@WTFaydh: no tak, ale przecież nie będę robił screenshota, tylko dlatego że RubelTransferowy napisał "Zainwestuj kiedyś w lewy alt [...]" a potem zedytował komentarz kompromitując mnie. Dzięki WTFaydh za spostrzeżenie!
Grałem kiedyś w ET i rozmawiałem sporo na TS z gościem, który pracował właśnie na takich dźwigach do rozładowywania kontenerowców w Gdańsku, a potem w Gdyni. Trochę dawno już to było, pamiętam tylko że mieli osobistą konkurencję w wyścigach produktywności, kto w jak najkrótszym czasie rozładuje jak najwięcej, ale liczb już za cholerę nie pamiętam, chyba wychodziło w granicach 50-70 na godzinę. Ponoć był niezły i awansował na bardziej kierownicze stanowisko. Z
@contraband: angielska wikipedia podaje, ze w zaleznosci od potrzeb holownika silniki maja moc od 680 do 27200 KM. Maja tez zupelnie inny stosunek mocy do tonazu, w porownaniu do statkow pasazerskich (u tych stosunek moc:tonaz rowny jest od 0.35 do 1.20) a w takim holowniku stosunek moc:tonaz waha sie od 2 do 9.5
Ciekawe czy te dźwigi będą służyć wywożeniu czy przywożeniu towarów do Polski; w założeniu powinno być po równo; niestety mam dziwne wrażenie, że coś takiego jak nasz eksport do Chin praktycznie nie istnieje - w porównaniu z importem.
@fledgeling: Polski eksport nie tylko nie funkcjonuje w stosunku do Chin, ale także do całego świata. Bo co Polska produkuje, chyba jedynie krasnale ogrodowe.
Komentarze (74)
najlepsze
Więcej informacji:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:IMO_7826180
tak trudno użyć łepetyny?
PO wszystkie fabryki posprzedawało lub pozamykało...
Tyle że tam przewozili części reaktora rafineryjnego, był chyba jeszcze większy, ale nawet to zdjęcie robi ogromne wrażenie :)
A jak to wygląda na żywo!
Komentarz usunięty przez moderatora