Wpis z mikrobloga

#szosa #rowery #wykoptribanclub

Cześć miraski, szybkie pytanie. Kupuję właśnie pierwszą szosę i zawęziłem już poszukiwanie do 2 modeli. Macie jakieś opinie o tych lub poprzednich modelach z tej serii? Który waszym zdaniem lepszy? Czy raczej nie odczuje różnicy? Szukam typu endurance z tiagrą i hydrauliką.

https://goodsport.pl/rowery/szosowe/komfortowe/trek-domane-al-4-gen-4-2024/#/35-rozmiar_roweru-56cm/1186-kolor_roweru-era_white

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-giant-contend-ar-1-2024?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwl4yyBhAgEiwADSEjeJWpCMXr8HbTbNC3ZjvXTPp0xvNtW8MhuYVnGvASf_WVILwqseaYcxoCGgEQAvD_BwE
  • 11
  • Odpowiedz
@paran: giant. giant jest potentatem w produkcji ram rowerowych, sztyca d-fuse jest zajebista. ten rower ma lepszy osprzęt od treka. trek też produkuje ramy u gianta ale... ma gorsze podzespoły wsadzone ;)
  • Odpowiedz
@paran: Trek :D

Oczko gorszy osprzęt, ale to sobie wymienisz kiedyś, za to ma elegancko pochowane kable, normalną sztycę, którą możesz wymienić na coś innego i nie jesteś skazany na głupie rozwiązanie producenta, spory prześwit na większe opony pod road plus/gravel, do tego nie jest Tajwańską masówką, która udaje markę premium...

  • Odpowiedz
@ShpxLbh: Może Giant robi dobre rowery ale mają popierdzielone sztyce czy średnice widelców, po prostu wymiana jest bardzo droga czasami niemożliwa bo nie ma części.

Lepiej szukać rowerów na standardowych sztycach i normalnych widelcach wtedy części są wszędzie i tanie jak barszcz. Mam TCRa więc coś o tym wiem.
  • Odpowiedz
tylko po co wymieniać sztyce jeśli jest zajebista


@ShpxLbh: Wystarczy, że ją raz zajebiście skręcisz i skończy jej zajebistość bo nowa w sklepie też kosztuje zajebiście. Tam żaden problem ją dociskiem zmiażdżyć.
  • Odpowiedz
dlatego jest jasno napisane 8nm.


@ShpxLbh: A wiesz na ile się kręci zwykłe? :) Moja sztyca od gianta waży pod 170 gramów gdzie całe górne mocowanie jest z metalu więc zastanówmy się ile waży reszta karbonu w tej sztycy w porównaniu do podobnej standardowej całej z karbonu do tego skręcanej na 5 niutów?
  • Odpowiedz
Z dwóch wolę Giant. Sztyca co prawda Giant, ale klepią dwa rodzaje od paru generacji, nie ma większego problemu z dostaniem zamiennika. Mostek zwykły, kiera też. Kable na wierzchu więc, skrócenie sterówki to nie jest całodzienna operacja proktologiczna wymagająca skracania przewodów hydraulicznych, nabijania insertów, szukania nowych miedzianych podkaldek, odpowietrzania i innych idiotyzmow (Ehem... Propel...)
Nie wiem jak teraz, ale pewnie dalej Giant robi widelce karbonowe z aluminiową sterówką. Jeśli tak, to następny
  • Odpowiedz
  • 1
@kernelpan1c zależy co rozumiesz przez lepszego, ogólnie jest to Giant ale w tym budżecie wolałbym jeździć na trochę gorszej ramie i pełnej 105 niż na lepszej ramie i Tiagrze

Aluminiowe ramy w tym budżecie to nie jest rocket science i to nie jest Caad żeby dokładać do teoretycznie lepszej ramy
  • Odpowiedz