Wpis z mikrobloga

@Kryspin013: nie miałem Deca, generalnie założenie konsoli jest takie, że wsadzasz grę i grasz bez żadnej zabawy w ustawienia.


@Pabick: No to na decku tego nie ma. Ofc wiadomo, że niektóre indyki odpalą z buta + jakiś ‰ deweloperów robi już auto konfigurację gier pod decka ale w sporej części wypadków musisz się pobawić jak na pc z konfiguracją na słabszym sprzęcie. I to jest akurat fajne ale nie dla
@Kryspin013: Napiszę Ci że to jakiś żart że steam nie zrobił presetów pod gry które działają na Decu. Powinny być 2 presety jak na dużych konsolach ps5/xbox czyli performance lub quality, w zależności czy chcesz więcej fps czy lepszą grafę to taki sobie wybierasz.
@Kryspin013: Napiszę Ci że to jakiś żart że steam nie zrobił presetów pod gry które działają na Decu.


@Pabick: ale czemu valve miałby robić? To leży w gestii deweloperów xD

Powinny być 2 presety jak na dużych konsolach ps5/xbox czyli performance lub quality, w zależności czy chcesz więcej fps czy lepszą grafę to taki sobie wybierasz.


No i na zamknętych platformach to faktycznie sony wymusza, ale steam nie jest zamkniętą
@Kryspin013: dla graczy którzy nie chcą się w to bawić, chodzi o to deweloperzy nie będą chcieli się w to bawić. Te wbudowane ustawienia domyślne low/medium/high/ultra to też tak na odpierdziel są robione, bo i tak trzeba w tym grzebać. Fajnie jest to rozwiązane w sterownikach Geforce Experience, gdzie są presety pod karty i w zasadzie ktoś tam siedzi w Nvidii i wybiera w miarę dobre ustawienia pod konkretne karty. Jak
@Kryspin013: dla graczy którzy nie chcą się w to bawić, chodzi o to deweloperzy nie będą chcieli się w to bawić.


@Pabick No dobra, ale czemu valve ma ingerować w nieswoją własność intelektualną? To by naruszało licencję. Valve nie może sobie wrzucić z dupy co im się podoba do każdej gry. Możesz napisać też "to niech valve wymusi" ale to też tak nie działa bo valve ma umowę z wydawcami i
No dobra, ale czemu valve ma ingerować w nieswoją własność intelektualną? To by naruszało licencję.


@Kryspin013: Nvidia Experience jakoś problemu z tym nie ma. Ja nic nie naurzcam, tylko powinna być opcja w decu że np. opcje domyślne preferowane pod deca i wtedy odpalasz grę jak przy Nvidia Experience i nic nie musisz ustawiać, bo grę masz z presetami pod konsolkę, jak nie chcesz to sobie wyłączasz opcje i sam ustawiasz.
@Kryspin013: Nvidia Experience jakoś problemu z tym nie ma. Ja nic nie naurzcam, tylko powinna być opcja w decu że np. opcje domyślne preferowane pod deca i wtedy odpalasz grę jak przy Nvidia Experience i


@Pabick: a dobra, tylko bierz pod uwagę, że nvidia płaci deweloperom za wrzucenie ich technologii i ich loga do gier.

Edit, też jak spojrzałem sobie na listę gier ze wsparciem tego to jest tego wręcz
@Kryspin013: Nvidia Experience sam Ci robi presety pod kartę jaką masz. Plus masz taki, że jak masz mocniejszą kartę to sam co program wrzuci ustawienia z podbitą rozdzielczością DSR (Screen niżej).

A dochodzimy jeszcze do tego, że gry na decku jeśli nie są natywnie pisanie pod linuksa to są uruchamiane przez wrappery do vulkana i translatory api z windowsa.


Dlatego tym bardziej ktoś to powinien ogarniać. Po prostu wypuścili konsolkę a
Pobierz Pabick - @Kryspin013: Nvidia Experience sam Ci robi presety pod kartę jaką masz. Plus...
źródło: nvid
@Kryspin013: Nvidia Experience sam Ci robi presety pod kartę jaką masz. Plus masz taki, że jak masz mocniejszą kartę to sam co program wrzuci ustawienia z podbitą rozdzielczością DSR (Screen niżej).


@Pabick: No to napisałem ci wyżej, masz to tylko dla gier wspieranych i nvidia płaci twórcom by optymalizowali gry pod swoje karty oraz dorzucli zamknięte technologie nvidii do gier jak np DSR.

Valve poszło w zupełnie innym kierunku bo
technologie nvidii do gier jak np DSR


@Kryspin013: DSR działa na każdej grze,

wypuścili przenośnego pc'ta z wbudowanym padem a nie konsolę.


czyli Valve zamiast zrobić coś porządnie to poszło na łatwiznę i #!$%@?.
@Kryspin013: DSR działa na każdej grze

@Pabick: Dwie poprawki:
- DSR działa tylko na kartach nvidii,
- DSR faktycznie nie wymaga wypieczenia w każdej grze, ale nie jest prawdą, że zadziała w każdej grze co anwet znajdziesz w necie.

+ chciałbym zobaczyć to nvidia experience dla gier które nie są wymienione na liście na ich stronce bo mudrunner jest.

Valve zamiast zrobić coś porządnie to poszło na łatwiznę i #!$%@?.
@Kryspin013: jako dumny posiadacz pstryka musze zapytać: To na pewno mialo być o switchu? XD


@Lonsdaleit: heheszki heheszkami ale bierz pod uwagę, że SoC w switchu to układ z końcówki 2014 roku a gry na switchu jak ostatni metroid prime czy nawet głupia zelda botw ,której nie lubię dalej robią wrażenie.

Ofc nawet gierki nintendo potrafią być optymalizacyjnym bublem na switchu jak np ostatnia generacja pokemonów.

A pisząc o optymalizacji,
@Kryspin013: Wine to wrapper który tłumaczy funkcje blibliotek windowsowych na analogiczne linuxowe xorg/kde itp, oraz DX na OpenGL.
Każda gra musi mieć odpowiednio wcześniej ustawione środowisko w którym może pracować bez problemów.
Trochę się tym bawiłem swego czasu.
@Kryspin013: Wine to wrapper który tłumaczy funkcje blibliotek windowsowych na analogiczne linuxowe xorg/kde itp, oraz DX na OpenGL.

Każda gra musi mieć odpowiednio wcześniej ustawione środowisko w którym może pracować bez problemów.


@Pabick: Mam wrażenie, że coś ci tam dzwoni ale nie wiesz w którym kościele.

Wine to translator api i tłumaczy syscalle windowsowe na linuksowe oraz dostarcza wirtualizowane środowisko pseudo windowsowe dla programów. Tam nie bardzo są jakiekolwiek tłumaczenia