Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko229
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

571

Miliardami euro UE nie zmieni praw fizyki, bo one są nieprzekupne [WYWIAD]

Miliardami euro UE nie zmieni praw fizyki, bo one są nieprzekupne [WYWIAD]

Na jakim etapie jest rozwój technologii dużych magazynów energii, bez których OZE nigdy nie zapewnią bezpieczeństwa energetycznego? Czy gdzieś na świecie ta technologia funkcjonuje? Energii elektrycznej nie można magazynować. Fizycy o tym doskonale wiedzą. Einstein nieraz powtarzał, że energia elekt

ilem
ilem
z
fpg24.pl
dodany: 29.12.2023, 15:41:29
  • #
    energetyka
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    oze
  • 253
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (3)

TED video | Why renewables can’t save the planet
kopyrta
z ted.com
  • 12
Tak, technologia istnieje od dekad
Ununoctium
z en.wikipedia.org
  • 8

Komentarze (253)

najlepsze

getin
getin
29.12.2023, 17:16:31 via Wykop
  • 189
prawa fizyki i lewactwo xD
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

P.....a
konto usunięte 29.12.2023, 18:59:50 via Wykop
  • 74
prawa fizyki i lewactwo xD


@getin: Prawa fizyki prawem a nie towarem! xD
  • Odpowiedz
carahiluk
carahiluk
carahiluk
29.12.2023, 20:02:46 via Wykop
  • 23
@getin: dlaczego zakładasz że to elektrON ? A nie elektrONA ? Skończymy z tym przypisywaniem płci przez zdeprawowanych naukowców i zacznijmy mówić nacechowanym neutralnością - elektrx.
  • Odpowiedz
xaveri1983
xaveri1983
29.12.2023, 19:06:25 via Wykop
  • 87
Energii elektrycznej nie można magazynować. Fizycy o tym doskonale wiedzą.


Zakop - Informacja nieprawdziwa.
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII
InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII
29.12.2023, 19:33:04 via Wykop
  • 48
Ale straty ogromne. (...)

@xaveri1983: Wydajość silnika benzynowego wynosi max. 25-30%. Czy te ogromne straty powstrzymują kogoś od jazdy samochodem? Nie, po prostu dolewamy 3-4x więcej benzyny i nawet o tym nie myślimy. Ważne jest to, że samochód dowiezie mnie z A do B.
Tak samo będzie z magazynami energii - dopóki cały system "dowiezie" czyli prąd w gniazdku jest zawsze i za rozsądną cenę, to wszystko będzie OK. Skoro
  • Odpowiedz
smith78
smith78
smith78
29.12.2023, 19:54:17 via Wykop
  • 22
@minvt:
Urocza propaganda.
Podawanie samej mocy elektrowni szczytowo-pompowej ma taki sam sens jak podawanie mocy zainstalowanej z pv i wiatraków. W skrócie mierzenie fiuta razem z kręgosłupem.

Pojemność takiego Żarnowca to 15minut pracy całego systemu energetycznego w
  • Odpowiedz
ilem
ilem
Autor
29.12.2023, 15:45:52 via Wykop
  • 80
ilem

źródło: Zrzut ekranu z 2023-12-29 16-44-38

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Czolgowy_tank
Czolgowy_tank
29.12.2023, 19:19:53 via Wykop
  • 20
@ilem: Bo jak sama nazwa mówi prawa fizyki są prawe a lewicowa to.jest ideologia, więc w sumie nie mogli wybrać inaczej.
  • Odpowiedz
ilem
ilem
Autor
29.12.2023, 19:34:43 via Wykop
  • 13
@konrado12: Przeczytaj ten wywiad, jest krótki.
Jest tam coś na temat Twojego wywodu.
  • Odpowiedz
pan-bartolomeu-dias
pan-bartolomeu-dias
29.12.2023, 19:13:54 via Android
  • 35
Energii nie trzeba magazynować, atom + dywersyfikacja wystarczy. Sieć można stabilizować energią z elektrowni szczytowo pompowych i biogazowni.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

zwirz
zwirz
29.12.2023, 20:32:45 via Wykop
  • 8
Znajomy ma solary i magazynuje na noc a w nocy jedzie na magazynie.

