@Wilier: bo PESA wciąż produkuje prototypy... Nie mogą się zdecydować na jeden skończony projekt. Trudno się też im dziwić kiedy zamawiający kupują raptem po kilka sztuk pociągów na raz.... albo kilka/kilkanaście tramwajów. To chyba jedynie Warszawa zamówiła najpierw kilkanaście sztuk tramwajów niskopodłogowych a potem po ich wdrożeniu sypneła od razu zamówieniem na 186 sztuk typu Swing (innych niż pierwsza partia tramwajów pesy).
@GeraltRedhammer: dlaczego sprzedawali firmę? Nosi ich nazwisko ergo niestety w obecnym stanie kładzie cień na ich rodzinę. A wystarczyło zrobić firmy Sp. k. albo Sp. k.S.A. i zostawić sobie kontrolę.
I po drugie - niestety to oznacza, że pan profesor nie wychował następcy. Zmiana pokoleniowa nie powiodła się.
@chodzenapole: w tym roku mają same tyły... piętrusami KM, PKM, lokomotywami, tramwajami dla Warszawy, Krakowa, Łodzi.... a zaczęło się od zerwanego zeszłej zimy przez Niemców kontraktu na Linki (a jakże.... przez opóźnienia z homologacją w DE) i problemów z zapłatą za tramwaje Pesa Foxtrot przez miasto Moskwa. Ciekawe jak będzie z Linkami dla DB Regio.
@Zydomasoneria: akurat Kulczyk dostał kasę od ojca, więc miał jakiś majątek na start. A ilu startowało od zera i zostało milionerami? Niektórzy później bankrutowali kiedy kontakty wyschły, inni siedzą albo uciekli do Ziemi Obiecanej.
@dajitemka: maski mają, bo to ćwiczenia walki w warunkach ABC. W wieży jest nadciśnienie, które chroni przed gazami spalania. @dajitemka: dlaczego zubożony uran? Bo jest ma prawie dwa razy większą gęstość od ołowiu, a jest powszechniejszy niż inne ciężkie metale @Nivele: to ciekawe dlaczego ze zubożonego uranu wykonuje się pojemniki na materiały promieniotwórcze? Jego szkodliwość powinna być porównywalna z innymi metalami ciężkimi (w tym z ołowiem - który co
@hpiotrekh: zamek ruchu nie spowalnia (spowalnia ograniczona przepustowość drogi za wąskim gardłem), ale pas kończący się zawsze jedzie szybciej od pasa, który ruch 'przyjmuje'. Prędkość byłaby równa, gdyby pojazdy zachowywały 4-5m odstępu - ale wtedy po co jechać na suwak.
@Kurot: ale oni nie mogą tego w międzyczasie robić. Mają kilka kontraktów na ścieżce krytycznej w tym lub przyszłym roku: tramwaje dla Warszawy i Krakowa, pociągi dla Kol. Maz., pociągi dla PIC, pociągi dla Helmutów, lokomotywy dla KM i dla PIC. A na bocznicach już stoją gotowe i nieodebrane: tramwaje dla Moskwy, Linki niedoszłe Netinery...
Stąd zastępy wykwalifikowanych mechaników i pracowników warsztatwowych przedsiębiorstw MPK w Bydgoszczy...
@Aster1981: tak, i teraz mamy jeszcze gorszy reżim, który niszczy wszystko i wszystkich... rozlał się na okoliczne kraje i powolutku zaczyna zagrażać Europie. Typowe leczenie dżumy cholerą...
W krajach północnej Afryki, Bliskiego Wschodu (w Turcji też) i Arabskich najwyraźniej satrapowie działają na zdrowie. Trzymają wszystko w ryzach.
@M1r14mSh4d3: prezydentem jest od niecałych dwóch miesięcy a już niezły smrodek nazbierał... zwłaszcza ostatnio kiedy leciał nocą jak kot z pęcherzem na Żoliborz do Prezesa.
@Klekot500: notorycznie mylone jest gazeta.pl z wyborcza.pl. Ten pierwszy jest tworzony chyba przez studentów albo gimbazę. Trzyma poziom onetu, wp, etc.