Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

856

Magdalena Gryn z Forbes oczernia polskich specjalistów IT w tabloidowym stylu

...na dodatek rujnując wizerunek znanej i bardzo pozytywnie działającej w tym sektorze ekspertki. Autorka Forbes/Wprost blokuje wszelkie próby zgłoszenia, wcześniej odmówiono prawa autoryzacji tak kłamliwego tytułu. Sama Aleksandra publikuje oświadczenie w tej sprawie aby wyjaśnić to jednoznacznie.

Saeglopur
Saeglopur
z
wykop.pl
30.08.2022, 16:51:48
  • #
    afera
  • #
    programista15k
  • #
    komputery
  • #
    informatyka
  • #
    pracait
  • #
    it
  • 164
    • Facebook
    • Twitter

Magdalena Gryn sprowokowała szanowaną w sektorze IT Aleksandrę Pszczołę do paru stwierdzeń które następnie wykorzystała (Magdalena Gryn) w obrzydliwy tabloidowy sposób do oczerniania całej branży IT. Aleksandra usłyszała że nagłówki nie podlegają autoryzacji. Autorka tego ścieku w Forbes (!) blokuje próbujących się z nią skontaktować, umywa kompletnie ręce 
! choć wątpię by je domyła.

https://www.facebook.com/aleks...

5958707a5977774c41426378_16618704704iEG1XkEff4M4WYHxH8IGu.jpg


Tutaj wspomniany kłamliwy nagłówek, szczyt intelektualnych zmagań pani Magdaleny Gryn:

https://www.forbes.pl/biznes/r...

5958707a5977774c41426378_16618705988kt3cg95h3EN5t2vzJmyt8.jpg


Wpis jest repostowany przez Onet - gigantyczne zasięgi także wśród ludzi spoza sektora. Magdalena Gryn w tabloidowym stylu rujnuje markę Forbes oraz oczernia wizerunek specjalistów z sektora IT w Polsce.


Po zwróceniu jej uwagi i próbach kontaktu oprócz blokady jest fala prób logowań na konta społecznościowe xxxxD Forbes ma własną trollownię?! xD


Autorka tego tytułu: 

5958707a5977774c41426378_1661870721zdLRNJKF3G7crLM93CG1xU.jpg


Tak, świadczam że niniejsze znalezisko nie narusza żadnych praw osób trzecich. Wspomniane tu nazwiska są prawdziwe, ich działania faktyczne, treści omawiane są podlinkowane, wizerunek osób jest publicznie dostępny w działach redakcji ich pracodawców, ich własnych mediach społecznościowych itp. itd. ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

Treści powiązane (2)

Cały tekst bez paywalla :)

Silvestre_Cucumeris
z onet.pl
  • 10

Autorka artykułu z forbesa

Bella_88
z linkedin.com
  • 6

Komentarze (164)

najlepsze

poliheina
poliheina
30.08.2022, 17:05:09
  • 469
Forbes w Polsce próbuje pretendować do miana ekskluzywnego źródła informacji. Niestety ta sytuacja i wiele innych pokazuje, że za znanym tytułem kryje się klasyczne, niskich lotów polskie dziennikarstwo. Zero zaangażowania, zero profesjonalizmu, skok na zasięgi i masówka. Nie czytuję.
  • 17
Saeglopur
Saeglopur
30.08.2022, 17:08:35
  • 152
@poliheina: Gdy człowiek pozna realia takich publikacji, przedstawianych profili firm, artykułów o założycielach, historie sukcesu, nagrody nadawane przez takie "redakcje" - to zaczyna się wątpić we wszystko co wokół ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wszystko tam jest sprzedane/kupione, pisane na zamówienie, promowane z konkretnymi celami, także właśnie nawet nagrody. Jeśli są przedstawiane profile konkretnych osób to też za tym stoją po prostu faktury.

A teraz widać że im
Saeglopur
Saeglopur
30.08.2022, 17:11:37
  • 70
@poliheina: Dodam jeszcze że jeśli ktoś zacznie tłumaczyć że to nie wina autorki czy redakcji tylko "oficera prowadzącego od klikbajtów" to xD bo to nadal autorka ręczy tam za wszystko dosłownie własnym wizerunkiem (twarzą), imieniem z nazwiskiem itp.

