Wpis z mikrobloga

#pracbaza #praca #mechanikasamochodowa
Po latach spotykam znajomych, pytają się co robię, mówię że jestem mechanikiem samochodowym. A oni: jak to, dlaczego, co się stało itd.. Pierwsze wrażenie tych ludzi jest takie, że mechanik to brudas, robol itp. Studia skończyłem, remontuje silniki, diagnozuje ciężkie tematy... Ogólnie to smutne że takie jest postrzeganie tego zawodu :( Ktoś pracuje w biurze, jest jakimś juniorem czy asystentem to ludzie już go wyżej cenią.
  • 95
@Mwv6: musiałeś mieć do czynienia z idiotami. Może w innych częściach kraju jest inaczej, ale zauważam bardzo duży problem z dostępnością takich usług. Nie spotkałem również właściciela warsztatu samochodowego o którym nie możnaby powiedzieć, że jest człowiekiem majętnym.

Korposzczurki żyją w swojej iluzji, bez kontaktu z rzeczywistoscią.
praca w biurze zawsze będzie lepsza, niż praca fizyczna w brudzie i smrodzie.


@DobrzeNaoliwioneLozysko: dużo bardziej wolałbym mieć warsztat w którym zatrudniam 2/3 pracowników i grzebię razem z nimi niż być jakimś korpośledziem co klepie nudne tabelki w excelu.

Wiadomo, wolę obecną pracę biurową gdzie mam ciekawe zadania i projekty do realizacji, ale z tym "zawsze" to imo przesada ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Mwv6: na takich ludzi wystarczy że wyjedziesz jakąś fajną furą z garażu ale lepiej tego nie robić i wiedzieć że masz kontakt z ignorantem a to bardzo cenna wiedza
@Mwv6 jak im sie samochod zepsuje i przyjda do Ciebie to im powiedz ze Ty jestes powazny mechanik specjalista takimi rupieciami to sie nie zajmujesz ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Mwv6: a nie pierdziel. jak jesteś dobrym mechanikiem, to ja mocno szanuję i zazdroszczę. olej takich ludzi, co mieliby Ci tylko przykrość robić takim podejściem.

A z mechanikiem to jest w sumie taki problem trochę, jak z "informatykiem". Tak jak pojęcie "informatyk" obejmuje gościa na helpdesk, który windowsy przeinstalowuje ale też profesora teorii informacji czy architekta systemów, tak "mechanik" obejmuje i czeladnika, który ledwo olej umie zmienić (a i tak zawsze
@Mwv6 Mogę zbić z Tobą pionę, jestem inżynierem i też brudzę się w autach. () Do osiągnięcia wysokiego poziomu w tym fachu warto dobrze znać teorię (która de facto chwytasz na studiach), potem łączysz to z praktyką. Wiadomo, do wymieniania przegubów i wahaczy nie trzeba filozofii, ale w trudnych przypadkach, które wymagają głębszej diagnostyki, gdzie 90 procent Mirków von Chłopski Rozum odpada, ta wiedza może