyczajnie mijasz sie z prawdą w bardzo wielu miejscach.
Czysto liczbowo T-34 to potężny czołg, a w rzeczywistości złom nad złomami.
Próbowałeś sprowadzić w sumie złożoną kwestię do "BRRRRRT jest dla debili, fajter mafia, fajter mafia" no to inni wytknęli ci błędy w twoim poście.
Po prostu
@XanderPLXE: Block 70 jest całkowicie utajniony. Gwarantuję jednak, że takiej możliwości nie ma. Wystarczy wiedzieć jak działają radary A-G. Nie odróżniasz tego co robi radar, od systemów obserwacyjnych jak LANTIRN, Litening, czy SniperXR
@KaiserBrotchen: Czyli generalnie przepisania tytułu tego PDFa? Strasznie tajna wiedza xD
@Migfirefox: Pokaż mi w którym miejscu stwierdziłem, że jest to tajna wiedza. Jak ktoś wie czego szuka, to znajdzie w minutę. Jak nie wie, to zajmie mu to zdecydowanie dłużej. Jak ktoś nie jest zaznajomiony dobrze z tematem lotnictwa, to nawet nie będzie wiedział czego należy szukać. Większym problemem jest znajomość tych dokumentów, a tak się składa, że ja znam je
https://eaircraftmanuals.com/product/lockheed-martin-aeronautics-f-16cd-fighting-falcon-block-50-haf-series-aircraft-t-o-grif-16cj-1-flight-manual-1996-2001/
https://info.publicintelligence.net/HAF-F16.pdf