Wpis z mikrobloga

Honda NM4 Vultus.

Dziś miałem okazję przejechać się tym przedziwnym motocyklem dzięki uprzejmości salonu Honda Motorista.

Parę suchych faktów na początek.

Skrzynia i silnik taka sama jak w NC750 czyli oczywiście 750cc oraz automat. Do braku klamki sprzęgła trzeba się przyzwyczaić. Na początku jest trochę dziwnie (szczególnie dla mnie który w życiu tylko raz jechał skuterem).

Zestawienie skrzyni jest zdecydowanie agresywniejsze niż w NC. Mam wrażenie że dołożyli dół by zabrać trochę z góry. NC rozpędza się do 190km/h lecz muli w dolnym zakresie. Vultus zbiera się zdecydowanie żwawiej lecz maks co się da wycisnąć to 175km/h. Oprócz standardowej skrzyni automatycznej jest też możliwość łopatkowania ręcznego. Czasem się to przydaje jeśli lubimy bardziej agresywną jazdę.

Na pochwałę zasługuje promień skrętu tego motocykla. Bez najmniejszego problemu można zawrócić na dwóch pasach.

Co do wyglądu to kwestia dyskusyjna ;-) Motocykl wygląda jak skrzyżowanie Batmobilu z Transformersem. Jedno trzeba przyznać. robi WRAŻENIE. Każdy obraca głowę za batmanowym ufo.

Pozycja jest mocno kanapowa. Wyprostowane plecy, mocno wysunięte nogi na podłogach. Trochę za wąski rozstaw podnóżków, jednak chyba do przyzwyczajenia. Pomyłką dla mnie są lusterka, osadzone zdecydowanie za nisko, wymuszające podnoszeni łokcia za każdym razem gdy chce się w nie zerknąć.

Wyświetlacz przeładowany lecz czytelny. Możliwość zmiany kolorów podświetlania wyświetlacza (:P), ABS działa bardzo poprawnie. Motocykl składa się w zakręty bardzo przyjemnie i pewnie, nie wali się, nie myszkuje.

Z ciekawostek, kanapa pasażera podnosi się tworząc oparcie dla kierującego gdy ten jedzie solo.

#szybki konkurs. Jaki europejski motocykl tez miał taki patent? Do wygrania fajny breloczek SHOEI :)

TL:DR

Ciekawy motocykl z kosmicznym wyglądem. Niepraktyczny lecz bardzo widowiskowy. Na pewno znajdzie sowich nabywców.

Plusy:

+ Prowadzenie

+ Spalanie

+ 50 do lansu

+Skrzynia automatyczna

Minusy:

- Ergonomia (lusterka za nisko, kierownica trochę za blisko kierowcy)

- Plastikowość

- Skrzynia automatyczna

Skrzynia celowo jest w obu kategoriach gdyż jest to niezwykle subiektywne odczucie. Trzeba się na tym przejechać by sobie wyrobić zdanie :)

P.S.: Wideo z jazdy i oblot kamerą dookoła motocykla za jakieś pół h jak się tylko zuploaduje na YT.

Parę fotek na początek. http://imgur.com/a/ox2B3

#motocykle #motocykleboners #blubi_oblatuje
b.....u - Honda NM4 Vultus. 

Dziś miałem okazję przejechać się tym przedziwnym motoc...

źródło: comment_TiklpN8S3sUnza8FOhxVjFrrzNIRGnvN.jpg

Pobierz
  • 25
@blubi_su: BMW dla mnie jest nawet ładniejsze od GSXRa ale to jest cholernie rzadki motocykl, w ogóle nie przypominam sobie żebym takiego kiedykolwiek spotkał gdzieś na ulicy. Już MV Augusty da się spotkać na parkingu pod arkadią.
@blubi_su: Według mnie jest spora dysproporcja jeśli chodzi o przód i tył motocykla. Trochę wygląda jakby było sklejone z dwóch różnych, ale może jak dojdą jakieś sakwy to zmieni ten problem.

Z resztą, raczej nie w moim typie, ale fajny nawet ogólnie.
@MtEden: Wygląd jest tylko kwestią subiektywną :) Ja mam olbrzymi szacunek do BMW ze względu na rozwiązania techniczne jakie są stosowane w tych motocyklach. Objeździłem wiele i no muszę przyznać że są to doskonałe konstrukcje. Ducati jest piękne, jak to włoski design. Lecz niestety awaryjne.

Jeśli miałbym wybrać enduro do wyprawy na wschód to zdecydowanie postawiłbym na BMW niż na Ducati.