Walka z wiatrakami, czyli update znaleziska o zagubionej przez DPD przesyłce.
Oficjalne i niestety ostateczne info w sprawie zagubionej przez DPD paczki.
megana_ z- #
- #
- #
- #
- #
- 124
Oficjalne i niestety ostateczne info w sprawie zagubionej przez DPD paczki.
megana_ zUszanowanko ponownie (╯︵╰,) W ubiegłym tygodniu na głównej pojawiło się moje znalezisko (niżej w powiązanych). Jak może pamiętacie, DPD nie potrafiło zlokalizować przesyłki, której status od 23.07 się nie zmienia. Dziś, po naprawdę wielu rozmowach, wiadomościach, ponagleniach, zapytaniach, prośbach etc, otrzymałam ostateczny komunikat...
Oto i on:
Jak widzicie, w wiadomości tej w istocie nie ma żadnej treści. Nadal bowiem nic nie wiadomo, a co gorsza, wygląda na to, że działania DPD również zostają w tej kwestii zamknięte...
Paczka została bezpośrednio nadana przez Uniwersytet, który, dopiero po dość jednoznacznym komunikacie z naszej strony (*Ale jakto Państwo nic nie zrobicie?! -Proszę Pani, za takie sprawy odpowiada nadawca. *Tak, czyli Wy...), zgodził się złożyć reklamację. Wiadomo, rozpatrzenie takowej nie jest natychmiastowe.
Myślę sobie, że warto, na wypadek podobnej sytuacji, dać Wam znać, jak właściwie funkcjonują podejmowane przez DPD procedury w takich sytuacjach. Naturalnie, żeby nie było, jestem świadoma, że duże firmy zabezpieczają się na każdą ewentualność (kasyno zawsze wygrywa, c'nie...), acz skala działań DPD w tym zakresie to nieźle przemyślane perpetuum mobile.
1. Zasadniczko infolinia ma jeden numer i, paradoksalnie, mimo zaleceń konsultantów z francuskiego dpd, by skontaktować się z wyjściowym oddziałem nadania, nie jest to realne, bo łączy jedynie z centralą, która
2. może jedynie tyle, że odczytuje Ci status przesyłki (iksde), ewentualnie podaje maila, który
3. piszesz, objaśniając sprawę, załączając zdjęcia etc, tam polecają Ci kontakt pod numerem telefonu, który
4. okazuje się połączeniem do konsultantów, piszących Ci te maile ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
5. jeśli dzwonisz w sobotę to, po trzyminutowym info dot. godzin funkcjonowania infolinii, ze zwróceniem uwagi na krótszy czas jej działania w soboty, słyszysz, że covid i połączenie zostaje przerwane, bo w sobotę to jednak nie działa wcale.
...i można tak w kółko. Jedni polecają kontakt z drugimi, a ci drudzy z pierwszymi. Nie można wywrzeć presji, wykorzystując facebooka, ponieważ mają poblokowane opcje komentarzy oraz przypięcia ich odnośnika w poście.
Blado wypada też zaangażowanie Uniwersytetu, co niestety szczególnie zadziwiające nie jest ( ͡° ʖ̯ ͡°) Czy w ogóle zerwą umowę z DPD? Niestety, mniemam, że za wiele ich to nie interesuje, choć mogliby, mając trochę większe możliwości, zrobić sobie dobrą reklamę i pomóc studentce (która im taką właśnie reklamę w sumie robiła). Utopia, wiem (╯︵╰,)
Przesyłka była ubezpieczona, ale tak jak ktoś z Was już słusznie zauważył, niewiele ten fakt zmienia.
Dziękuję Wam serdecznie za wykopy oraz odzew w wiadomościach prywatnych i wszelaką Waszą pomoc.
Serio, gdyby sednem sprawy nie była ogromna szansa dla mojej siostry, jej indywidualna, arcymozolna praca, którą długo obserwowałam, a także energia i zapał, jakie włożyła w powstanie swoich obrazów, nie chciałoby mi się ostatnich kilku dni poświęcić na szukanie jakichkolwiek rozwiązań i wznoszenie się na himalaje dyplomacji, aby nie dać upustu emocjom.
Kasia, a jeśli Ty to czytasz to wiedz, że dla mnie i tak jesteś zdolniachą i nie daj sobie podciąć skrzydeł tym strasznie niesprawiedliwym, szyderczym uśmiechem losu.
Komentarze (124)
najlepsze
@megana_: Trochę sugestia. Jeśli twoja siostra bądź Ty robiłyście zdjęcia namalowanych obrazów to można by było je do sieci wrzucić. Jeśli przypadkiem gdzieś wypłyną to będzie wiadomo czyje są.
na początku ustalmy jedną rzecz...
NIC CI SIĘ NIE NALEŻY odszkodowanie, zwrot, reklamacja.
Bo wysyłając obrazy złamano regulamin.
1. DPD odmawia przyjęcia do obsługi spedycyjnej albo może
odstąpić od wykonania usługi po zawarciu umowy, jeżeli
Zleceniodawca lub Nadawca, niebędący Zleceniodawcą naruszy
niniejszy Regulamin, w szczególności:
[...]
- przesyłka zawiera dzieła sztuki, zabytki, antyki, biżuterię, kamienie
i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub formie, waluty,
zbywalne papiery wartościowe, znaki legitymacyjne, certyfikaty
Pomoc uniwerku wręcz nas uspokoiła, w końcu wysyłają sporo prac i tak dalej... No ale wiadomo, wszystko spoko do
@Tosh: Każda firma kurierska ma swojego downa. U mnie np. UPS:
-Dzień dobry, chcę zamówić wysyłkę kilku paczek w różne miejsca
-okei, poproszę o kody pocztowe
-00-333, 21-370, etc.
-Dobrze, kurier do państwa przyjedzie.
Typ przyjeżdża i mówi, że nie weźmie kilku paczek bo on ma jedną fakturę i nie może wziąć kilku.
W DPD kurier-debil miał zawieźć dokumenty do pracownika
Komentarz usunięty przez moderatora