- 1
Powoli przymierzam się do zakupu motocykla. Wymogi? Nowy, wygodny, na asfalt, w budżecie ok. 60 tys. zł. Przez "wygodny" rozumiem taki, który zapewnia wyprostowaną pozycję, przyzwoitą ochronę przed wiatrem do legalnych prędkości i niezły komfort resorowania podczas jazdy po mniej ruchliwych, bocznych, często połatanych drogach. Reszta (marka, design, moc) jest mi praktycznie obojętna. Chciałbym nim pokręcić się po Polsce, odwiedzić Rumunię, a kiedyś być może pojechać w Alpy.
Przeglądając różne oferty moją
Przeglądając różne oferty moją
vegeciak via Wykop
- 0
@lentilek: Podobno można, gdzieś nawet (chyba w komentarzu na YT pod jakimś testem tego modelu) spotkałem się z taką poradą (autor też narzekał na zbyt wysoką cenę). Płaci się wtedy polski VAT i akcyzę, a później wnosi o zwrot VATu zapłaconego w Czechach. Całość wychodzi wtedy nieco drożej niż do zapłaty miałby Czech, ale i tak dużo mniej niż cena obowiązująca w Polsce (można powiedzieć że kupując w Czechach droższą wersję
vegeciak via Wykop
- 0
@fotograf_warszawiak: Nie wiem ile musiałaby mieć akcesoryjna szyba np. w takim proponowanym mi F850GS (i pozostałych klonach z niewiele tylko zmienioną pojemnością silnika), żeby zapewnić choćby zadowalający komfort podczas wcale nie przesadzonych prędkości rzędu 80-90 km/h. Tam oryginał kończy się na wysokości mostka, dołożenie wyższej szyby czy deflektora tylko pogorszy sytuację, bo skieruje cały pęd na szyję lub, co gorsze, kask. Z tego powodu odrzuciłem wszystkie te offroadowo nakierowane motocykle klasy
vegeciak via Wykop
- 0
z szybą akcesoryjną już to całkiem inaczej wygląda.
@fotograf_warszawiak: Bo nie ma kierownika na siedzisku, więc brakuje punktu odniesienia. Standardowa szyba kończy się tuż poniżej lusterek (i to przymocowanych do i tak już nisko osadzonej kierownicy), akcesoryjna nieco nad nimi. Dodaj te kilka centymetrów na pierwszym foto i wyobraź sobie gdzie by się kończyła - nadal wyraźnie poniżej klatki piersiowej, kierując cały pęd powietrza tuż pod kask/brodę (jeździłem już kilkoma "sportowo-turystycznymi"
vegeciak via Wykop
- 0
najgorszy problem to jest budżet
@MrDracek: Gdybym miał większy budżet, to nie interesowałbym się CFMoto (od którego rozpoczęły się moje poszukiwania), tylko poszedł do BMW/Triumpha i kupił największego GSa lub Tigera z wałem Kardana ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W tygodniu zobaczę tego V-Stroma, o którym wcześniej nawet nie myślałem, a wydaje się super propozycją (markowy, duży, z dobrym silnikiem i zawieszeniem oraz atrakcyjnie wyceniony).
vegeciak via Wykop
- 0
@kipowrot: A powinieneś, bo dalej jest wytłumaczenie Twoich subiektywnych odczuć i byś dowiedział się czegoś nowego.
Na nakedach bardzo często jest ciszej/bardziej komfortowo niż na takich adventurach ze średniej wielkości szybami. Na nakedzie kask masz w czystym powietrzu, które "ładnie" go opływa i nie tworzy zbędnych turbulencji. Na motocyklach ze średnimi szybami (które bardziej udają, że coś robią niż w rzeczywistości robią), cały pęd powietrza z czoła motocykla za sprawą niewystarczająco
Na nakedach bardzo często jest ciszej/bardziej komfortowo niż na takich adventurach ze średniej wielkości szybami. Na nakedzie kask masz w czystym powietrzu, które "ładnie" go opływa i nie tworzy zbędnych turbulencji. Na motocyklach ze średnimi szybami (które bardziej udają, że coś robią niż w rzeczywistości robią), cały pęd powietrza z czoła motocykla za sprawą niewystarczająco
vegeciak via Wykop
- 0
@fotograf_warszawiak: Serdecznie dziękuję za zdjęcie, bardzo ładny motocykl.
Jeśli to nie kłopot/tajemnica, to mam do Ciebie jeszcze pytanie o kufry. Skąd je zamawiałeś, czy były w zestawie razem ze wszystkimi mocowaniami (stelażem na boczne i płytą na centralny) i czy bardzo drogo Cię to wszystko wyniosło?
