Koenigsegg wymyślił skrzynię biegów na nowo
Sympatyczny Łysy Szwed wymyślił zupełnie nową skrzynię biegów LightSpeed Transmission. Zobacz jak działa i dlaczego jest lepsza od DSG.
strasznyzwierz z- #
- #
- #
- #
- #
- 200
Sympatyczny Łysy Szwed wymyślił zupełnie nową skrzynię biegów LightSpeed Transmission. Zobacz jak działa i dlaczego jest lepsza od DSG.
strasznyzwierz z
Komentarze (200)
najlepsze
Przy mocy tego silnika to pewnie nieistotne ale być może w zwyczajnym aucie z silnikiem np. 75KM mogłoby już być zauważalne? Tak jak luźno kręcący się wał do tylnego mostu w dołączanym AWD zabiera sporo co widać jako różnicę mniej więcej 2l w zużyciu paliwa w stosunku do FWD. To akurat sam kiedyś sprawdziłem w
Wał napędowy to kawał stali, tutaj będą się obracać sprzęgła, ile waży tarcza sprzęgła 500g, i tak wyjdzie mniej niż koło zamachowe, a sprawne łożysko to też żadna strata energii.
Ile obrotów ma przeciętny silnik?
@brokenik:
A to czasem nie DSG tylko markowane przez Alfę?
Dla mnie objawieniem pod względem prostoty i minimalizacji części, które się zużywają jest e-cvt z lexusa ale to już rozwiązanie zaimplementowane tylko w hybrydach (chociaż nie jest to wymóg, dałoby się to zrobić w aucie stricte spalinowym). Chris zrobił spoko video wyjaśniające istotę jej działania.
Taka skrzynia jest np. w Lexusie GS 450h, który ma moc 345 KM. Moc z hybrydy to pewnie około 40 KM. Dla Ciebie ponad 300 KM to mało, odkurzacz? Ile masz w swoim samochodzie?