Nabity w UNIA MEBLE (SWALEN)
Jak nie kupować mebli, czyli janusze biznesu w akcji.
f0b0s z- #
- #
- #
- #
- Dodaj Komentarz
Jak nie kupować mebli, czyli janusze biznesu w akcji.
f0b0s z
Moje perypetie z wydawałoby się prostym zleceniem – wykonania 2 tapicerowanych sof. Jak się okazuje, nie w każdym przypadku wszystko przebiega bezproblemowo i nie każdy sprzedawca (producent) jest profesjonalistą.
Sprzedawca:
Unia Sp. z o.o. Spółka Komandytowa
ul.Gagarina 9, 62-020 Swarzędz
posługujący się nazwami "UNIA MEBLE" oraz "SWALEN", ze stronami internetowymi "nowa.unia-meble.pl" oraz "www.swalen.pl"
Salon firmowy we Wrocławiu – w galerii DOMAR, ul. Braniborska 14, 53-680 Wrocław
1. Złożenie zamówienia 28.09.2018
◦ podpisanie umowy na wykonanie 2 szt. sof "Bronx" z obiciem "Onyx 800" w salonie firmowym Unia Sp. z o.o. Sp. K. (SWALEN)
◦ obicie wybrane na podstawie sugestii sprzedawcy – z grupy najdroższych i najbardziej odpornych na wycieranie tkanin
◦ koszt zamówienia 4000 zł, wpłacona na miejscu gotówką zaliczka 800 zł
2. Dostawa towaru 17.10.2018 (całkiem szybko)
◦ transport firmowy sprzedawcy/producenta Unia Sp. z o.o. Sp. K. (SWALEN)
◦ towar odebrany w dobrej wierze, bez szczegółowych oględzin, z grubsza wyglądający prawidłowo
◦ sofy zapakowane w grube folie, szczelnie oklejone, choć w samochodzie przywalone wieloma innymi meblami (chyba było dużo dostaw jednym transportem)
◦ drewniane nóżki wrzucone osobno w kartonie tekturowym, mała ilość przekładek, raczej latały tam luzem
◦ całość odstawiona na bok z zamysłem montażu w weekend
◦ kierowca pobiera brakującą kwotę 3200 zł w gotówce, zostawia rachunek i się miło żegnamy
3. Rozpakowanie i montaż 19.10.2018. Zaczynają się schody (ze względu na stan towaru).
◦ lakier na nogach jest poobijany (zdjęcie: 01)
◦ materiał obicia jest miejscami przetarty prawie na wylot (zdjęcia: 01, 02)
◦ szwy się rozchodzą i widać wewnętrzną konstrukcję i wypełnienie mebla (zdjęcia: 01, 02, 03, 04)
◦ złożenie reklamacji tego samego dnia (e-mail - PDF)
4. Odebranie towaru do naprawy przez transport firmowy Unia Sp. z o.o. Sp. K. (SWALEN) 29.10.2018
5. Próba wydania go mi po naprawie, transport firmowy Unia Sp. z o.o. Sp. K. (SWALEN) 05.12.2018
◦ tym razem długi czas oczekiwania (telefonicznie informowano o problemie z dostępnością materiału obiciowego)
◦ meble, które przyjechały po wymianie zawierają takiego samego typu wady, jak te przywiezione pierwotnie, tylko w trochę mniejszej ilości – gdzie jest kontrola jakości?! (zdjęcia: 01, 02, 03)
◦ odmowa odbioru i pismo reklamacyjne (e-mail - PDF)
6. Telefoniczny kontakt z działu reklamacji (rozmowa nie została nagrana) 6-7.12.2018?
◦ Pani z działu reklamacji zapytała dlaczego nie odebrałem towaru
◦ poinformowała mnie, że nie otrzymała moich pism reklamacyjnych (wysyłane były na e-mail ich oddziału we Wrocławiu) i prosi o przesłanie do siebie (nie mogą/nie potrafią tego zrobić samodzielnie)
◦ wysyłam e-mail bezpośrednio do działu reklamacji 10.12.2018 (e-mail - PDF)
7. Kolejny telefon z działu reklamacji (też nie nagrany) połowa grudnia 2018
◦ pada sugestia, że wybrany materiał nie bardzo się nadaje i pada pytanie, czy nie byłbym zainteresowany zmianą na inny
◦ odmawiam, bo już jestem oburzony na czas i sposób realizacji zlecenia, informując, że proponowałem przecież to rozwiązanie przy pierwszej reklamacji
◦ podtrzymuję prośbę o odstąpienie od umowy
◦ dowiaduję się, że rozpatrzą moje pismo i odpowiedzą we ramach przewidzianego na te czynności czasu (nieokreślonego)
8. Odpowiedź od prawnego pełnomocnika producenta Unia Sp. z o.o. Sp. K. (SWALEN) 29.12.2018 - (skan pisma)
◦ nadawcą jest już kancelaria adwokacka (profesjonalnie, czy wywieranie presji?)
◦ według Unii Meble żadnych wad już nie ma i ich nie było (przy doręczaniu 5 grudnia)
◦ jak są wady, to tylko „hipotetyczne”
◦ po analizie tych wad, których oczywiście nie ma, producent uznaje je za nieistotne
◦ ostatecznie oferują 10% rabatu jeśli odstąpię od roszczeń i zgodzę się zaakceptować stan towaru - oferta limitowana czasowo!
9. Moja odpowiedź na powyższe pismo 10.01.2019
1. przedstawiam swoje stanowisko co do istotności wad
2. propozycja kompromisu i zwiększenia rabatu na 50% jeśli mam przyjąć tą fuszerkę
3. zapraszam ich też do czytania wykopu (e-mail - PDF)
10. Co dalej? Będę na pewno informować.
Zwrócenie uwagi, że nie wszystkie firmy postępują etycznie i działają tak samo sprawnie. Nie wszystkie firmy chcą wywiązywać się z zawartych umów rzetelnie. Miejcie to na uwadze zawierając umowę. Nie pierwszy raz kupowałem w ten sposób meble. Tylko dotąd, u innych producentów, spotykałem się z profesjonalną obsługą i wykonaniem. Jeśli już gdzieś były wady, to naprawdę drobne i nieistotne. Nigdy nie uważałem tego za powód do reklamacji. Może moje doświadczenie pozwoli Wam uniknąć błędów w takich sytuacjach. Stracicie mniej czasu i nerwów przy realizacji swojego zamówienia.