Wpis z mikrobloga

Mam z UPC modem o nazwie "Modem Connect Box" (https://www.play.pl/upc-przeszlo-do-play/internet/modemy ). Generalnie nie ma z nim problemu i internet jest w całym mieszkaniu, jednak problem występuje, gdy gram na PS5 w innym pokoju niż stoi modem (lagi i skoki pingu). Nie znam się kompletnie na sieciach komputerowych i w związku z tym pytanie: Czy mogę do niego podłączyć jakiś lepszy router 6ghz i czy to coś pomoże? Sam modem wspiera max 5ghz (według tego co jest na stronie w linku) i nie mam pojęcia czy to ma sens co ja chce osiągnąć. Wiem, że najlepiej byłoby połączyć ps5 przez kabel, ale ta opcja odpada bo wymaga kucia w ścianach itp.

#siecikomputerowe
#komputery
#upc
  • 7
  • Odpowiedz
  • 2
@nortonas 6Ghz nie przejdzie Ci przez 2 ściany, więc nic ci to nie pomoże, PS5 nie wiem nawet czy wspiera wifi 6e, chyba nie. Jeżeli router ma połączone sieci 5/2.4 to możesz je rozdzielić i połączyć PS5 przez 2.4Ghz

A co do kabla to zrobienie 2 dziurek w listwie przypodłogowej I zarobienie 2 rjotek to jest godzina roboty jak masz narzędzia, jak nie to jakiś lokalny informatyk ci to za 100-200zl na
  • Odpowiedz
@nortonas: Możesz do niego podłączyć swój router albo access point jako dodatkowe urządzenie, ale obawiam się niewiele to pomoże bo PS5 nie obsłuży 6E.
I jeśli chodzi o przenikalność przez ściany to lepiej sprawdzają się niższe pasma. Na plus nowszych technologii, że więcej kanałów i jest mniej gęsto w eterze.
Może chociaż o jeden pokój na środek mieszkania udałoby się przesunąć nadajnik? Czasami to wystarczy.
  • Odpowiedz
  • 0
@Retsew: @lunga Z kablem nie bardzo, ponieważ nie jestem właścicielem mieszkania i kucie w ścianach średnio wchodzi w grę :/ Może faktycznie spróbuje go przenieść jeszcze bardziej na środek. A co gdybym właśnie rozdzielił na dwa pasma tzn 2.4ghz i 5ghz? Obecnie mam to jako jedną sieć i mogę sobie wybrać właśnie na konsoli na którym ma działać. 2.4ghz będzie lepsze do samego grania?
  • Odpowiedz
  • 2