Aktywne Wpisy
Asarhaddon +100
Ładnie się pobudowałem? Jakie byście dali ogrodzenie, żeby było widać bogactwo, ale, żeby plebs nie mógł się dostać do środka?
#budujzwykopem #dom
#budujzwykopem #dom
kontodlabeki +52
ale mnie dzisiaj dupa zapiekła, jechałam pociągiem do domu i siedziały jakieś młode julki, każda z markowych ciuchach, makijaż, paznokcie jakieś lepsze zrobione, iphone, aparat na zębach ( ͡° ʖ̯ ͡°) ja, baba 30 lat i nie stac mnie na żadną z tych rzeczy XD najbardziej dupa piecze z powodu tego aparatu na zębach eh, człowiek porażka
Na pewno sporo drogi przede mną, żeby jakość tych materiałów była zadowalająca (zwłaszcza audio), ale wydaje mi się, że warto tworzyć takie filmy.
#tworczoscwlasna #motoryzacja #nauka #gruparatowaniapoziomu
Bardziej fizyką się interesuje i przeczytałem „thermodynamics an engineering approach" Yunusa Cengela.
To w sumie podręcznik co mi odpowiadało, bo masę zadań tam jest, a szczerze to z nich najwięcej człowiek wyniesie i temat samych silników tam nie był jakoś głęboko poruszany.
Ale może przeczytam, bo właśnie kończę jedną lekturę i chciałbym trochę pójść w tym kierunku.
@D_Stog: Nie. Im silnik bardziej wysilony i pracujący pod obciążeniem, tym osiąga wyższą sprawność. Po to powstała idea downsizingu - polegają de facto na dodaniu turbosprężarki umożliwiającej inną charakterysytke jazdy i... stowrzenia samych hybryd. Zmniejszenie pojemności to głównie tylko skutek uboczny, ale wyk0powi znawcy wiedzą lepiej ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Tutaj akurat #!$%@?ę, ale wydaje mi się że
Skomentował bym się pierwsze zdanie "coraz bardziej wymagające normy emisji spalin". Trzeba mieć świadomość, że te wszystkie normy emisji CO2 powstały nie po to, żeby zachęcić do budowy nowych silników spalinowych czy w celach ekologicznych. Te normy i ich progresja są po to, żeby WYELIMINOWAĆ silniki spalinowe. Bardziej w tym wszystkim
@KarmazynowyAstrofizyk: Jakiś konkretny argument., dane, źródło na poparcie tej tezy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Piękne zaoranie wykpowych ekspertów:
Przecież ten film w 8:17 dokładnie potwierdza to, co napisałem wyżej.
Polsce energię głównie się produkuje z węgla, Niemcy zamknęły elektrownie jądrowe i też wracają do węgla, to gdzie ta ekologia? Tylko po Francji i Szwecji będzie wolno jeździć autami?
No i jeszcze najlepsze, jak się EV ogrzewa? Bo przedstawiasz film z Idaho, ile tam mają zimą 4,5°C? Tesla
( ͡° ͜ʖ ͡°)
W filmie mowa o tym, że nawet przy najbardziej niekorzystnych warunkach - 100% energii z węgla, taki samochód się "zwraca" w 11 lat - a większość jeździ dużo dłużej. I w dodatku w, jak pokreślam, wyłącznie teoretycznym, najgorszym * scenariuszu w praktyce niemożliwym.
A po 2) w polsce źródła OZE pokrywają co raz więcej zapotrzebowania na energie. Co rusz
Komentarz usunięty przez moderatora
Każdy gaz, rozprężając się obniża swoją temperaturę, ale bilans energii pozostaje taki sam. Co innego ciepło, a co innego temperatura.