Citroën C3 Hybrid Air: hybryda na sprężone powietrze
Pomysł genialny w swojej prostocie. Po co komu jakieś akumulatory, jak można używać sprężonego powietrza? Proste, tanie i bardzo ekologiczne. I chyba i za tanie i zbyt czyste w produkcji, bo rozwiązanie zostało
francuskie z- #
- #
- #
- 196
Komentarze (196)
najlepsze
W pojazdach samochodowych napędzanymi silnikami chodzi o to by uzyskać jak największą sprawność, która w najśmielszych snach konstruktorów nie przekroczy 100% a nawet się do tej wartości nie zbliży.
Cały wyścig technologiczny rozbija się pewnie o te kilka punktów procentowych i o ekologie.
Podejrzewam że zapalony członek Greenpeace'u będzie co rano dopompowywał pompką nożną zbiornik powietrza w swoim
metoda spężonego powietrza nie ma sensownej gęstości energetycznej a do tego, jak pamiętamy z fizyki, sprężanie i rozprężanie gazu to jednocześnie niepożądane a wręcz niebezpieczne zmiany temperatury
Straty energii przy sprężaniu można ograniczać regenerując ciepło. Istnieją też bardzo wydajne sprężarki suche, np. typu scroll, poza tym zużyte powietrze można łatwo filtrować z mgły olejowej.
@Trevize: no dokładnie
Tak samo wielostopniowe turbiny parowe (albo gazowe, też fajne) niskich i średnich mocy. Co prawda stosuje się je w instalacjach stacjonarnych, ale zastosowanie ich w samochodach po pierwsze wiąże się z komplikacjami, a po drugie nawet po oszacowaniu oszczędności wynikających z produkcji masowej okazują się zbyt drogimi.
Akumulatory w roli jedynego źródła energii w pojeździe są do bani (i to nie podlega
Zgadzam się w 100% codziennie na drogach widuje mnóstwo takich aut, sam takim jeżdżę i się smieje z elektrycznych aut, hybrydowych.
I podejrzewam, że dlatego właśnie nikt wcześniej tego nie zrobił, ale kto wie, może coś fajnego wymyślili, żeby to objeść.