Aktywne Wpisy
xPekka +6
Mirki, jak się rozliczacie z różowymi za mieszkanie? Zakładamy zwykła partnerkę, a nie żonę ani narzeczoną.
Rachunku 50/50 to oczywiste, a jak podejść do raty kredytu? imo podejście typu 50% rynkowej ceny wynajmu 1 pokoju byłoby git, bo niezbyt spoko byłoby spłacać sobie kredyt hajsem różowej, jednak z drugiej strony jeśli ona nie ma swojego mieszkania to przecież nigdzie by nie wynajęła mieszkania za cenę samych rachunków xD pytanie hipotetyczne
#niewiemjaktootagowac #
Rachunku 50/50 to oczywiste, a jak podejść do raty kredytu? imo podejście typu 50% rynkowej ceny wynajmu 1 pokoju byłoby git, bo niezbyt spoko byłoby spłacać sobie kredyt hajsem różowej, jednak z drugiej strony jeśli ona nie ma swojego mieszkania to przecież nigdzie by nie wynajęła mieszkania za cenę samych rachunków xD pytanie hipotetyczne
#niewiemjaktootagowac #
farbowanylisek +13
Mam pytanie do zwolenniku najmu - dlaczego Wam najem odpowiada bardziej niż kredyt? Przecież wynajmując całe życie cała ta kasa idzie na cudzy kredyt, a biorąc kredyt i go spłacając zachowuje się część włożonego kapitału w postaci mieszkania po spłacie kredytu. Dodatkowo, z najmu można zawsze być wyrzuconym z dnia na dzień, i nie można nic zmieniać w mieszkaniu, nie można przeprowadzić żadnego remontu dla polepszenia warunków ani estetyki. W dodatku ludzie
Raczej chciałbym, żeby CPK powstało, ale mam kilka wątpliwości:
- Czy, żeby CPK miało sens to musimy zlikwidować Okęcie? Wszyscy mówią o końcu przepustowości tego lotniska, ale nikt nie mówi co dalej.
- Jeżeli likwidować Okęcie, to kiedy? Najpierw chyba trzeba wybudować CPK i przynajmniej linie Y.
- Jaki ostatecznie będzie koszt budowy samego lotniska?
- Co dalej z lotniskami regionalnymi w okolicy?
- Jaki jest sens budowy części szprych? Jaki sens ma centralizacja połączeń kolejowych w jednym miejscu? Dlaczego nie powstaną osiowe linie KDP wschód-zachód, np. bardzo potrzebna Wro-Kato-Krk-Rzeszów? Albo jakieś sensowne połączenie Szczecin-Rzeszów?
- Do kogo należy ziemia pod budowę lotnika?
Dlaczego w debacie na temat CPK nie padają takie pytania? Są one rzadkością? A na pewno nie padają odpowiedzi.
@Legionek: i resztę okolicznych portów lotniczych.
I 1M+ miasto będzie po 1.5h jeździć na lotnisko, no na pewno bez likwidacji Okęcia wróżę sukces¯\(ツ)/¯
@Legionek: no już napisałem.
@Legionek: bo są niewygodne pod tezę jakie
Ale czy douport ma sens? To by wymagało jakieś bezpośredniej szybkiej linii kolejowej miedzy Okęciem a Modlinem, żeby to miało sens i dawało możliwość wygodnej przesiadki. Bo jeżeli czekałby mnie transfer przez Warszawę pod tytułem ląduje w Okęciu i mam zapierdzielać do Modlina na własną
Tak trzeba zlikwidować Okęcie. Okęcie nie ma potencjału rozwojowego. Co więcej, Okęcie ogranicza rozwój Warszawy.
Ewolucyjnie i bez rewolucji.. sukcesywnie..
CPK to HUB
@Legionek: tej linii brakuje 2km¯\(ツ)/¯ gdzieś. Nawet ślad został wytyczony.
Cały rozwój Modlina uwalił Sasin bo z Radomia nikt nie chciał korzystać
Dzięki!
O to mi chodziło, brakuje w przestrzeni publicznej ze strony CPK jasnej komunikacji planu działania / harmonogramów - tak budujemy najpierw CPK, Y, łączymy je z Warszawa i Łodzią, dopiero wtedy likwidujemy Okęcie.
Bo tak jest.
Najwięcej to
1h, 30min, 15 min?
Trochę informacji o CPK.. wklejam ten link bo prezentuje dokładnie mój punkt widzenia.
https://youtu.be/sE9Go2WrLYI?si=H3wik42eqKhBs19g
Na YouTube jest masa debat o CPK.
Dedykowany z pominięciem "przystanków w polu" ogarnąłby się w 20 - 30 min
@Bad_Wolf ok, nie jest źle, chociaż dojście z lotnika przystanek Okęcie jest już samo w sobie czasochłonne.
Teraz pytanie kluczowe - częstotliwość.
Imo, to nie może być linia współdzielona z ruchem lokalnym, to musi być dedykowana linia z
@Legionek: windą nie umiesz zjechać?
Stacja jest pod terminalem na Okęciu.
Takiej brakuje w Modlinie bo Sasin Radom na siłę budował.
@Legionek: da radę