Pytam, bo Suzuki oferuje teraz dwie wersje V-Stroma 1050 - zwykłą i DE (XT którą chyba Ty masz już nie ma), które na wyprzedaży rocznika
Jeśli to nie kłopot/tajemnica, to mam do Ciebie jeszcze pytanie o kufry. Skąd je zamawiałeś, czy były w zestawie razem ze wszystkimi mocowaniami (stelażem na boczne i płytą na centralny) i czy bardzo drogo Cię to wszystko wyniosło?
Pytam, bo Suzuki oferuje teraz dwie wersje V-Stroma 1050 - zwykłą i DE (XT którą chyba Ty masz już nie ma), które na wyprzedaży rocznika
vegeciak via Wykop
- 0
@dambens: Dzięki, na pewno będę go oglądał, może się nim przejadę, ale wielkich nadziei nie mam. Ta przednia szyba jest chyba zbyt mała jak na moje wymagania. Na zatłoczone miasto, offroad i do okazjonalnego, weekendowego podróżowania to pewnie świetny motocykl, ale na "podbój" Europy potrzebuję chyba czegoś większego.
@fotograf_warszawiak: Dzięki za kolejną dawkę informacji. Obejrzałem na YT już chyba wszystko o tym modelu. O różnicy w ładowności kufrów wiedziałem, nie
@fotograf_warszawiak: Dzięki za kolejną dawkę informacji. Obejrzałem na YT już chyba wszystko o tym modelu. O różnicy w ładowności kufrów wiedziałem, nie
vegeciak via Wykop
- 0
Dzięki.
Obejrzeć/pomacać planuję praktycznie wszystko, ale na pozostałe modele jakoś specjalnie się nie napalam. A jeśli chodzi o te zaproponowane teraz przez Ciebie:
Triumph mnie nie przekonuje. Wydaje się mniejszy od Suzuki, droższy, słabszy silnikowo, ten przód też jakiś taki bardziej "otwarty", do tego ma wysoko poprowadzony wydech więc ogranicza pojemność jednego z kufrów. Poza lepszym designem, w zasadzie same wady względem V-Stroma.
Afryka nawet w najtańszej wersji to już raczej nie
Obejrzeć/pomacać planuję praktycznie wszystko, ale na pozostałe modele jakoś specjalnie się nie napalam. A jeśli chodzi o te zaproponowane teraz przez Ciebie:
Triumph mnie nie przekonuje. Wydaje się mniejszy od Suzuki, droższy, słabszy silnikowo, ten przód też jakiś taki bardziej "otwarty", do tego ma wysoko poprowadzony wydech więc ogranicza pojemność jednego z kufrów. Poza lepszym designem, w zasadzie same wady względem V-Stroma.
Afryka nawet w najtańszej wersji to już raczej nie
vegeciak via Wykop
- 0
@fotograf_warszawiak: Tak jeszcze dodam, że dla świętego spokoju zacząłem czytać o tym Tigerze 900.
Motocykl w testach wypada fajnie, wygląda ok, "wizualnie" zapewnia nieco gorszą ochronę przed wiatrem od Suzuki ale to by było jeszcze do przetestowania podczas jazdy, tylko poza wyższą ceną od litrowego V-stroma (golas GT startuje od 65 tysięcy, wersja GT Pro z kilkoma dodatkami jak m.in. quickshifter jest jeszcze droższa bo 73 tysiące, na otomoto są jeszcze
Motocykl w testach wypada fajnie, wygląda ok, "wizualnie" zapewnia nieco gorszą ochronę przed wiatrem od Suzuki ale to by było jeszcze do przetestowania podczas jazdy, tylko poza wyższą ceną od litrowego V-stroma (golas GT startuje od 65 tysięcy, wersja GT Pro z kilkoma dodatkami jak m.in. quickshifter jest jeszcze droższa bo 73 tysiące, na otomoto są jeszcze
Motocykl wygląda genialnie i zapewnia super ochronę przed wiatrem, ale to chyba koniec jego zalet. Do tego ma strasznie przesadzoną cenę - ponad 70 tysięcy za wersję S + 10 tysięcy za komplet oryginalnych kufrów (żadne nieoryginalne nie pasują do tego designu) + jeszcze kilka tysięcy za jakieś dodatki i robi się naprawdę sporo. W tym budżecie wolałbym już dołożyć do Tigera 1200 albo GSa z wałem
@Kuork: Trochę jestem :P
Kiedyś jeździłem na nakedach, sportach i sport-tourerach, więc się wyszalałem za wszystkie czasy. Teraz szukam trochę takiego tapczanu do spokojnego i komfortowego turlania się po Europie (nie zamierzam zapuszczać się w offroad, ale nie chciałbym być ograniczony jedynie do głównych dróg z idealnie gładką nawierzchnią). Marzył mi się właśnie taki Versys, może