@RozzPl: Eco diesel, mam gazetki motoryzacyjne sprzed lat i np. w 2010 renault Megane 1.5 dCi było reklamowane jako "zielone" rozwiązanie mające uratować planetę (bo pali tak mało), niestety nikt nie wspominał, że z litra diesla jest więcej CO2 niż z benzyny i dużo więcej niż z LPG
@panczekolady A to coś nie może być 'zwykle'? 100%, albo 0% to jedyne możliwości? Bo to wychodzi na to, że nie ma bezrobocia. Albo wszcy mają pracę, albo nikt nie ma. Ja mam, więc to musi być to pierwsze.
@CheSlaw Te "agregaty" to tzw. "piece" dodatkowego ogrzewania - Webasto/Stroco. Mogą być zasilane np. olejem opałowym, więc tam o żadnych normach spalin nie ma mowy.
Się wszyscy czepiają że agregat spalinowy nie jest ekologiczny a przecież wystarczy zapłacić za niego podatek i już będzie eko, także nie róbmy afery o pierdoły. Chcemy żyć w zgodzie z naturą to trzeba za to zapłacić i świat będzie czysty.
Dla tego mówię, że ta cała ekologia to pic na wodę i z ekologią nie ma nic wspólnego. Elektryki to jest jeszcze napęd testowy na żywym organizmie który jeszcze trzeba ulepszać i jeszcze wiele wody w Wiśle minie by to mogło zastąpić spalinówki.
@Lardor: Jakies 6 lat temu bedac w UK, moja zona jeździła starym Citroenem C3 diesel, placila road tax 20 funtów i mogla za free wjechac do centrum londynu, ja za Mazde benzynową placilem 180 i bodajze 11 funtow extra jakbym chcial wjechac do centrum. Dzisiaj ten citroen byłby odstrzelony na granicach Londynu, tak sie ludziom w lbach poebalo.
u mnie w mieście wszystkie elektryczne autobusy MAN mają spalinowe webasto.. dzięki temu są w stanie przejechać ~350km (czyli niepełną dniówkę) zamiast niecałych 200km, gdyby były full electric ( ͡°͜ʖ͡°)
także najpierw w nocy tankują się prądem, potem pod dystrybutor zalać diesla... i na miasto ( ͡°͜ʖ͡°)
@Gippo86: i jeszcze spaliny z ogrzewania nie są kontrolowane, pod kątem jakości i na przeglądzie technicznym nie sprawdza się go nawet jak kopci jak lokomotywa
Zakop za link. Poza tym to solaris oferuje pompy ciepła w autobusach które mają osobne akumulatory. Spalinowe webasto w elektrykach to zwykłe cebulactwo przy tych cenach elektryków.
Wielkie mi odkrycie. Na tym #!$%@? polegają pojazdy REEV. Range extender nadal zużywa mniej paliwa i tworzy mniej spalin niż cały pojazd, jest więc bardziej ekologiczny
Komentarze (83)
najlepsze
XD
także najpierw w nocy tankują się prądem, potem pod dystrybutor zalać diesla... i na miasto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ekologia panie..
Poza tym to solaris oferuje pompy ciepła w autobusach które mają osobne akumulatory. Spalinowe webasto w elektrykach to zwykłe cebulactwo przy tych cenach elektryków.