Jeśli tak drastycznie kłamliwe i inne mają być tytuły to niech ich autor też będzie dopisywany zwyczajnie. Tak samo jak dopisuje się np. autorów zdjęć.
poliheina
poliheina
30.08.2022, 17:35:14
  • 40
@Saeglopur: Tragikomiczne jest w całej sytuacji to, że Forbes każe sobie płacić za ten poziom dziennikarstwa, ukrywając treści za paywallem. Kto jest subskrybentem tych treści? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Softcore
Softcore
30.08.2022, 17:44:08
  • 121
Pomijając pato-dziennikarstwo forbes'a, firmy rekrutujące to rak... absolwentka etnomuzykologii jest "rekruterką" w branży IT xD Ja rozumiem że jest dużo uzdolnionych osób w różnych kierunkach związanych z szeroko pojętą informatyką które pozyskały doświadczenie w praktyce, nie szkole/uniwerku, ale jak wygląda portfolio tej Pani? HR'owcy to takie same pasożyty jak spekulanci.
  • 11
poliheina
poliheina
30.08.2022, 17:48:36
  • 44
@Softcore: Nie rozpędzałbym się tutaj. W mojej firmie większość programistów po 45 roku życia nie ma kierunkowego wykształcenia. Będąc UX designerem nie mam kierunkowego wykształcenia, bo kiedy zaczynałem nie było żadnego kierunku kształcenia w tej dziedzinie.
Softcore
Softcore
30.08.2022, 17:52:49
  • 41
@poliheina: Przecież właśnie zaznaczyłem że dużo osób z doświadczeniem nie ma kierunkowego wykształcenia, i jestem pewien że są to cholernie dobrzy programiści z szerokim portfolio, warci każdej wydanej złotówki... ale HR'owcy już nie. Nie twierdzę że jest tak z całą branżą, ani tą konkretną rekruterką, ale mam wrażenie że większość HR'owców spędza więcej czasu na "laniu wody" w swoim profilu linked-in niż poszerzeniu kompetencji w branży dla której mają pozyskać kompetentnych
poliheina
poliheina
30.08.2022, 18:03:19
  • 10
@Softcore: Mam podobne odczucia do Twoich, ale one rozlewają się na całą branżę, nie tylko HR. Co więcej - kierunkowe wykształcenie, też nie daje szans na sukces na tym polu ;) Z HR jest chyba tak, że z ich działki mam najczęściej do czynienia z randomowymi osobami, przez ich oferty na LinkedIn. Z tego powodu odczuwam też najczęściej niskie kompetencje z ich strony. Ale może za dużo wymagam, żeby odróżnianie od
nbhd
nbhd
30.08.2022, 19:12:20
  • 49
zarabiają nawet 50k i nie zawsze przychodzą do pracy


ciekawe kiedy ją ktoś uświadomi że oni mogą klikać w kąkuter z domu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
kill15you
kill15you
30.08.2022, 19:36:15
  • 8
@nbhd: tym sposobem ani razu nie przyszedłem do biura i jeszcze mnie nie zwolnili. W sumie gdybym poszedł to i tak bym nikogo z ludzi z którymi współpracuje nie znalazł bo są w innych krajach(drugi polak w zespole jest na drugim koncu kraju) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
pomaranczowy_bonk
pomaranczowy_bonk
30.08.2022, 19:28:33
  • 47
Nietechniczni w IT zawsze mieli ból dupy o zarobki technicznych. Prawda jest taka że zarabiasz tyle ile ktoś jest w stanie za to zapłacić - nie jak dużo wiesz jakie masz kompetencje itp
  • 5
dzyndzla
dzyndzla
30.08.2022, 20:22:57
  • 34
@pomaranczowy_bonk: prawdziwe pieniądze to się robi nad głowami technicznych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mirste
Mirste
30.08.2022, 20:36:22
  • 10
@dzyndzla: jest właśnie ten wyższy poziom. Szeregowi klepacze mają ból dupy o zarobki salesów. Tzn taki sales zrobi prezentację w PP, nakłamie o możliwościach produktu, i cyk milion usd bonusu wpada, a techniczni muszą to potem implementować. Oczywiście sales nie ma autyzmu i umie rozmawiać z ludźmi, więc są to zarobki nieosiągalne dla programistów.
sonoitaliano
sonoitaliano
30.08.2022, 21:34:06
  • 4
@Mirste:

taki sales zrobi prezentację w PP

w tym momencie każdemu salesowi już się zaciska pięść za takie uproszczenie stresu wynikającego z kontaktu z klientem korporacyjnym

Oczywiście sales nie ma autyzmu i umie rozmawiać z ludźmi, więc są to zarobki nieosiągalne dla programistów.

przeciętny sales będzie zarabiał mniej niż przeciętny programista. Po prostu dlatego że salesa łatwiej zatrudnić niż programistę, bo jest ich więcej. Zgodzę się za to że top1% salesów
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
30.08.2022, 19:25:05 via Wykop Mobilny (Android)
  • 37
Należy pamiętać ze HR to dział chroniący firmę przed pracownikami, a nie odwrotnie.
Dodać do tego polskie mniemanie o sobie panienek z dyplomem gownouczelni i mamy miksturę
  • 2
kijanu_riws
kijanu_riws
30.08.2022, 19:27:01
  • -3
Należy pamiętać ze HR to dział chroniący firmę przed pracownikami, a nie odwrotnie.

Dodać do tego polskie mniemanie o sobie panienek z dyplomem gownouczelni i mamy miksturę


@yhbgrobdoivbvwamsv: jednostronne #!$%@? jak to już zwykle na wykopie, sam byłem świadkiem zwolnienia dwóch toksycznych managerów, tylko to nie był jakiś krakowski state street z wyrobnikami w excelu tylko jedna z największych firm na świecie.
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
30.08.2022, 19:30:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@kijanu_riws: xD a hr ich zwolnił z troski o pracowników i ich dobrobyt.
Wcale nie z powodów ze mogli obniżać wydajność wielu wielu ludzi którymi zarządzali albo narazli firmę na pozwy i inne nieprzyjemności.
NoMoreTearsJustSmile
NoMoreTearsJustSmile
30.08.2022, 17:07:13 via Android
  • 37
Media i clickbaitowe tytuły? Nowe, nie znałam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
poliheina
poliheina
30.08.2022, 17:33:47
  • 22
@NoMoreTearsJustSmile: To chyba nawet nie chodzi o clickbait sam w sobie (chociaż też jest fatalny), ale o zupełne wypaczenie sensu wypowiedzi osoby, która udzielała wywiadu.
elgrecqo
elgrecqo
30.08.2022, 17:54:29
  • -2
@NoMoreTearsJustSmile: Jeśli chodzi o clickbaity, to nazwisko zobowiązuje.
yolantarutowicz
yolantarutowicz
30.08.2022, 19:28:26
  • -13
@NoMoreTearsJustSmile: Wolny rynek dostarcza produktu jakiego chcą klienci. Sorry, tak dział kapitalizm. ¯\_(ツ)_/¯
źródło: comment_1661880504V31LRxr3CbElW0OB4KZYn8.jpg
Flypho
Flypho
30.08.2022, 19:25:53 via Android
  • 26
Szczerze mówiąc to nie sądzę że programiści takie gówno czytają xD. To jest raczej taki gownoartykul dla plebsu ktory ma powodować ból dupy. Ja nawet nie wiem kim jest ta kobieta z artykułu i myślę że większości programistów koło #!$%@? latają te wypociny rekruterow.
czepoI
czepoI
30.08.2022, 18:59:59 via iOS
  • 21
Znam osobiście Olę i właśnie coś trudno mi było uwierzyć w taki ton z jej osoby
  • 3
DziadzioMiecio
DziadzioMiecio
30.08.2022, 19:35:44
  • 11
@czepoI: No to widzisz do czego jest zdolne "niezależne" dziennikarstwo :p Zbajerują, wytną z kontekstu, ma się zgadzać z linią redakcji. Wolne media - wolne żarty.
RK88
RK88
30.08.2022, 20:24:56
  • -1
@czepoI: może udaje jak ma do kogoś interes?
czepoI
czepoI
30.08.2022, 20:31:34 via iOS
  • 5
@RK88: Nie, Ola jest naprawdę bardzo sympatyczną osobą i miałem w sumie okazje doświadczyć gdy to ja mialem do niej interes, a nie ona do mnie. Znam ją jeszcze z czasów zanim zajmowała się rekrutacją, ale też z czasów gdy rozwijała już własną firmę
Karol12341234
Karol12341234
30.08.2022, 19:33:30
  • 19
O każdej grupie zawodowej można napisać dobrze i źle. Z moich doświadczeń HRy to często największy rak w firmie. Niestety korporacje nadmuchały działy HR z tego powodu że tam pracowników traktuje się bardzo przedmiotowo, jako zasób w firmie. HR om zależy na pewnym założonym poziomie rotacji pracowników.
  • 3
TheDzions
TheDzions
30.08.2022, 21:20:43
  • 1
@Karol12341234: jak się zaczną redukcje w IT to od nich zaczną #!$%@?ć
ZimaXXX
ZimaXXX
30.08.2022, 22:46:30
  • 1
@Karol12341234: Od lat szukam odpowiedzi jak budować firmę aby nie stała się korpo. Po rozmowach z wieloma prezesami jawi się jeden rak - HR. To HR zatrudnia ludzi z korpo którzy tworzą kulturę korpo. Póki co mam plan po prostu nigdy nie oddawać rekrutacji w 100% imbecylom.
Karol12341234
Karol12341234
31.08.2022, 09:56:39
  • 1
@ZimaXXX: sam pracowałem w korporacji, problem jest taki że HRy często trzęsą firmą, decydują, za nic nie odpowiadają a najwięcej się mądrzą + mają kosmiczne zarobki. Hry to nie tylko rekrutacja, uwierz że ich macki są dużo szersze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PanNiepoprawny
PanNiepoprawny
30.08.2022, 22:26:57
  • 11
Polscy specjaliści IT czytający artykuł.
źródło: comment_1661891215OQawBQv9guUsLGgxLxckqZ.gif
DziadzioMiecio
DziadzioMiecio
30.08.2022, 19:00:24
  • 11
Rekruterki sekserki :D Pracuję w firmie w której KAŻDY przyszedł z polecenia i nie było z nikim żadnej rozmowy, to znaczy rozmowy były :) przez ostatnie 10 lat tułaczki po różnych korpo. Jesteśmy jak oddział komandosów, ufamy sobie i wiemy w czym kto jest dobry.
Prezesi niech sobie Forbesa czytają, byleby mieli gold na nasze usługi :D
A pani korpo szczurzycy chciałby się powiedzieć, że nie płacą nam za przychodzenie do pracy.
  • 3
T.....d
konto usunięte 30.08.2022, 19:14:19
  • 13
@DziadzioMiecio: Niektórym od zawiści się styki jarają ¯\_(ツ)_/¯
DziadzioMiecio
DziadzioMiecio
30.08.2022, 19:30:53
  • 12
@TheGreenBastard: A droga do zawodu otwarta dla każdego. Jeszcze nie spotkałem wymogu, żeby programista musiał być synem programisty albo odbyć staż w firmie u wujka. Są nawet intensywne szkolenia bootcamp'ami zwane. Czemu tyle zawiści? Weź jeden z drugim R-Pi i wyświetlacz i zrób na nim wyświetlanie "gorących" tematów z wykop.pl
Nie ma chyba korpo, które nie weźmie na juniora (a może i niektóre na regulara) kogoś, kto umie zrobić coś takiego.
T.....d
konto usunięte 30.08.2022, 19:43:28
  • 4
Czemu tyle zawiści?


@DziadzioMiecio: Wydaje mi się że to dlatego że trzeba dużo umieć, co jest ścianą dla leniwych¯\_(ツ)_/¯
Smietniczka
Smietniczka
30.08.2022, 19:07:50
  • 9
Znowu Onet. Najpierw wysrywy Żemły, potem Wyrwała, teraz Gryn. Tracą zasięgi, więc rzucają gównem w nadziei, że się odbiją.
  • 2
aleksc
aleksc
30.08.2022, 19:45:18
  • 0
@Smietniczka: wyrwal to akurat dobra robote robi
Smietniczka
Smietniczka
30.08.2022, 19:51:11
  • 1
wyrwal to akurat dobra robote robi

@aleksc: Jako reporter tak, pełna zgoda - pod warunkiem, że chodzi i opowiada, co faktycznie się wokół niego dzieje. Problem w tym, że ma ambicje udawać analityka, a do tego nie ma wiedzy ani predyspozycji, więc pieprzy głupoty.
printf
printf
30.08.2022, 19:01:09 via Android
  • 8
"Nic nie potrafię i mam wysokie ego wiec będę pracować w HR". Tak dla mnie wyglądają te biurwy
powaznyczlowiek
powaznyczlowiek
30.08.2022, 23:21:14
  • 6
My, programiści, mamy to w ch#ju ( ͡° ͜ʖ ͡°)

praktycznie wszyscy pracujemy w prywatnych firmach i nie jesteśmy zależni ani od podatników ani od opinii publicznej. Rządowi jesteśmy potrzebni bo płacimy dużo podatków.

