Katastrofa lotnicza na Okęciu, w której zginęła Anna Jantar. Winą...
14 marca 1980 r. lecący z Nowego Jorku samolot Polskich Linii Lotniczych LOT rozbił się na warszawskim Okęciu. Zginęli wszyscy na pokładzie, w tym piosenkarka Anna Jantar. Przez 30 lat za katastrofę obarczaliśmy radzieckich konstruktorów samolotu. Akta ze śledztwa pokazują, że Polacy byli...
Goglez z- #
- #
- #
- #
- #
- 132
Komentarze (132)
najlepsze
O zwiększeniu długości tzw. resursu silników używanych w Iłach-62 pisała "Skrzydlata Polska" jakiś chyba rok przed katastrofą, w każdym razie niedługo po tym jak zaczęto stosować tę praktykę.
Oczywiście pisała o tym w tonie pozytywnym, jako o pomyśle racjonalizatorskim polskich inżynierów pozwalającym zaoszczędzić, ale po katastrofie ktoś sobie przypomniał ten właśnie artykuł z "SP" i zaczął go rozpowszechniać wśród ludzi. Kserokopie tego artykułu krążyły z
Komentarz usunięty przez moderatora
"Wybrano więc kompromis – tankowano maszyny na tyle, by mogły w ostatniej chwili poderwać się z ziemi przed granicą lotniska. Nie trzeba dodawać, jak ryzykowne były takie starty – piloci, aby wzbić się w powietrze, musieli dosłownie zarzynać delikatne silniki.
Ponadto, jak raportował płk Muszyński: „Powoduje to sytuację, że maszyny lecące przez ocean w Nowym Jorku lądują bardzo często na rezerwie paliwa”. Po pokonaniu Atlantyku za każdym
Trasa z Warszawy do JFK to 3708 nm czyli około 7000 km, plus jakieś tam kręgi, lot po trasie, spokojnie można doliczyć nawet 500.
Co do zasięgu IŁa 62 wiki podaje "(7800 - 9200 km (Ił-62M nawet do 10 000 km z obciążeniem 100 pasażerów)"
Czyli
Za komuny spekulowało się że Jantar wcale nie było w tym samolocie tylko ją zawczasu towarzysze porwali i do dziś śpiewa w rosyjskich kasynach.
Po wypadku w Lesie Kabackim żartowano że LOT otwiera nowe połączenia do Las Vegas, Las Palmas i Las Kabacki.