Większość z nas dokonuje zakupu AGD w największych sieciach handlujących sprzętem AGD: Media Markt, RTV EURO AGD, Media Expert i Neonet. Każdy z tych sklepów sprzedaje stacjonarnie i internetowo, zarówno pod marką własną, jak i „odnogami”: oleole.pl, electro.pl, avans.pl, neo24.pl. Jesteśmy bombardowani w radiu, TV, prasie i Internecie kolejnymi promocjami, kampaniami, śpiewami wiewiórek, Zenka, czy Lisowskiej. Ostatnio sam musiałem zakupić kilka urządzeń i z uwagi na 9 pozytywnych zakupów, kilkunastu urządzeń w sklepach RTV EURO AGD i oleole.pl, kierując się doświadczeniem, ponownie zamówiłem sprzęt z tej sieci.
30 lipca zakupiłem pralkę do wynajmowanego mieszkania. Sprzęt miał być niedrogi, ale funkcjonalny - wybór padł na Indesit MTWA 61251 W PL. Pralkę dostarczono bardzo szybko bo już 1 sierpnia. Ekipa dostawców była profesjonalna i uprzejma, wnieśli urządzenie, rozebrali z opakowań, które zabrali ze sobą. Sprzęt został podłączony zgodnie z instrukcją i uruchomiony na pusto z proszkiem, w programie krótkim 30 minutowym. Po 20 minutach działania, gdy pralka przełączyła się z prania, na płukanie, z dołu urządzenia zaczął wydobywać się biały dym, a wszystkie diody rozpoczęły festiwal migotania, zgłaszając w ten sposób awarię. Sprawa była dość oczywista – padła pompa odpływowa, a dokładniej to spaliła się po 20 minutach pracy… Pomijając już jakość sprzętu firmy Indesit, gdyż każdej marce zdarzają się takie „wypadki przy pracy”, najgorsza była obsługa reklamacyjna sklepu oleole.pl.
Od razu skontaktowałem się ze sklepem, konsultant zaproponował zgłoszenie bezpośrednie do serwisu Indesit z tytułu gwarancji i/lub zgłoszenie z tytułu rękojmi do sklepu. Różnica między tymi dwoma sposobami zgłoszenia, jest taka, że serwis producenta próbuje naprawić sprzęt i tylko w ostateczności wymienia na nowy, a z tytułu rękojmi w sklepie, można w miarę łatwo i szybko, żądać wymiany na sprawną sztukę. 2 sierpnia zgłosiłem reklamację z tytułu rękojmi do sklepu oleole.pl z prośbą o wymianę na nową, sprawną sztukę. Dopiero 14 sierpnia, otrzymałem maila z informacją:
Jak wynika z powyżej wiadomości, po 13 dniach od zgłoszenia reklamacji, sklep podjął decyzję o wymianie pralki na nową sztukę – strasznie długo to trwało, ale miałem nadzieje, że sprawa jest już załatwiona i na dniach dostanę nową sztuką – nic bardziej mylnego… Od 14 sierpnia wykonałem 8 połączeń z infolinią reklamacyjną, gdzie za każdym razem otrzymywałem informacje, że konsultant zajmujący się moją sprawą, musi wydać zlecenie wymiany i wystawić korektę faktury, więc mam czekać na maila z takimi danymi. Konsultanci dopisywali do reklamacji kolejne ponaglenia z zerowym skutkiem. Sklep miał 9 dni roboczych (w soboty też dostarczają) na wymianę sprzętu. Mijają 23 dni od zgłoszenia reklamacji, a ja nadal mam spaloną pralkę.
Sklep będący zwycięzcą wielu konkursów i plebiscytów, nagradzających jakość obsługi, a w tym zdobywcą 1 miejsca od ceneo.pl dla najbardziej zaufanego sklepu 2019 roku, ma problem z prawidłowym załatwieniem prostej reklamacji pralki, ze spaloną pompą odpływową. Po tych nieprzyjemność, na pewno nic już nie kupię w sklepach RTV EURO AGD i oleole.pl – pralka Indesit była moim 10 i ostatnim zakupem. Jedyne co mogę teraz zrobić poza czekaniem, to zgłosić sprawę do RPK, lub UOKiK...
Komentarze (10)
najlepsze
Bardzo nam przykro, że to tyle trwa. Zgodnie z tym co napisaliśmy na Facebooku, zorientujemy się gdzie jest problem, a następnie damy Ci znać. Przepraszamy! :(
Pozdrawiamy,
Zespół OleOle!