Mireczki!
Od czasu do czasu pojawiają się tutaj wpisy o tworzeniu gier, co cieszy na tyle, że też chciałbym dodać coś od siebie w tym temacie.
Tak się ostatnio złożyło, że moja gierka wygrała w konkursie własne stoisko na targach Pixel Heaven 2016 w strefie Indie! Długo się zastanawiałem, iść czy nie iść, a na organizację stoiska miałem tylko tydzień. Ostatecznie postanowiłem - IDĘ - i teraz wiem jedno, jakbym nie poszedł to byłby ogromny strzał w kolano dla dalszej produkcji gry!
Kupiłem na szybko roll-upa (po nocach przygotowywałem do niego projekt graficzny), zgrałem na kompa Trailer, który dopiero co został do mnie dostarczony - fuks ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ, zorganizowałem telefony, spakowałem monitor, laptopa, wizytówki (nie miałem ulotek), słuchawki, no i zabrałem headcrab'a, który jak się później okazało odgrywał kluczową rolę! Poszedłem, jestem, zastanawiam się co ja w ogóle tutaj robię (。◕‿◕。)
Przez swoją ponad dwu letnią "karierę" z tworzeniem gier, dużo wcześniej słyszałem na temat targów, jakie to one są dobre pod kątem dalszego tworzenia gry. Ale to co mnie tam spotkało przeszło wszelkie oczekiwania. Nie chcę mówić o tym, że targi to doskonała okazja żeby znaleźć wydawcę (sami podchodzą), inne "własne" możliwości dystrybucji apki, zaproszenia do wystawienia się na innych targach, zwiększy pobrania, ruch na stronach czy o możliwości sprawdzenia co robią inni twórcy gier Indie. To wszystko tam jest!
Jedyne co bym chciał poruszyć to kontakt z Graczem w czystej postaci. Oczywiście pokazywałem gierkę wśród znajomych i w zasadzie wszędzie gdzie się tylko dało (na wykopku też ( ͡° ͜ʖ ͡°)), ale to zupełnie nie to samo. Tutaj już przy pierwszym kontakcie widać czy koncept gry sprawia frajdę, co stwarza problemy i co można jeszcze poprawić lub dodać. Byłem pod wrażeniem rzetelności opinii i pomysłów, którymi dzielili się Gracze. Zapisałem wszystkie z nich, było ich ponad 50 (sic!), część z nich zostanie wkrótce zaimplementowana do gry, a bez nich gra nie byłaby taka sama! Byłaby znacznie gorsza!
Reasumując, jeżeli tworzycie gry, zainteresujcie się wystawieniem swoich produkcji na targach. To wszystko zmienia na lepsze!
Tutaj lista, niektórych podpowiedzi, które sam otrzymałem. Znalazły się też błędy, ale może nie będę ich tutaj wymieniał (☞゚∀゚)☞ naprawię je.
W Polsce powoli powstaje fajne zaplecze gdzie można się wystawić np:
Pixel Heaven
Good Game
PGA
Pochodziłem też po stoiskach i zrobiłem listę rzeczy, które mogą się przydać podczas organizacji własnego:
- Ekran Pivot, do prezentowania filmu/gameplayu z gry mobilnej,
- If upał to mały wiatraczek wiejący na Gracza, który gra przy stoisku ( ͡º ͜ʖ͡º),
- Mały upominek (breloczek, maskotka, koszulka) dla Gracza, który się wyróżniał w grze lub podpowiedział coś konkretnego,
- Ulotki/Nakleiki z nazwą gry, nazwą studia, kodem
QR (ulotek dużo, ponad 100),
- Reklama typu Roll up,
- Jakiś baner reklamowy, który można zawiesić na antresoli (zależy od miejsca targów),
- Małą suchościerną tablicę do zapisywania wyników, tak aby Gracze na targach mogli ze sobą konkurować,
- COŚ CIEKAWEGO! np. na swoim stoisku miałem maskotę headcrab'a i często bywało tak, że ktoś podchodził ale nie zwracał uwagi na samą grę, lecz na kraba - "Oooo jaki fajny, czy to z Half-Life?" Wtedy wystarczyło lekko zagaić "Tak, fajna gra, a tutaj są moje klocki, chcesz zagrać?" Zawsze kończyło się graniem w klocki ( ^◡^)
A.. jeszcze jedno, nie ważne czy stoisko na targach się wygra czy też nie, jakieś koszty z wystawą trzeba i tak ponieść. Jednak z moich obserwacji wynika, że ekwiwalent jaki za to dostaniemy jest nieoceniony! Jest też znacznie wydajniejszy niż np. reklamowanie się na FB czy nawet na Google Play.
Jeżeli ktoś jest ciekaw czy coś z tego będzie, zapraszam:
STUDIO
DEVBLOG
FB
Gra jest dostępna na Androida, darmowa i bez reklam.
Komentarze (3)
najlepsze