Duża część wykopków widziała pewnie program "matura to bzdura" na yt. Gdzie zadano ciekawie pytanie osobom dorosłym, które brzmiało mniej więcej tak," co jest cięższe 5 kg piór czy 5 kg gwoździ?" Oczywiście większość wskazała na gwoździe...
@urs6: Akurat powrót do liczydeł nie byłby zły. Przy odpowiednim treningu można by później obliczać astronomiczne liczby w pamięci. Co innego kalkulatory, IMO powinno się ich używać jedynie na fizyce, chemii i w technikum (liczby zespolone w postaci algebraicznej i wykładniczej). https://youtu.be/zMhcr--d6bw
Tylko pani twierdzi, że we właściwym czasie dziecko osiąga poziom rozumowania do którego trzeba dobrać odpowiednie zadania. Ale nikt już nie mówi o tym, że dzieci rozwijają się w różnym tempie. Jeden się może nudzić, a dla drugiego to być trudne. Chociaż z tego co się orientuje można "przeskoczyć" klasę.
Tylko pani twierdzi, że we właściwym czasie dziecko osiąga poziom rozumowania do którego trzeba dobrać odpowiednie zadania. Ale nikt już nie mówi o tym, że dzieci rozwijają się w różnym tempie.
6:24:
Moment rozpoczęcia nauki szkolnej jest taki newralgicznym momentem. Dzieci przechodzą z logiki tej dziecięcej, wczesnej, przedoperacyjnej na logikę operacyjną, którą my się już posługujemy. Tyle tylko, że są szalone różnice indywidualne w przejściu z jednej logiki na drugą.
Komentarze (75)
najlepsze
Troche mi szkoda prowadzacej bo na takim tle wychodzi baaardzi slabo.
Oczywiście większość wskazała na gwoździe...
https://youtu.be/zMhcr--d6bw
@Juzbrig: Zawsze było można. Ja byłem z tych nudzących się i skoczyłem o stopień wyżej :)
6:24: