Kupiłem przedmioty, zwróciłem a Amazon nie chce mi zwrócić pieniędzy.
W skrócie:
- kupiłem na amazon.de jakieś 30 przedmiotów - nowych jak i z Warehouse (używanych). Głównie to sprzęt związany z fotografią
- 2 przedmioty przyszły złe. Jeden przedmiot był wybrakowany, drugiego nie zamawiałem - był to całkowicie inny produkt.
- napisałem maila, konsultantka oddzwoniła by porozmawiać o zamówieniu, po krótkiej rozmowie wszystko było jasne i wygenerowała blankiet do zwrotu
- amazon otrzymał przedmioty, ale stwierdził, że różnią się od tego co zamawiałem
- zadzwoniłem na infolinię, napisałem maila z wytłumaczeniem, że odesłałem po prostu to co amazon wysłał błędnie
- od kilku tygodni tygodni próbuje im wytłumaczyć, że to Amazon wysłał złe produkty
- od kilku tygodni oni piszą mi, że ja wysłałem złe produkty i nie mogą zwrócić mi pieniędzy, ale z przyjemnością czekają aż wyślę prawidłowe
- jestem w plecy jakieś 500 zeta i nie mam produktów
Bardziej szczegółowo:
Ponad miesiąc temu złożyłem zamówienie na kilkanaście przedmiotów związanych z fotografią i video. Wśród nich była lampa LED Neewer (lampa światła stałego, zmieniająca kolory/barwy), zamiast tego otrzymałem lampę błyskową Neewer. Całkowicie inny typ lampy, całkowicie inne zastosowanie.
Drugi przedmiot to komplet akumulatorków oraz ładowarki które z powyższą lampą współpracują. W paczce niestety były tylko 2 akumulatory bez ładowarki. Od razu skontaktowałem się dopytując o wymianę, jednak że sprzedawcą była firma zewnętrzna w grę wchodził jedynie zwrot.
Zapakowałem, wysłałem. Kilka dni później jednak dostałem maila, że wysłałem złe przedmioty - inne niż zamawiałem. No nie powiem, trochę "wtf", bo powodem zwrotu było otrzymanie innych przedmiotów niż zamawiałem. No to piszę maila poprzez support - bez odzewu kilka dni. Później dzwonię - znowu przedstawiam sytuację, konsultant obiecuje przekazać sprawę. Jakiś czas potem znowu dostaje info, że dostałem złe przedmioty. Znowu piszę na support. Znowu dostaje info, że nieprawidłowe przedmioty. Pracownik mi w końcu odpowiada, że mam odpisać na pierwszego maila który był w języku niemieckim. Odpowiadam po angielsku, ale tutaj już dostaje dokładnie te same maile z automatu.
Przykładowa wiadomość (poniżej wersja PL, automatycznie przetłumaczona)
Wersja PL:
No nic, kolejny raz dzwonię na infoline. Udało mi się trafić na konsultantkę która składała moją reklamację, ogląda historię korespondencji i tłumaczy, że wygląda sytuacja tak, jakby konsultanci z Niemiec (aczkolwiek imiona wyglądają bardziej na jakieś z Indii) nie rozumieli o co mi w ogóle chodzi. Obiecała jeszcze raz wysłać im bardzo szczegółowy opis problemu. Niedługo po rozmowie taki mail:
No i co teraz mogę zrobić? Sprzętu brak, kasy brak, support robi ze mnie idiotę. Mimo, że zamówiłem już pewnie ze 100 rzeczy na różnych amazonach (pl, fr, de) to teraz mam lekki strach zamawiać cokolwiek droższego. Skąd będę miał pewność, że amazon znowu nie wyśle złych rzeczy i nie zrobi problemów ze zwrotem?
Komentarze (294)
najlepsze
Przyszly bez pudelka i w innym rozmiarze.
Zrobilem zwrot ktorego mi nie uznano bo odeslalem bez pudelka i w zlym rozmiarze.
Na szczescie zrobilem fotke przed otwarciem torby bo bylo widac ze bez pudelka i po podeslaniu fotografii uznano zwrot.
Ciekawe co by bylo gdyby przyszly w pudelku w zlym rozmiarze ;)
Generalnie integracja np paczkomatów z amazonem.pl też jest średnia.
Po prostu ktos chce cie zalatwic po polsku.
Żona ma biznes. Kupiłem lozkeczka rozkładane bo tanio. Wyszło ze po 9 miesiącach dopiero otworzyłem paczkę bo trzeba było łóżeczko.
Otwieram coś nie tak. Pisze do Amazon na live chat. Napisałem to samo co wyżej. A gościu mówi: wysyłam właśnie nowe łóżko. Będzie jutro. Popsute możesz odesłać w do 2 czy tam 3 tygodni.
To samo było ze śrubokrętem. I głupim pilniczkiem do
@NaxZST: pękł
Pęk to jest kluczy.
Kupowałem sporo w amerykańskim, włoskim, niemieckim i angielskim, wszędzie normalnie bezproblemowo nawet jak raz był zwrot z ich winy to nie bylo klopotu. Za to polski to nawet się od chargebacku usiłował odwoływać i to w absurdalny i na szczęście nieudolny sposób.