Wpis z mikrobloga

#kredyt2procent

Hej, mam kilka pytań bo jestem zielony jeśli chodzi o kredyty a planuję z narzeczoną wziąć kredyt na mieszkanie w lipcu.

1) Czy mieszkanie kupione za pieniądze z kredytu można bez problemu sprzedać?
2) Gdzie jest haczyk? W sensie, zakładając, że ktoś nie słyszał o tym projekcie, gdyby taka osoba wzięła sobie normalny kredyt 2 tygodnie przed startem projektu, to ma po prostu pecha i musi płacić 100% raty a mi przez 10 lat bank dopłaca dużą część jeśli zaczekam aż projekt ruszy? Jeśli tak, to nikt (w docelowej grupie czyli <45 lat i bez mieszkania) nie powinien brać kredytu do lipca, bo się "sfrajerzy", dobrze to rozumiem?
3) Chcemy połączyć ten program z programem mieszkanie bez wkładu własnego, ale nie wiem, czy nasza zdolność kredytowa pozwoli wziąć 500k. Są jakieś sprawdzone kalkulatory zdolności w necie, czy lepiej pójść do banku/doradcy?
4) Co, jeśli znajdę mieszkanie np w kwietniu, podpiszę umowę przedwstępną, a bank mi odmówi z jakiegoś powodu w lipcu, np. z powodu tego, że zbyt dużo osób złożyło wniosek o taki kredyt? Przepadnie mi wtedy zaliczka?

dzięki
  • 3
  • Odpowiedz
@mostu:
1) Można, ale po kilku latach. (nie pamiętam ustawy)
2) Tak, dokładnie. Najgorzej wziąć kredyt tuż przed lub długo po "programie mieszkaniowym"
3) Lepiej pójść do doradcy, ale banki i tak będą dopasowywały kalkulatory po 1 lipca.
  • Odpowiedz
@mostu
1. sprzedać można zawsze, nie zawsze się to o opłaca.
2. haczyk polega na tym że narazie to jest obietnica, nawet poparta jakimś działaniem. Jednak nie ma gwarancji że to wejdzie, albo wejdzie w takim kształcie. Jeśli ktoś kupi teraz w to nie wejdzie to jest do przodu, bo miał większy wybór, mniejszą konkurencję i prawdopodobnie mniejsza marżę.
Jesli wejdzie to będzie płacił więcej, to fakt ale prawdopodobnie i tak kupi
  • Odpowiedz