Wpis z mikrobloga

Jakie są argumenty przeciwko CPK? Okęcie jest już at capacity, dalsza rozbudowa będzie bardzo kosztowna bo będzie trzeba wykupić drogie działki. Koszt CPK to w tym momencie kilka mld bo część wykłada jakieś francuskie konsorcjum. Do tego wszystkie największe lotniska na świecie to lotniska hubowe, gdzie odbywa się przeładunek, na którym też się zarabia. Dla mnie rezygnacja z tego to działanie na szkodę państwa.
#cpk #polska
  • 25
  • Odpowiedz
@Blackhorn: nie znam się, ale wydaje mi się, że wbrew pozorom Polska to takie "europejskie zadupie", które obok siebie ma Niemcy, które z kolei są potentatem w niemal wszystkich aspektach gospodarczych. 99% ludzi lecąc na wakacje, w celach biznesowych, wysyłając towary czy działając w tranzycie wybierze Niemcy jako port przesiadkowy/przeładunkowy.

Jestem ZA budową CPK, bo to fajna, duża rzecz która na pewno usprawniłaby wiele aspektów podróży po kraju, ale z punktu
  • Odpowiedz
@Blackhorn: głównym i jedynym argumentem przeciwko CPK jest możliwość odtrąbienia sukcesu przez PiS w przypadku sukcesu CPK.

Oczywiście nikt tego wprost nie przyzna, ale czuć między wierszami o co tutaj naprawdę chodzi.
  • Odpowiedz
@Blackhorn historia realna ma wywiad z ekspertem od transportu lotniczego i problem z Okęciem jest nie do przeskoczenia, są limity środowiskowe określające ilość lotów na dzień i praktycznie to lotnisko w tej lokalizacji osiągnęło już maksimum
mkorsov - @Blackhorn historia realna ma wywiad z ekspertem od transportu lotniczego i...
  • Odpowiedz
Jakie są argumenty przeciwko CPK? Okęcie jest już at capacity, dalsza rozbudowa będzie bardzo kosztowna bo będzie trzeba wykupić drogie działki. Koszt CPK to w tym momencie kilka mld bo część wykłada jakieś francuskie konsorcjum. Do tego wszystkie największe lotniska na świecie to lotniska hubowe, gdzie odbywa się przeładunek, na którym też się zarabia. Dla mnie rezygnacja z tego to działanie na szkodę państwa.


@Blackhorn: jak już mam podać jeden (i