Citroën C3 Hybrid Air: hybryda na sprężone powietrze
Pomysł genialny w swojej prostocie. Po co komu jakieś akumulatory, jak można używać sprężonego powietrza? Proste, tanie i bardzo ekologiczne. I chyba i za tanie i zbyt czyste w produkcji, bo rozwiązanie zostało
francuskie z- #
- #
- #
- 196
Komentarze (196)
najlepsze
a chociaż artykuł czytałeś..? Już w 1958 powstał prototyp hybrydowego 2 CV, w którym połączenie sprężonego powietrza i hydrauliki służyło do wspomagania silnika cieplnego przy przyspieszaniu. Może jestem kiepski z matematyki, ale jak dla mnie to trochę więcej niż 13 lat.
Czas czytania 8 minut
Panie Krzysztofie!
Z jezyka polskiego zawsze mialem 2, ale to co czytam u Pana jest chyba nawet slabsze od mojego 2....
W tytule artykulu postawil Pan teze jednoczesnie ja rozwijajac. Czytajac ten artykul znalalem przynajmniej 3x powtorzenie tego samego co w tytule. Ogolnie ciezko sie to czyta bo jest to artykul o niczym. Nie ma jakielkolwien analizy, opis technologi konczy sie w 4 zdaniach, natomiast cala
W latach chyba 90, część kopalń używała do transportu na dole lokomotyw napędzanych silnikami na sprężone powietrze.
Każda lokomotywa posiadała dwie lub trzy butle, "tankowane" z dołowej sieci 150bar.
Napełnienie butli pozwalało na około jedną zmianę pracy, ale nie jest to miarodajne porównanie, bo natężenie pracy potrafi być różne w zależności od szychty.
Koniec końców, zasilane sprężonym powietrzem lokomotywy okazały się zbyt drogie w eksploatacji, ze względu na koszty utrzymania
Halas. Silniki pneumatyczne halasuja troche jak kosiarki 2T
Tak się okopałem w piwnicy że minęła mnie rewolucja. Zaraz 2022 rok, wyjdę na zewnątrz a tam same samochody pneumatyczne.
https://www.youtube.com/watch?v=uRpxhlX4Ga0
Samochód tylko na sprężone powietrze.. Niestety sprzedali to do TATA i tam nie pociągneli tematu dalej.
Nie dosyć, że marketingowy bełkot to jeszcze pełen takich 'smaczkow'.
Robota na akord? Czy nowy stażysta?