Taniej by mu wyszło po prostu dokupić w nocy z sieci ale różne są zboczenia.

W zasadzie tylko na zimę się podłącza do sieci energetycznej


@7502-6038: Ciekawe czemu sobie na zimę nie zmagazynuje skoro "za darmo"? ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
pan-bartolomeu-dias
pan-bartolomeu-dias
30.12.2023, 11:49:28 via Android
  • 1
@7502-6038 ale magazyn nie jest za darmo. W jednej chwili jest dużo słońca, w innej mocnej wieje, jak brakuje obu to włączamy generatory na biogaz i elektrownie szczytowo pompowe. Są jeszcze inne metody, można niektóre energochłonne procesy (ogrzewanie, klimatyzacja) uruchamiać w momentach nadmiaru energii z OZE. Tak to działa z taryfami dziennymi i nocnymi.
  • Odpowiedz
konkarne
konkarne
29.12.2023, 16:32:56 via Wykop
  • 31
Magazynowanie energii można określić
Chujnia z grzybnią
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

P.....a
konto usunięte 29.12.2023, 19:01:34 via Wykop
  • 16
@konkarne: Jak magazyn energii za ileś setek tysięcy ma określoną i niezbyt imponującą liczbę cykli po której staje się coraz mniej sprawny i w perspektywie bezużyteczny to jak tu można mówić o taniej energii. Szczytowo-pompowe jeszcze jak cie mogę ale ile ich można mieć, przecież tego się nie da postawić wszędzie.
  • Odpowiedz
Boreas_Linvail
Boreas_Linvail
Boreas_Linvail
29.12.2023, 21:06:06 via Wykop
  • 8
@PosiadaczKonta: Solary też mają coś takiego jak wykres sprawności od czasu. Wiatraki tak samo. To są nieubłagane charakterystyki, a o nich też mało kto mówi. To pseudozielone szaleństwo jest... Ach, nie mam na nie już słów.
  • Odpowiedz
Kismeth
Kismeth
29.12.2023, 19:34:07 via Wykop
  • 23
OZE to fajny dodatek, ale podstawą powinna być w co najmniej 80% energia jądrowa
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cotozazycie
cotozazycie
cotozazycie
29.12.2023, 20:00:00 via Wykop
  • 5
@Kismeth:

Oczywiście. PV powinno się wykorzystywać głównie w firmach gdzie całość produkcji zużywana jest w na bieżąco ale dla domów energia powinna pochodzić z EJ i farm wiatrowych(jeśli klimat sprzyja i budowanych według zdrowych zasad). Bo wiesz jaki sens ma budowa EJ, która musi mieć odpowiednią moc aby zapewnić całość zapotrzebowania kraju ale wykorzystywać ją jedynie przez część roku kiedy PV energii nie produkuje?
  • Odpowiedz
cotozazycie
cotozazycie
cotozazycie
30.12.2023, 09:03:49 via Wykop
  • 0
@dr__slim:

W przyszłości w miarę dalszego rozpowszechnienia się pomp ciepła i termomodernizacji budynków, modernizacji sieci energetycznych ogrzewanie elektryczne pewnie będzie miało większy sens. No ale co instalacjami gazowymi? Przecież nadal mocno się w nie inwestuje, głownie tereny wiejskie są teraz gazyfikowane.
  • Odpowiedz
cotozazycie
cotozazycie
cotozazycie
29.12.2023, 19:46:28 via Wykop
  • 22
A jeszcze trzeba mieć na uwadze jedno. Ciepło z elektrociepłowni jest "odpadem" a zastępując elektrociepłownie OZE czymś bloki trzeba ogrzać więc idąc całkowicie w pompy ciepła to jest dodatkowe zapotrzebowanie na moc elektryczną, które nie występuje obecnie w systemie.

