Wpis z mikrobloga

Polski przemysł stoczniowy - odrodzony w innej konfiguracji i kształcie

W klasycznym rozumieniu przemysł stoczniowy w Polsce istnieje w ograniczonym zakresie działalności. Jednak branża ta znów zatrudnia niemal tylu pracowników, co w latach prosperity, uzyskując natomiast o wiele wyższe przychody i z nielicznymi wyjątkami - wszystkie jej zakłady są rentowne.

(...) Zarazem o ile w latach prosperity przemysł ten zatrudniał ok. 35 tys. osób, a po upadku trzech stoczni w końcu ub. dekady (Gdańskiej, Gdyńskiej i Szczecińskiej) zatrudnienie spadło do 23 tys., to w 2011 roku wzrosło już do 30 tys., a w 2012 r. do 31 tys.


Z filmiku z powiązanych:

Produkcja stoczniowa w Polsce rośnie, w ostatnich latach z 6 mld zł do 8 mld zł -- powiedział prezes zarządu funduszu MS TFI (należącej do Agencji Rozwoju Przemysłu) Piotr Słupski. rośnie też efektywność tego sektor oraz liczba miejsc pracy zatrudnionych w tej branży. Poinformował, że w 2011 r. roku zatrudnionych w tym sektorze było 30 tys. osób, a rok później 31 tys. Zauważył jednak, że w ostatnich latach spada wielkość produkcji stali.


Słupski zwrócił uwagę, że Norwegowie, którzy w Europie zajmują pierwsze miejsce w tym przemyśle, poluzowali przepisy związane z budową statków

#baron24 #polska #przemysl #stocznie #gospodarka #finanse #mikroreklama
Pobierz BaronAlvon_PuciPusia - Polski przemysł stoczniowy - odrodzony w innej konfiguracji i ...
źródło: comment_agKL73KNnokNNVYN68A97psl2NRcNFlO.jpg
  • 4
Ciekawe to jest, że powszechnie można usłyszeć o tym jak rozkradziono stocznie


@Threepwood: Ciekawe jak duży wpływ miały na to związki zawodowe i głosy np. lewicy. ( ͡° ͜ʖ ͡°) ₪

a tym czasem w przemyśle stoczniowym jest zatrudnione niemal tyle samo osób i zakłady przynoszą dochód


@Threepwood: Zmieniła się struktura. Więc można mówić, że hurr durr stocznie rozkradli!!!

Tylko, że patrząc na to z szerszej
ostatnio pojawił się podobny artykuł


@babisuk: Aj waj.

No właśnie jest to argument w wielu dyskusjach. Trudno przy takich danych mówić, że stocznie zostały zniszczone przez UE/Tuska/Niemców/wstaw własną propozycję, a była to kwestia spowodowana światowymi trendami, które miały wpływ na cały europejski rynek stoczniowy. Te wielkie molochy nie miały szans na przetrwanie w warunkach przerostu zatrudnienia, przestarzałych technologii produkcji i metod biznesowych. Jednocześni widać, że zmiana koncepcji prowadzenia biznesu ma pozytywny