Jak należy odpowiadać na negatywne opinie w sieci
Na fali popularności jednego z zakopiańskich kurortów przypomniała mi się moja historia z negatywną opinią. Zobaczcie jak w kulturalny sposób można sprawę załatwić
d.....m z- #
- #
- #
- 197
Na fali popularności jednego z zakopiańskich kurortów przypomniała mi się moja historia z negatywną opinią. Zobaczcie jak w kulturalny sposób można sprawę załatwić
d.....m zBędę się streszczać bo nikt nie lubi długich tekstów, w razie nieścisłości pytać w komentarzach.
Jakiś miesiąc temu robiłem zakupy w sklepie internetowym Apollo. Terminy nieco się wydłużyły i generalnie zakupów nie mogę uznać za udane. Jakoś kilka dni później dostałem informację na maila by wystawić opinię, jak nie trudno się domyślić nie była pochlebna a ocena niska, napisałem i zapomniałem.
Po tygodni dostałem takiego oto maila (tl;dr treści maila pod zdjęciem)
tl;dr
Przeproszono mnie za nieudane zakupy i zaproponowano mały podarunek w postaci pendriva za usunięcie komentarza, zgodziłem się i wszyscy żyli długo i szczęśliwie
Komentarze (197)
najlepsze
Wystawiłem negatywną opinię, przeprosili, wyrazili skruchę i wysłali prezent w postaci pendriva, mała rzecz a cieszy
Sprawa załatwiona z jajami ze strony sklepu i z głową ze strony kupującego. (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Przecież to żadna chęć przeproszenia, lecz po prostu przekupienie w celu usunięcia negatywa ze sklepu. Gdyby nie wystawiona opinia to by się nikt sprawą nie zainteresował.
Sytuacja analogiczna do tego, gdy dostaniesz #!$%@?, potem jednak ktoś powie sorry jednak fajny ziomek
Liczy się gest, jakieś problemy mogą się przydarzyć nawet najlepszym, nie olali tematu, nie wypierali się wpadki, przyznali się do błędu i zaproponowali symboliczną rekompensatę, z czystym sumieniem mogę polecić tą firmę bo robiłem zakupy tam
Komentarz usunięty przez moderatora
W mojej skromnej ocenie po prostu zachowałeś się tak, że przyczyniasz się
Dla przykładu: firma ma 4 oceny pozytywne i jedną negatywną - Twoją, jej finalna ocena to 4/5, jeśli usuwasz komentarz negatywny wówczas firma ma 4 oceny pozytywne i 0 negatywnych, jej finalna ocena
Teraz wyszlo na to że komenty można kupić.
Sprzedałeś się za 15 zł .
@methanex: dokładnie, usunięcie komentarza mogłoby być w jego dobrej woli, a nie za pendraka, który powinien zostać wysłany tylko w ramach zadośćuczynienia.
Tak *nie* należy podchodzić do negatywnych opinii w sieci - to zwykłe przekupstwo.
Ewentualna rekompensata powinna być *bez jakichkolwiek* oczekiwac ze strony sklepu odnośnie usunięcia opinii.
Tutuaj wręcz wprost swoję oczekiwania zwerbalizowali.
Prostactwo. I przekupstwo.
I to działa w dwie strony.
Klient nie ma prawa oczekiwać jakichkolwiek gratisów ze strony sprzedającego szantażując go negatywną opinią.
Na Ebay UK wystarczającym powodem do usunięcia negatywnej przez Ebay jest wiadomość
Po pierwsze: nie ma sklepów nieomylnych. Błędy nie popełniają tylko Ci co nic nie robią. Napewno każdy tutaj się pomylił czy w pracy czy w szkole. Proste.
Po drugie: niektórzy tutaj są rozpuszczeni i roszczeniowi. Osobiście mam chyba pecha i nigdy mi jeszcze paczka nie przyszła na drugi dzień ale zawsze zamawiam z wyprzedzeniem. Anulowanie zamówienia? Trudno to sklep ma pecha a nie ja. Zarobi ktoś inny! A
@SzkockaBaletnica: zadoscuczynienie za popelniony blad wciąż nie ma zwiazku z usuwaniem negatywnego komentarza. Sklep na poziomie oczywiscie chce i powinien zadoscuczynic, ale oczekiwanie usunieca negatywa samo juz, nie wspominajac o tak prostackim wystosowaniu prosby, to cebulactwo silnia.
W sklepach na poziomie takie praktyki nie maja miejsca, bo to naprawde rynsztkowwa praktyka.
Tylko najgorsi z nagorszych klientow i sprzedawcow uzywaja dodanie lub usuniecie
Już ludzie komentowali wyżej że sklep przekupuje klienta żeby sobie opinii nie zepsuć. Nic się nie zmienia poza tym że teraz zatajamy prawdę. Zamiast zatem ostrzegać klientów przed opóźnieniami, to tylko przyczyniacie się do szerzenia fałszu, a potem wielkie zdziwienie "skąd miałem wiedzieć że będą takie problemy skoro było sto tysięcy opinii o sklepie i wszystkie pozytywne". No to już teraz wiecie skąd.
Nie trzeba wynajmować agencji
Tak czy inaczej chciałbym by trafiło na główną, może dotrze
Kto da mniej?
dzięki takiemu postępowaniu te opinie w internecie są ch%a warte :/
@fafarafa07: ogólnie są. Całkiem niedawno pewien koleś poprzez fałszywe opinie na tripadvisor wywindował sobie nieistniejącą restaurację na pierwsze miejsce w rankingu najlepszych restauracji w Londynie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A jak było z wykopkami i solgazem? Naklejki, kubki...
Gdyby wyjaśnili sytuację w odpowiedzi pod komentarzem i publicznie zaproponowali rekompensatę to inni ludzie szukając o nich opinii dowiedzieli by się że "ok zdarzają się im wpadki, ale nie olewają wtedy klienta".
Jakieś półtora roku temu kupiłem na oficjalnej stronie w/w słuchawki w promocyjnej cenie 99€ (przecenione ze 199€). Po kilku miesiącach przy zakładanie słuchawek pałąg pękł... Mail do creative polska z opisem sytuacji. W odpowiedzi otrzymałem info, żeby wysłać zdjęcia uszkodzenia. Wysłałem, czekałem na odpowiedź, mając nadzieję, że zostanie
Oni mają w tego ciul. Mnie byłoby szkoda czasu. Ale im zależy, bo każdy spadek w gwiazdkach na allegro zmniejsza zaufanie potencjalnych klientów. Ja miałbym gdzieś pena..za kilka złotych mnie nie kupią (za więcej, bym się zastanowił ( ͡º ͜ʖ͡º) ).
Napisałem maila (nie dostałem przez miesiąc listu):
Odpisali:
Ja napisałem:
Komentarz usunięty przez moderatora