@Commodore_64: dobra, przestań mydlić ludziom oczy. napisz wprost, że elektryki są fajne ale tylko do nie których zastosowań. a nie jakieś fikołki o przyjaznym dla środowiska dieslu który ma stałe obroty i DPF. (-‸ლ)
@eXtremeViolence: @21kongowariacie37doCarlin23km2115 To jest zastanawiające, jak można być na tyle bystrym, żeby nauczyć się pisać komentarze na wykopie i jednocześnie pisać takie głupoty ( ͡°ʖ̯͡°)
W centrum 400 tys. miasta autobus zamiast 30-40 l na 100 km spala 2 l na godzinę. Potrafisz wyliczyć ile to mniej syfu w gęsto zaludnionej aglomeracji? Wiesz, jaka jest różnica między spalinami silnika wysokoprężnego a spalinami kotła CO? Ten
Co w tym złego, każdy, no prawie każdy zasila urządzenia w domu energią elektryczną, ale już ogrzewa innym źródłem, ciepła woda też często latem jest np z gazu. I jest ok. Gdyby autobus miał dodatkowe akumulatory tylko do grzania byłby dużo droższy, cięższy, a te akumulatory i tak potrzebne by były tylko przy niższych temperaturach. Webasto do grzania jest używane w chłodnych okresach, uważam, że to dobre rozwiązanie, taki kompromis.
Ten kierowca mówił że tankował do ogrzewania 50 litrów oleju napędowego. A to jest niewiele mniej niż spalanie autobusu napędzanego dieslem. Do autobusu, po dwóch zmianach pracy wchodzi najczęściej 60 do 80 litrów. Autobus miejski spala ok. 32-34 litry ropy na 100 km. Klima lub ogrzewanie w dieslu to przyrost 4-6% na spalaniu.
@DzikWesolek: tak tak, ten autobus na prad pali więcej paliwa niż normalny diesel, wiadomo że tak plusik za tak cenna wiedzę, nie domyśliłbym się przyznam szczerze, ale ze te elektryki to sztanski plan uni, tzn niemiec i ich agenta Tuska na odebranie nam wolnych mediow to ok jest to możliwe ????
@marianVR6: Jakiś staroć albo przegub, dużo też zależy od zakorkowania linii. Od nowości jeżdżę Manem dwunastometrowym, spalanie maks 35, w weekendy spokojnie poniżej 30.
Autobusy spalinowe tez maja dodatkowe ogrzewanie na olej napedowy/opalowy. Sam silnik spalinowy nie jest w stanie zima dostarczyc odpowiedniej ilosci ciepla do ogrzania przestrzeni pasażerskiej.
Komentarze (83)
najlepsze
Komentarz usunięty przez autora
To jest zastanawiające, jak można być na tyle bystrym, żeby nauczyć się pisać komentarze na wykopie i jednocześnie pisać takie głupoty ( ͡° ʖ̯ ͡°)
W centrum 400 tys. miasta autobus zamiast 30-40 l na 100 km spala 2 l na godzinę. Potrafisz wyliczyć ile to mniej syfu w gęsto zaludnionej aglomeracji?
Wiesz, jaka jest różnica między spalinami silnika wysokoprężnego a spalinami kotła CO? Ten
Gdyby autobus miał dodatkowe akumulatory tylko do grzania byłby dużo droższy, cięższy, a te akumulatory i tak potrzebne by były tylko przy niższych temperaturach.
Webasto do grzania jest używane w chłodnych okresach, uważam, że to dobre rozwiązanie, taki kompromis.