@Pabloos: To zobacz chociaż to wideo żeby zrozumieć dlaczego tak się stać nie może.
I to jest kraj który się rozwija a to niby Polska powinna nadganiać! Przejechałem w 2 tyg temu przez całą trasę E134 czyli z Oslo na zachodnie wybrzeże do Haugesund i nawet na niby takich lokalnych trasach skala inwestycji jest niewyobrażalna w porównaniu do tego co się dzieje (a raczej działo) w PL.
@Saeglopur Przykład Niemiec, I innych krajów oraz dziesiątki opracowań naukowych podpowiadają, że infrastruktura drogowa to absolutny obowiązek jeżeli chcesz, aby gospodarka była silna i konkurencyjna. Polska ma jeszcze ogromne zaległości a tymczasem wydatki na drogi szybkiego ruchu za rządów PiS maleją mimo szybko rosnących kosztów budowy.
Prubują ratować sytuację nowym podatkiem paliwowym co jest bardzo nieudolne bo nic tak nie wpływa negatywnie na rozwój gospodarczy jak ceny paliw.
Co jakiś czas (kilka razy w roku)jeżdżę około 1000 km przez norweskie drogi w kierunku Polski i powiem tak GPS trzeba aktualizować, bo drogi "prostują" tak że navi krzyczy co jakiś czas zawróć i pokazuje, że przez gory lecę i inne cieki wodne a czas potrafi o 15 min się skrócić na dystansie 100km w Polsce to niewiele ale.... tam kto był ten wie.
@Okjim: Dokładnie, prostują na potęgę mostami i tunelami gigantyczne inwestycje i to często w takich terenach że ma się wrażenie że to w sumie dla łosi :)
W sumie taki tunel ma wiele zalet - nie trzeba wykupywać gruntów - pod ziemią ekolodzy nie mogą przywiązać się do drzew i wyć jak upośledzone małpy - nie trzeba omijać wiosek - nie trzeba budować przejść dla zwierząt ani przenosić siedlisk - nie trzeba odśnieżać ani przejmować się opadami deszczu - mniej remontów.
@KapralJedziniak: Ale są problemy -woda gruntowa -ruchy tektoniczne -gigantyczne koszty -długi czas kopania a w zasadzie drążenia -ewakuacja czy dojazd pomocy w razie wypadku -wentylacja
@bambus94: W praktyce to może być przerażające gdy musisz się staczać np w Drobak najpierw w tunelu wydrążonym w górze aż zjedziesz poniżej poziomu morza i później się wbijasz jeszcze pod Oslofjord :D A później cyk, wspinaczka cały czas i wiesz że kurła nie ma odwrotu za bardzo (ꖘ‸ꖘ)
Z czasem ma tego człowiek dość bo nie warunki jazdy jak w nocy, wieczna obawa przed tą zamkniętą
Pokonać fiord 1300m głębokości? Ale luksusy, my musieliśmy sie przedzierać przez dziewicze niziny wielkopolski i dalej juz było tylko gorzej jak sie zaczęły mazowieckie wioski pełne tubylców
Komentarze (72)
najlepsze
I to jest kraj który się rozwija a to niby Polska powinna nadganiać! Przejechałem w 2 tyg temu przez całą trasę E134 czyli z Oslo na zachodnie wybrzeże do Haugesund i nawet na niby takich lokalnych trasach skala inwestycji jest niewyobrażalna w porównaniu do tego co się dzieje (a raczej działo) w PL.
Przykład Niemiec, I innych krajów oraz dziesiątki opracowań naukowych podpowiadają, że infrastruktura drogowa to absolutny obowiązek jeżeli chcesz, aby gospodarka była silna i konkurencyjna. Polska ma jeszcze ogromne zaległości a tymczasem wydatki na drogi szybkiego ruchu za rządów PiS maleją mimo szybko rosnących kosztów budowy.
Prubują ratować sytuację nowym podatkiem paliwowym co jest bardzo nieudolne bo nic tak nie wpływa negatywnie na rozwój gospodarczy jak ceny paliw.
- nie trzeba wykupywać gruntów
- pod ziemią ekolodzy nie mogą przywiązać się do drzew i wyć jak upośledzone małpy
- nie trzeba omijać wiosek
- nie trzeba budować przejść dla zwierząt ani przenosić siedlisk
- nie trzeba odśnieżać ani przejmować się opadami deszczu - mniej remontów.
Wygląda na najlepszą opcję.
@KapralJedziniak: tylko jeżeli cena nie gra roli
-woda gruntowa
-ruchy tektoniczne
-gigantyczne koszty
-długi czas kopania a w zasadzie drążenia
-ewakuacja czy dojazd pomocy w razie wypadku
-wentylacja
Z czasem ma tego człowiek dość bo nie warunki jazdy jak w nocy, wieczna obawa przed tą zamkniętą