Pierwszy model do lotów wewnątrz pomieszczeń.. takie trochę określenie z dupy, byle by wsadzić wyraz "pierwszy".. Te do lotów na zewnątrz są ciekawsze (sam lot od 2:20):
@Morit: Myślę, że własnie cały zamysł i innowacyjność tego modelu polega na tym, że można nim latać wolniej i na mniejszej przestrzeni, co jest dla niektórych ciekawsze ( ͡°͜ʖ͡°)
@starnak Wrażenie robi jeszcze większe jak sie skonfrontuje z danymi technicznymi Model: Diamond Jet out Depron (materiał piankowy) Silnik / turbina: Kolibri T-20 Paliwo: Nafta Ciąg: 2 kg Rozpiętość skrzydeł: 2,40 m Masa startowa: 2,6 kg
Ten model ma tak olbrzymie skrzydła i tak niewielką masę - co daje nam bardzo niskie obciażenie powierzchni skrzydła (kg/m2). A im jest ono mniejsze, tym wolniej samolot może stabilnie i bezpiecznie latać.
@krskrab: aby latac pionowo do góry musiałby lecieć na samym silniku - kształt samolotu staje się nieistotny, bo liczy się tylko ciąg i sterowanie nim.a ten samolot ma celowo bardzo niski cciag, tak aby latac powoli. Tak więc nie - ten samolot stabionie pionowo nie poleci.
@peradon: tytuł z youtube tłumaczony przez google translate? Bo w oryginale chodzi o to, że ten model jest największy na świecie, a nie że ktoś zbudował pierwszy gigantyczny model ^^
Tego się nie spodziewałem :). Kręcą mnie jednak bardziej modele takie jak ten: https://youtu.be/FBtIQcuf2jc?t=1m34s Posłuchajcie dźwięku :D Dla mnie jest piękny :). Moc mniej więcej jak w maluchu 23KM. Sam mam na razie 3 spalinowe silniczki modelarskie, największy 8cm - czterosuw :). Jeśli ktoś ma ochotę posłuchać to polecam poszukać np. "OS MAX FS48" Ewentualnie zapraszam tu (moje modele :)) https://www.youtube.com/channel/UCovxrhDcgdLBuOHGQktMFVA
Kilkanaście takich samolotów. Kawał wolnego terenu. Uzbroić samoloty w kamery i działka. Zrobić stanowiska zdalnego sterowania + połączyć się okularami VR z kamerą w samolocie. Strzelać się ze znajomymi - pilotami - niesamowita zabawa
@Bunch: Też tak myślę,pełno takich lata,dawno już takie widziałem,nawet raz o mało nie kupiłem. https://www.youtube.com/watch?v=_BhFxcXsf58 Tyle,że filozofia działania jest inna,nie są lekkie dlatego,że kadłub zrobiono z lekkiego materiału,a dlatego,że kadłub jest jednocześnie zbiornikiem na gaz. Teoretycznie więc można tak go zbalansować,że będzie niewiele cięższy od powietrza. A wtedy nie trzeba mocnych silników i maszyna lata powoli i z gracją. Tym bardziej,że w hali,bo na zewnątrz by ją wiatr po prostu porwał.
Wygląda strasznie tandetnie. Kiedyś widziałem podobny filmik z pokazów, gdzie gość zrobił replikę w Boeinga 737 lub 747 (nie pamiętam dokładnie), który był tak dopracowany, że wyglądał jak prawdziwy. Ten z filmu wygląda gorzej niż zabawki z chińczyka i mam wrażenie, że zaraz się rozpadnie.
Komentarze (79)
najlepsze
Te do lotów na zewnątrz są ciekawsze (sam lot od 2:20):
Model: Diamond Jet out Depron (materiał piankowy)
Silnik / turbina: Kolibri T-20
Paliwo: Nafta
Ciąg: 2 kg
Rozpiętość skrzydeł: 2,40 m
Masa startowa: 2,6 kg
ale model - jest
ultralekki - jest
zdalnie sterowany - jest
gigantyczny - jest
w hali - jest
no to wszystko się zgadza ( ͡º ͜ʖ͡º)
Ten model ma tak olbrzymie skrzydła i tak niewielką masę - co daje nam bardzo niskie obciażenie powierzchni skrzydła (kg/m2).
A im jest ono mniejsze, tym wolniej samolot może stabilnie i bezpiecznie latać.
Tak więc nie - ten samolot stabionie pionowo nie poleci.
Nie pierwszy na świecie z dupy opis.
Tytuły to Ci za bardzo nie wychodzą ;)
@piotr-antyn: zmartwię Cię, ale już wtedy V2 miały autopilota
samolocik czerwoniutki
( ͡° ͜ʖ ͡°) #pdk
https://youtu.be/FBtIQcuf2jc?t=1m34s
Posłuchajcie dźwięku :D Dla mnie jest piękny :). Moc mniej więcej jak w maluchu 23KM.
Sam mam na razie 3 spalinowe silniczki modelarskie, największy 8cm - czterosuw :).
Jeśli ktoś ma ochotę posłuchać to polecam poszukać np. "OS MAX FS48"
Ewentualnie zapraszam tu (moje modele :)) https://www.youtube.com/channel/UCovxrhDcgdLBuOHGQktMFVA
Komentarz usunięty przez moderatora
Też tak myślę,pełno takich lata,dawno już takie widziałem,nawet raz o mało nie kupiłem.
https://www.youtube.com/watch?v=_BhFxcXsf58
Tyle,że filozofia działania jest inna,nie są lekkie dlatego,że kadłub zrobiono z lekkiego materiału,a dlatego,że kadłub jest jednocześnie zbiornikiem na gaz.
Teoretycznie więc można tak go zbalansować,że będzie niewiele cięższy od powietrza.
A wtedy nie trzeba mocnych silników i maszyna lata powoli i z gracją.
Tym bardziej,że w hali,bo na zewnątrz by ją wiatr po prostu porwał.