Wpis z mikrobloga

Zwróciłem laptopa na allegro za 2,5k zł (od supersprzedawcy 98,7%). Zapakowałem go lepiej niż oni mi go zapakowali (nawet zrobiłem nagranie telefonem jak go pakowałem, oni mi go przysłali jedynie w kartonie, a ja go zapakowałem w folię bąbelkową i stretch), a oni mi odpisali, że laptop uległ uszkodzeniu podczas transportu i mogą mi albo zwrócić laptopa albo zwrócić 300 zł mniej. Co można zrobić w takiej sytuacji? Zapytać się ich co zostało uszkodzone?

To treść ich wiadomości:

Laptop z uwagi na bardzo słabe zabezpieczenie w transporcie, uległ uszkodzeniu. Możemy zrealizować zwrot pomniejszony o kwotę 300,00 PLN z uwagi na powstałe uszkodzenia, byłaby to kwota 2199,00 PLN. Prosimy o informację czy jest Pan zainteresowany zwrotem środków czy też odesłaniem laptopa.

Odnośnie zgłaszanych problemów z urządzeniem - laptop nie miał zainstalowanych sterowników, zgodnie z opisem aukcji. Po ich instalacji zarówno touchpad jak i karta sieciowa działają poprawnie.


#laptop #laptopy #pytanie #allegro #prawokonsumenckie #pytaniedoeksperta
  • 92
  • Odpowiedz
@fefler: odmów, nie mają protokołu szkody to nie ma jak się odnieść. Laptop mógł im upaść na ziemię zaraz po tym kurier wyszedł i dlaczego Ty masz za to odpowiadać.
  • Odpowiedz
@fefler odpisz im, że zaplanowałeś go lepiej, niż oni to zrobili, jak go kupiłeś i chcesz całą kwotę, a uszkodzenia spowodowane przez kuriera cię nie interesują i to jest ich problem, albo idziesz odrazu do rzecznika praw konsumenta
  • Odpowiedz
@fefler: Ja w takiej samej sytuacji zostałem ograbiony o 250zł, też mi wmówili, że sprzęt uszkodzony, użyty, więc zmniejszają cenę, bo przez taki zwrot nie dadzą rady go sprzedać w normalnej cenie. Żadnego protokołu szkody nie mieli spisanego. Rzecznik nic tu nie pomógł, wysłał pismo, a oni nie odebrali. Pozostała walka sądowa.
  • Odpowiedz
@fefler: w tej sytuacji najlepiej rozpocznij z nim dyskusję opisując w niej całą sprawę: https://allegro.pl/dyskusje/nowa. Prowadzenie korespondencji ze sprzedającym w ramach Centrum dyskusji jest o tyle korzystniejsze, że w razie czego dostęp do niej będzie miał nasz pracownik, dzięki temu sami też będziemy mogli zabrać głos w dyskusji.
  • Odpowiedz