Można nas lubić lub nie (jako grupę zawodową) ale absolutnie niczego to nie zmienia - bo jak by miało?
w__k
w__k
30.08.2022, 19:28:39
  • 5
Jak to oczernia? 50 tys. i nie przychodzą do pracy. To jest życie! A tymczasem nawet namaszczeni pisowcy muszą iść chociaż kawę wypić, żeby hajs był. ;P
TuptusTuptusiowaty
TuptusTuptusiowaty
30.08.2022, 21:31:58
  • 4
Pozdrawiam Magdalenę Gryn i jej dwadzieścia kotów ;)
piatek19
piatek19
30.08.2022, 19:32:16
  • 4
Dla mnie frobs i jakas tam Madzia z dupy to nie jest temat który jest wart chwilowej uwagi... nikt normalny tego nie czyta maldlatego zakop
vanquin
vanquin
30.08.2022, 19:12:48 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Oczywiście że trafiają się czarne owce, sam znam tego typu przypadki, ale jeżeli ktoś wrzuca wszystkich do jednego wora to kij mu głęboko w oko. Ha tfu Forbes
przedostatni_wolny_login
przedostatni_wolny_login
30.08.2022, 19:09:48
  • 4
Przecież Forbes Polska to ściek pędzony najniższych lotów pismakami. Od Faktu różni się głównie tytułem... ¯\_(ツ)_/¯
kimikini
kimikini
30.08.2022, 17:17:18
  • 4
grubo
il682
il682
30.08.2022, 23:01:03
  • 3
"To pozytywny trend, bo odczarowuje IT w oczach humanistów, którzy nierzadko okazują się świetnymi deweloperami"

no #!$%@? nie sądze. Mamy takich i powiem - tak średnio.
  • 1
fufkonator
fufkonator
31.08.2022, 08:36:58
  • 0
@il682: oczywiście, ze są. Bez pojęcia o algorytmicznie, si i teorii gier mogą być zajebistymi wyrobnikami gownokodu, lub programistami HTML. Januszeks może mieć na nic nawet zysk, a im się wydawać, ze są programistami, ze te 8k brutto to jest to właśnie eldorado w it. Prawda taka, ze są gorsi od hindusów i jebia za mniejszy hajs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
gunsiarz
gunsiarz
30.08.2022, 21:12:50
  • 3
Już tu kiedyś pisałem: z dziennikarzami się nie gada! Oni chcą tylko mieć materiał (Twoją wypowiedź) do artykułu. Reszta go nie interesuje, np. to, czy przedstawiony reportaż przedstawia sytuację w sposób rzetelny. Dziennikarz wziął materiał, a Ty teraz spadaj i się nie interesuj!

Jeśli już chcesz koniecznie udzielić wypowiedzi, to tylko oświadczenie na piśmie (w mejlu), choć to też nie gwarantuje, że później artykuł okaże się rzetelny, niemniej „dziennikarz” ma wtedy mniejsze
fufkonator
fufkonator
30.08.2022, 20:39:15
  • 3
Ehh, dziś było matki boskiej pieniężnej, przyszedł przelew, z vatem dobrze ponad 40k. Mam w dupie co myśli o mnie jakiś biedak, czy inny prostak. A rekruterka zawsze wchodzę w monolog o zajebistej ofercie i pytam wprost, chce tyle i tyle, masz ten hajs? Bo jak nie to nie marnuj mojego cennego czasu.
barman84
barman84
30.08.2022, 23:43:33
  • 2
Chwila chwila moment, ale o co ta burza? Taki artykuł to złoto dla ludzi z IT.
Teraz jeden z drugim prezesów poczyta sobie w kiblu o "zarobkach na rynku" i uzna, że w sumie ten wniosek Seby o podwyżkę z 20 na 25k to całkiem niezły deal.
Bo to i tak połowa tego, co musiałby dać nowemu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mirste
Mirste
30.08.2022, 20:26:07
  • 2
Ale o co poszło w artykule? Przed paywallem jest marny bait. Streścicie?

Nie zauważyłem, żeby rekruterki nami gardziły, ale może tylko odgrywają taką rolę, a my - programiści ze względu na zbiorowy autyzm tego nie widzimy.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (856)
  • Zakopujący (18)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #wydarzenia
  • #polityka
  • #pieniadze
  • #aferapodsluchowa
  • #prawo
  • #4konserwy
  • #policja
  • #heheszki
  • #motoryzacja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki