Do jazdy pod prąd na ulicach jednokierunkowych służą kontrapasy. W Polsce w kilku miastach już się pojawiają :) Nawet w Zielonej ostatnio został zatwierdzony projekt kontrapasu na jednej z ulic :)
@LukaszW: a w Gdańsku na drogach lokalnych(w śródmieściu) i osiedlowych (np na Zaspie) są tabliczki "nie dotyczy rowerów" na drogach jednokierunkowych, bez zabawy w kontrapasy. Świetnie to funkcjonuje i coraz więcej ulic jest tym objętych :).
@LukaszW: W Krakowie również z sukcesywnie powiększa się obszar, na którym maluje się kontrapasy. Problem w tym że ludzie na kontrapasach jeżdżą w obu kierunkach i kiedy dochodzi do wymijania to wjeżdżają na jezdnię, a np. ul. Kopernika jest dość wąska z gęsto zaparkowanymi na niej samochodami i wtedy jest to niebezpieczne.
@MikiPL: Wiesz, nie chodzi mi o sam ruch tramwajów, tylko o niebezpieczeństwo wywrotki przez najechanie na tor pod za małym kątem. Większość miejskich rowerzystów to nie rowerowi wyjadacze z dobrze opanowaną techniką jazdy, tylko osoby poruszające się rowerem jako miejskim środkiem lokomocji i niekoniecznie muszą być świadome skutków najechania na tor i wpadnięcia w niego.
Ścieżki rowerowe powinny być tak budowane, żeby każdy rowerzysta czuł się na siłach nią jechać i
@dudi_: Jazda rowerem po mieście jest skrajnie niebezpieczna, bo już kierowcy samochodów stanowią duże zagrożenie... Nie jestem z Warszawy więc nie wiem jak duże jest natężenie ruchu tramwajów na tym odcinku... Bo jeżeli np. tramwaj co 20 minut, to raczej nie ma problemu, bo i tak ustępujemy mu pierwszeństwa przed wjechaniem na ścieżkę, a potem ten krótki kawałek spokojnie pokonujemy... A jeżeli ktoś się nie czuje na siłach to zawsze może
#!$%@?ąc od tematu, że podobne rozwiązanie sprawdza się w Niemczech, (nie miałem okazji sprawdzić) jeszcze lepszym tam rozwiązaniem, które wzbudziło by u nas kontrowersje jest możliwość jazdy rowerem pod prąd na drogach jednokierunkowych._
Teraz to jest możliwe, ale tylko przy kontrapasie, którym niektórzy rowerzyści jeżdżą zgodnie z kierunkiem jazdy samochodów (po lewej stronie) tworząc kompletny bohomaz ;)
Komentarze (64)
najlepsze
http://www.strail.de/index.php?id=197&L=1
http://www.nedstrail.nl/velostrail_fotogalerij.php
Ścieżki rowerowe powinny być tak budowane, żeby każdy rowerzysta czuł się na siłach nią jechać i
Poza tym w 1:14 przejeżdżasz po pasach na czerwonym, ale to akurat nie jest wina tej trasy...
Teraz to jest możliwe, ale tylko przy kontrapasie, którym niektórzy rowerzyści jeżdżą zgodnie z kierunkiem jazdy samochodów (po lewej stronie) tworząc kompletny bohomaz ;)