Pociągi Oinasza 36: OKz32
Po I wojnie światowej do obsługi linii Kraków-Zakopano skierowano przejęte od Niemców parowozy serii TKt1 i TKt2. Były to parowozy zaprojektowane do obsługi linii górskich. Co prawda dysponowały znaczną siłą pociągową, ale były źle wyważone i w dodatku awaryjne, więc Ministerstwo Komunikacji zamówiło opracowanie nowego typu parowozu. OKz32 został zaprojektowany w zakładach Cegielskiego i tam też podjęto jego budowę. Do eksploatacji w latach 1934-1939 weszło 25 parowozów, które
Po I wojnie światowej do obsługi linii Kraków-Zakopano skierowano przejęte od Niemców parowozy serii TKt1 i TKt2. Były to parowozy zaprojektowane do obsługi linii górskich. Co prawda dysponowały znaczną siłą pociągową, ale były źle wyważone i w dodatku awaryjne, więc Ministerstwo Komunikacji zamówiło opracowanie nowego typu parowozu. OKz32 został zaprojektowany w zakładach Cegielskiego i tam też podjęto jego budowę. Do eksploatacji w latach 1934-1939 weszło 25 parowozów, które
- sylwke3100
- Kampala
- janoosh
- konto usunięte
- mandrake13
- +7 innych
Niewielu wie, że w tym miejscu kończył się kiedyś Toruń. W miejscu, gdzie dziś biegnie ulica Wola Zamkowa, dawniej znajdowała się fosa będąca częścią pierścienia fortyfikacji, jakimi otoczono Toruń. Jednak z powodu wzrostu ekonomicznego i rozwoju miasta, w połowie wieku XIX. Prusacy zdecydowali się przenieść fortyfikacje około 2 km na zachód (ówczesne przepisy były niechętne budowaniu nowych budynków poza pierścieniem fortyfikacji miasta warownego). Nową dzielnicę nazwano