Wpis z mikrobloga

Hej!
Po latach mam zamiar wrócić do modelarstwa (jako gówniak kleiłem czołgi od revella) i teraz tak...
Leży mi na biurku Tamiya VFR750 (RC30) którą dostałem od żony jakieś 7 lat temu. Mój syn koniecznie chce żebym go skleił.
O ile ze sklejeniem nie będzie problemu, to z malowaniem nie mam za dużego doświadczenia (dokładniej z tak szczegółowym malowaniem).
Czy da radę pomalować wydech tak by zrobić gradienty od "wygrzania rur" używając tylko pędzla? czy jednak będę musiał zainwestować w aerograf? Szczerze to nie uśmiecha mi się zakup dodtkowo aerografu za milijon monet, szczególnie że dziś wydałem 200PLN na farby do tego modelu a nie wiem czy zajawka młodego się utrzyma.
Malowane będzie akrylami Tamiya.
Mam masę modelarską, rozcieńczalnik do akrylu, komplet niezbędnych kolorów (jak paczka dojdzie) i zestaw pędzli Tamiya.
Na pewno muszę jeszcze dokupić podkład.
Są tu jacyś spece?
#modelarstwo
  • 13
@wiewiorpl: bez problemu da się uzyskać płynne gradienty pędzlem - robią to bardzo często malarze figurek, ale jest to MEGA trudne i pracochłonne i trzeba umić ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ale! Skoro masz syna, to strzelam, że masz też żonę, a rzeczona żona powinna mieć w kosmetyczce gąbki do makijażu - a jak nie ma, to w każdym rossmanie czy innym sklepie są do kupienia. I za
@wiewiorpl:
to tak dla porządku: farby tamki średnio się nadają pod pędzel lepsze są winylowe (Vallejo, AK 3rdgen, Hataka niebieska itp). Skoro już kupiłeś to próbuj, tylko porządnie je rozcieńcz, kilka cienkich warstw jest lepszych niż jedna gruba.
Pedzle tamki są drogie, takie syntetyczne z marketu na pierwszy raz by wystarczyły. Z modelarskich italeri są niedrogie i trochę bardziej wytrzymałe niż marketowe.
Metalicznych gradientów pędzlem nie zrobisz (przynajmniej na razie). Na