@boromeusz: @LatarnikTV @RobinSchudl @diiv @tanaka1234 @hrumque @sayanek
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

xaveri1983
xaveri1983
29.12.2023, 19:57:32 via Wykop
  • 9
@cotozazycie: SMR w każdym mieście i ciepło odpadowe z reaktora w system ciepłowniczy!
  • Odpowiedz
cotozazycie
cotozazycie
cotozazycie
29.12.2023, 20:03:54 via Wykop
  • 4
@xaveri1983: Dokładnie. Dziś jedyną stabilną opcją jest EJ, hydroelektrownie(jeśli są warunki) i biomasa dla zapewnienia zapotrzebowania w czasie pików poboru. Taka jest prawda.
  • Odpowiedz
kulorok
kulorok
kulorok
29.12.2023, 15:47:50 via Wykop
  • 13
Baterie to dotcom lat dwudziestych. Ale to jebnie.
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

boromeusz
boromeusz
29.12.2023, 16:34:47 via Wykop
  • 78
@kulorok: to jest magazyn energii, a nie jakieś baterie
boromeusz - @kulorok: to jest magazyn energii, a nie jakieś baterie

źródło: ustawa_o_elektrowniach_szczytowo_popmpowych

Pobierz
  • Odpowiedz
Albert_Einstein
Albert_Einstein
29.12.2023, 19:19:39 via Wykop
  • 23
@diiv: Usypać sztuczny zbiornik to nie jest zjeść wafelka.
  • Odpowiedz
polano
polano
29.12.2023, 19:28:26 via Android
  • 11
Kurde a gdyby tak w ramach walki z tym strasznym co2 wykorzystać rośliny, które bez niego nie są w stanie żyć, albo chociaż ich nie niszczyć. Wiem utopia, bo nijak nie da się na tym zrobić.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Arktosik
Arktosik
29.12.2023, 20:15:16 via Wykop
  • 5
@KaiserBrotchen: a jednak jakimś cudem powstały pokłady węgla
  • Odpowiedz
KaiserBrotchen
KaiserBrotchen
29.12.2023, 21:30:32 via Wykop
  • 5
pruchnieje i wysycha


@polano: a to gnije i właśnie dlatego bilans jest zerowy. To czego uczy się w szkołach, że drzewa produkują tlen, to bzdura. To jest wyjątkowo idiotyczne uproszczenie, które kompletnie skrzywia proces fotosyntezy. W rzeczywistości drzewa nie produkują tlenu, tylko przechowują węgiel z atmosfery, żeby to zrobić "wyciągają" węgiel z CO2 i "wyrzucają" tlen.
Drzewa to nie fabryka tlenu, a magazyn węgla.

Reakcja fotosyntezy to 6CO2 +
  • Odpowiedz
LECH_TACZKA
LECH_TACZKA
LECH_TACZKA
30.12.2023, 00:26:04 via Wykop
  • 10
Nie potrafimy zrobić telefonów które wytrzymają ponad tydzień, samochodów które przejadą ponad 1000km a chcemy magazynować energię dla energochłonnych fabryk na okres zimowy gdy OZE często pracuje słabo? Eh... Jak ktoś uważa że to możliwe to niech odetnie się od sieci elektrycznej :) i zainstaluje sobie OZE +magazyn. A później policzy koszty i amortyzację. :)
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HalaMadrid80
HalaMadrid80
30.12.2023, 16:23:57 via Wykop
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

LECH_TACZKA
LECH_TACZKA
LECH_TACZKA
30.12.2023, 21:11:42 via Wykop
  • 0
@braon: :) jak nie będziesz ogrzewał domu, gotował, podłączał urządzeń typu TV, Komputer to może jak latem naładujesz akumulatory w garażu to do do jesieni będą w stanie zasilić jedna żarówkę LED. :)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
2586
Flippowanie uznane za działalość gospodarczą:)
Flippowanie uznane za działalość gospodarczą:)
2396
Atak kuriera DHL
Atak kuriera DHL
2455
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
2440
Amstaff rzucił się na dziecko. Prokuratura umorzyła śledztwo
Amstaff rzucił się na dziecko. Prokuratura umorzyła śledztwo
2270
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #gospodarka
  • #polska
  • #prad
  • #energia
  • #oze
  • #ciekawostki
  • #atom
  • #ekonomia
  • #gaz
  • #ekologia
  • #finanse
  • #inwestycje
  • #technologia
  • #fotowoltaika
  • #energetykajadrowa

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking