@POlskiBoy: Tyle obrotów, to stawiam, że trochę szybciej się zużywa.
@Tolstoj-kot: Silnik turbinowy ma lepsze osiągi, przy tej samej masie osiąga znacznie większą moc (dlatego też stosuje się je w samolotach). Ma też większą sprawność. Turbiny mają znacznie większą żywotność niż silnik tłokowy. Turbina jest na jednym wale na łożyskach i to jest jedyny element ruchomy (poza osprzętem). Tutaj problemem jest raczej koszt produkcji. Wymagane są egzotyczne stopy
@werfogd: Nie wiem, ale to całkiem możliwe. Takie gazy są gorące, wiec lepiej nie wyrzucać je z tyłu gdzie ktoś może stać i to jeszcze ze zwężonych dysz, które powodowałby większy odrzut. Natomiast takie szerokie skierowane w asfalt faktycznie byłby sensowne.
Dziś można by zastosować do takiego napędu przekładnię elektryczną jak w hybrydzie albo lokomotywie co rozwiązałoby wiele problemów z bezwładnością turbiny.
@Mamut: generalnie wydajność tego silnika robi wrażenie: sprawność na poziomie 80-90%. Tradycyjny silnik benzynowy to zaledwie 30%. W dodatku jeździ na wszystkim, co się da wlać i spalić. Od nafty po tequilę.
Komentarze (92)
najlepsze
@Tolstoj-kot: Silnik turbinowy ma lepsze osiągi, przy tej samej masie osiąga znacznie większą moc (dlatego też stosuje się je w samolotach). Ma też większą sprawność. Turbiny mają znacznie większą żywotność niż silnik tłokowy. Turbina jest na jednym wale na łożyskach i to jest jedyny element ruchomy (poza osprzętem). Tutaj problemem jest raczej koszt produkcji. Wymagane są egzotyczne stopy
jechali samochodem jak zwykly 70letni dzad bez wigoru i polotu.
źródło: comment_1595112425UevwO7OfVWQN2012ZypcHL.jpg
PobierzCzekaj, czekaj, to te dwie rury wystające z bagażnika z widoczną lekką pomarańczową poświatą to tylko dla picu?
źródło: comment_1595186564yrVkRTmfV0idsSJSuQXL54.jpg
Pobierz