Pocztę Polską prawdopodobnie każdy dobrze zna, topowa budżetówka a więc i zacofana w usługach oraz o byle jakiej ich jakości. Każdemu zdążają się notoryczne Awiza i brak dostarczania tego co powinni dostarczyć. Tak samo jest zresztą z Pocztex.
Próbując złożyć reklamację za stale dostarczane awiza bez próby doręczenia paczek - trafimy na przeszkody w trybie reklamacji. Aby złożyć reklamację trzeba podać dane wysyłającego jak dokładny adres, z kodem kreskowym a nawet numer maila wysyłającego? A skąd odbiorca ma znać takie dane! - Oczywiście Poczta po numerze wysyłki niczego nie może ustalić - samodzielnie trzeba podać wszystkie dane Nadawcy i Odbiorcy - czyli dane , jakich się nawet nie zna i nie wiedzieć czemu miało by się znać - w przypadku przesyłek kurierskich.
Po tej patologii wymagań, następuje trudne do odczytanie token potwierdzenia danych. A następnie kliknięcie obowiązkowe w potwierdzeniu w mailu czy aby na pewno jeszcze zgłaszamy reklamację :-D Poczta to coś co chyba jest niereformowalne, działa jak typowa budżetówka - nie dla ludzi tylko dla samych siebie.
Komentarze (173)
najlepsze
@Boobees:
odbiorca moze nim byc, ale dopiero PO ODEBRANIU PRZESYLKI :)
Bo na tyle zezwala ustawa. Zgodnie z prawem odszkodowanie za opóźnienie przesyłki priorytetowej nie może być wyższe niż różnica w cenie pomiędzy przesyłką priorytetową a ekonomiczną (w całej UE jest tak samo).
swoją drogą Pocztex to dobry żart. Dostaję średnio 1 paczkę na tydzień. zawsze powiadomienie e-mail, SMS, telefon do kuriera, PIN odbioru itp... a chłop i tak zostawia paczkę na wycieraczce. Nawet nie puka do drzwi xD muszę co kilkanaście minut otwierać drzwi żeby sprawdzić czy już jest paczka xD.
Ostatnio miałem do czynienia podpisywaniem umowy
Pocztex to też kurier i obowiązują go takie same zasady doręczania jak pozostałe firmy. Obecnie kurier nie ma podstawy prawnej prosić o podpis czy kod odbioru (wcześniej wynikało to z usuniętego art. 3 pkt 19 lit. e. ustawy Prawo pocztowe, co ciekawe w innych artykułach tej ustawy są odwołania do tego punktu/litery).
A jeżeli chodzi o listonosza, to ten nosi wyłącznie listy, a paczki (paczki pocztowe, przesyłki Pocztex i EMS,
Miałeś prawo złożyć reklamację zarówno do Poczty Polskiej, poczty kraju docelowego, jak i u dowolnego operatora pocztowego w dowolnym kraju na świecie. Każdy ma 90 dni na odpowiedź, bo to wynika z prawa międzynarodowego, do którego musi stosować się każdy operator pocztowy na świecie.
ps. Jak przesyłka była ubezpieczona (wartość i ubezpieczenie to dwie różne usługi), to występuje się do bezpośrednio ubezpieczyciela o odszkodowania. Ubezpieczyciel rozpatruje wniosek niezależnie od Poczty